Robert Harrington | Harryn omistaja
Sivu 1 / 1
Robert Harrington | Harryn omistaja
Robert Harrington
s. 1996, 23-vuotias | 172 senttiä, ruumiinrakenne pehmeä |
omistaa Harry-tamman äitinsä kanssa | tasoltaan vaativa A, hyppää mitä käsketään |
muuttanut Kallaan 29.9.2019 | |
kukkapoika @ Kallan Kukka & Ruukku, Hurun kämppis | sinkkuprinkku |
Ikää tuli joulukuussa 23 vuotta. Venähti loppujen lopuksi vähän yli 170-senttiseksi eli vieläkin aika lyhyt, mutta ainakin saanut vähän massaa eikä näytä enää pulkannarulta kuten teinivuosinaan! Ollut kotona ruoka-aikaan sopivasti, mutta olisi voinut käydä myös puntilla. Ei käynyt. Nyt on alkanut käymään. Hymykuopat, jotain vihreäsinisekotusta muistuttavat silmät, hassu nenä, pisamia ja luomia pitkin ja poikin, ja jos tarkkaan katsoo niin vino leuka. Nätti ja valkoinen rivi legoja, jotka suoristettu hammasraudoilla nuoruudessa. Vaalea tukka, joka muistuttaa väriltään vähän paahdettua vaahtokarkkia aina välillä ja harakanpesää ihan joka päivä. Toisessa kulmassa pigmenttinsä palovamman takia menettänyt kohta, jonka vuoksi keskellä kulmakarvaa on vaaleampi osa.
Pukeutumisessa luottaa neutraaleihin väreihin: mustaa, valkoista, harmaata sekä maanläheisiä värejä. Joskus pyrähtää tallille arkivaatteissa, mutta yleensä luottaa collegepöksyihin ja ratsastusvarusteisiin. Harrastaa kouluratsastajalle ominaiseen tapaan nahkasaappaissa, kunnon koulupotassa, timmeissä softshelltakeissa ja kilistelevissä kannuksissa. Ei mikään tyhmä lapsi: talvisin luottaa pipoihin, sadesäällä kumppareihin, kesäkuumalla lippiksiin ja arskoihin. Ei mutise heijastimistakaan enää.
- Historia virtuaalimaailmassa:
- 2011
Robert tutustuu Anne Ollilaan ja alkaa hoitamaan ratsastuskoulu Seppeleessä Venna-ponia. Alkaa seurustella Britta Ranta-ahon kanssa. Ystävystyy vuosien varrella mm. Inkeri Johansenin, Salma Stjärndahlin ja Fiia Vierteen kanssa, ja tapaa Daniel Susinevan ja Lynn Melinin.
2014
Palaa perheineen Iso-Britanniaan, jonka johdosta eroaa myös Britasta. Maria Harrington ostaa Harry-hevosen itselleen ja pojalleen. Poika treenaa ja kilpailee uudella tammallaan Iso-Britanniassa ja Irlannissa.
2015
Robert muuttaa vanhempiensa mukana takaisin Suomeen, takaisin Liekkijärven naapurikuntaan Liekkilaaksoon, ja äiti puhuu Harrylle tallipaikan Seppeleestä. Vanhat ystävyyssuhteet Inkerin, Salman ja Fiian takkuavat pojan palatessa Suomeen erilaisena kuin mitä oli lähtenyt. Suhde Brittaan kummallinen. Tapaa uusia ihmisiä ja ystävystyy erityisesti Jutta Wuopion, Mikaela Linnanmäen, Aleksanteri Holman ja Ella-Maria "Cella" Talven kanssa. Alviina Herralla pääsee ihon alle.
2016
Harry loukkaa jalkansa ja viettää koko vuoden rennommin, varsoen kesällä ensimmäisen varsansa. Tallilla läpikäydään koko porukan voimin #homogate. Robert kertoo kaikille, ettei ole homo, mutta pussailee kuitenkin tallin nurkalla ensin Kristian Svansenin, sitten Konsta Jortikan kanssa. Robert muuttaa Aleksanterin luokse väliaikaisesti, mutta väliaikaisesti majoituksesta tulee pysyvä ja myöhemmin kaksikko muuttaa yhdessä kerrostalokaksiosta paritalokolmioon Liekkijärvellä. Harry astutetaan uudelleen. Sotakirveet Alviinan kanssa alkavat kääntyä hiljalleen kummalliseen ystävyyteen.
2017
Harry varsoo toistamiseen. Robert jää työttömäksi ja aloittaa uuden työn ABC:llä. Hevosen mammaloman jälkeen ratsukko yrittää palata täysillä treeniin ja viettää syyskuussa intensiivisen valmennuskuukauden Vänrikinmäellä asuen. Kuukausi Daniel Susinevan valmennuksessa tuntuu kuitenkin valuvan hukkaan ja poika haluaa heittää hanskat tiskiin. Ero Konstasta saa elämän luiskahtamaan raiteiltaan.
2018
Jutta tippuu Harrylta ja loukkaa jalkansa. Robert yrittää saada kilpailemisesta uudelleen kiinni. Seppeleen omistaja Anne ehdottaa pojalle valmennusryhmää Lasse-hevosen kanssa. Kesän lopussa ratsastuskoulun maneesi ja ponitalli palavat tulipalossa, jonka syttymissyy jää tuntemattomaksi. Robert pelastaa liekeistä vanhan hoitohevosensa satulan ja saa otsaansa palovamman, jonka takia menettää osan ihopigmentistään kulmakarvan ja silmän alueella. Robert ja Inkeri aloittavat... jotain.
2019
Robert aloittaa Tie Tähtiin -matkan. Sen aikana se löytää paitsi treenimotivaationsa ja kilpailuhalunsa, myös Sarah Reyesin. Kiihtyvä suhde vie kaksikon liian pitkälle ja kesällä Robert etsii itseään mm. Konstan avulla. Harry muuttaa Seppeleestä Vänrikinmäelle syyskuun alussa, ja lokakuussa Kallaan Kaajapurojen tallille. Robertista tulee Aliisa Hurun kämppis väärinkäsitysten kautta. Loppuvuodesta ratsukko suuntaan Saksaan suuriin kilpailuihin, joiden aikana Robert ja Saksaan syksyllä töihin lähtenyt Inkeri eroavat riitaisasti. Poika saa Kallasta myös vakituisen työpaikan.
2020
Danielin ja Robertin valmennussuhde takkuilee Harry kehityksen hiipuessa. Josefina Rosengård ottaa hevosen hypättäväkseen pari kertaa kuukaudessa. Robert ilmoittautuu vahingossa Kalla Cupissa luokkaan vaativa A, mutta sijoittuu kuitenkin, ja voittaa myöhemmin myös Ruunaan Kypärän. Kalla Cupin jatkoilla sitä suutelee Sarah Reyes, mutta se herää Josefinan kanssa samasta sängystä. Tie Tähtiin 2020 alkaa.
- Muiden sanoin:
- Robert oli astunut ulos tammansa karsinasta, ja katseli mua nyt pää kallellaan. En yllättynyt pojan läsnäolosta, olinhan mä kuunnellut sen juttelua Harrylle jo hetken aikaa. Oli aika herttaista, kuinka ne kävivät keskenään oikeasti pitkiäkin keskusteluja.
- Cella
Kun Robert viimein nousi ylös, Harry höristi heti korviaan. Robertin nostaessa kätensä sen otsalle, mä näin kuinka Harry venytti naruja, joilla oli kiinni, nojatakseen omistajansa kättä vasten. Robert syötti hevoselle yhden hevosnamin ja mumisi jotain surullisella äänellä. Tajusin katsoessani Robertin kainaloon tunkevaa Harryä, että ihan yhtä paljon kuin Harry tarvitsi Robertia, Robert tarvitsi Harryä.
- MikaelaVastakkaisella pitkällä sivulla Robert työstää Harryn kanssa avotaivutuksia. Harmaa tamma tuntuu olevan hankalalla tuulella, eikä Robertkaan näytä kovin tyytyväiseltä tuijottaessaan hevosen niskaa suu pelkkänä kireänä viivana. ”Hengitä hei”, huikkaan, kun Harry hipsii kaviouralta ohitsemme. Robs vilkaisee minua vähän äkäisesti, mutta kuulen Elmon selkään saakka, kuinka poika puhaltaa hitaasti keuhkot tyhjiksi. Harryn olemus rentoutuu hetkeksi ja minä mietin hilpeästi, että tätä menoa minun kannattaisi ryhtyä mentaalivalmentajaksi.
- Fiia
”Se otti hatkat yhestä mörkökulmauksesta, sinkos koko kentän poikki ja lopuks päätti että meikäläinen sopii paljon näppärämmin uudeksi aidantolpaksi kuin sen selkään.” Olin salaa iloinen siitä, että Robert ei nauranut. Ottaen huomioon, että pari viikkoa sitten kun se oli pudonnut Harrylta maastossa, mä olin nauranut niin kauan että olin saanut hikan ja ottanut putoamisen vielä videollekin. Joten sillä olisi ollut kyllä täysi oikeus antaa samalla mitalla takaisin. Jätkä taisi olla aika paljon parempi ihminen kuin mä.
- Cella
Ja se nauroi. Makeasti, aidosti ja leveästi. Ja vaikka se oli kieltänyt mua ottamasta kuvia siitä, mä kuitenkin hyödynsin sen huomion herpaantumisen hetken ja sain otettua ehkä yhden ihanimmista hevos-ihmis-kaverikuvista ikinä. Valasmainen Harry katseli höröttävää omistajaansa voikukan jämät suupielestä pilkottaen ja Robert - se näytti oikeastaan tosi hauskalta nauraessaan niin täydestä sydämestä. Ei ha-ha-hauskalta, vaan kivalta hauskalta.
- Alviina
Olin jonkinlaisessa mielenhäriössä luvannut Robertille, että hyppäisin Harrylla pikkuluokan. Aamulla olin löytänyt itseni sukimasta isoa hevosta samalla, kun Robert teki jonkinlaista henkistä kuolemaa vierelläni. Hän oli antanut minulle noin kuusituhatta ohjetta, huutanut viimeiset perään vielä silloin, kun siirryin lämmittelystä radalle. -- Robert oli näyttänyt siltä, että itkisi minä hetkenä hyvänsä, kun Harryn suitsiin kiinnitettiin ruusuke. Ylpeästi hän oli niellyt kyynelensä, taputtanut Harrya ammattimaisesti kaulalle ja tokaissut, että kiva kun hevonen sai rutiinia.
- SalmaHetken mä mietiskelin, harkitsiko Robert jo Harryn astuttamista. Mutta ei, tuskin siitä oli sentään kyse; mitä ilmeisimmin Robertkin oli vihdoin saanut kasvatettua selkärangan ja ruvennut treenaamaan hevosensa kanssa kilpailuita varten.
- Daniel
Robertille tämä saattoi olla historian ensimmäinen valmennus, jonka aikana Daniel ei kertaakaan tuhahtanut hiuksia päästään riipien "älä marise, ratsasta". Jossakin piilossa ja kaikessa hiljaisuudessa tyyppi oli saanut koottua itsestään ratsastajamaisen replikaation, ja kerran tai kaksi Danielin saattoi havaita joka nyökkäävän hyväksyvästi (mutta pienesti!!) ratsukon menoa katsellessaan.
- Daniel
Viimeinen muokkaaja, Robert H. pvm 15.04.20 16:44, muokattu 8 kertaa
Robert H.- Entinen purtsilainen
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 184
Vs: Robert Harrington | Harryn omistaja
Ihmissuhteet
Merkittävät henkilöt
Peter & Maria Harrington — vanhemmat, joiden kanssa välit pahasti tulehtuneen; äiti omistaa puolet Harrysta
Pippa Harrington — isosisko, asuu Lontoossa; juniorina kilpallut EM-esteratsastuksessa, nykyään ei hevostele
Peyton Harrington — serkku, asuu milloin missäkin ulkomailla, mutta kotoisin Lontoosta; somen It-girl; nihkeät välit
Salli Silmu — äidin entinen työkaveri, nykyään täyspäiväinen tallinomistaja ja ratsuttaja
Daniel Susineva — valmentaja jo pidemmältä jaksolta, nähnyt melkein jokaisen nousun ja laskun; nyt Saksassa
Liekkijärvi
Aleksanteri "Allu" Holma — ex-kämppis, paras ystävä; jonkinlaista sielunkumppanuutta tavallaan
Britta Ranta-aho — melkein-tyttöystävä aikoinaan; palavaa, nuorta rakkautta, joka kuihtui; ei vieläkään oikein päätelty
Fiia Vierre — ystävä, jonkinasteinen kouluratsastusidoli
Inkeri Johansen — tutustuivat lapsina Seppeleessä, säätivät, seurustelivat, erosivat Inkerin ollessa duunissa Saksassa
Jutta Wuopio — Harryn hoitaja vuodesta 2015, paras ystävä ja luottohoitaja; oli vitaali osa #teamHarry'ssa
Joel Linnanmäki — Miksun veli, osti alunperin Hadeksen
Mikaela Linnanmäki — vanha ystävä, partner in crime, yhden yön säätö joskus muinoin
Salma Stjärndahl — ystävä, kisakaveri, hypännyt Harrylla
Kalla
Aliisa Huru — nykyinen kämppis
Matilda "Madde" Holma — Allun sisko
Ella-Maria "Cella" Talve — ystävä Seppeleen ajoilta, kämppiksen ex-kihlattu
Sarah Reyes — niin, no
Josefina Rosengård — Aliisan... ex? EX-KÄMPPIS, huh, varmistui sekin! Ja talli... kaveri?
Rasmus Alsila — Robert on aika varma, että Rasmus vihaa Robertia, koska Robert ajoi Josefinan vahingossa kotoaan
Ava Pulkkanen — talli...kaveri?
Janna Kaajapuro — talli...kaveri?
Anton Seljavaara — tavattu Kalla Cupin After Ride -pippaloissa, henkeviä keskusteluja
Inna Paakkanen — TT-tiimikaveri
Nita Merisalo — TT-tiimikaveri
Muut
Vilja Kuiri — kilpakumppani, ei missään nimessä kavereita (paitsi jos kysyt Viljalta)
- Roolipelit:
- 2019
3.4.2019 @ Lappi, Toisella puolella maata — Sarah R.
Tie Tähtiin -komppania tien päällä. On Robert ja Sarah ja viskiä ja olutta ja shottia ja ... niin.
31.5.2019 @ Sarahin koti, Sarah 21v — useita hahmoja
Se, jossa Allu yrittää uida Kallan sosiaalisiin piireihin ja Robert hukkuu.
27.7.2019 @ Kingi, Väärän lajin juhlat — Sarah R.
Montako kouluratsastajaa mahtuu esteratsastajien juhliin? Ainakin kaksi. Vai mahtuvatko sittenkään?
15.9.2019 @ Pitkän miehen kuja 7, Teetä ja kahvileipää — Aliisa H.
Tässä Robert, tässä Aliisa, ja tässä yhteinen kotinne: Pitkän miehen kuja 7, Kalla.
18.10.2019 @ Auburnin maneesi, We meet again — Sarah R.
Onko Auburnin maneesi mitoitettu sopivaksi kahdelle kouluratsastajalle? Vastaus: ei varmaankaan.
26.10.2019 @ Sarahin koti, Happy Halloween — useita hahmoja
Paavo Pesusieni ja Isabella Sokka ja monta muutakin. Ja monen monta kysymystä, eikä yhtään vastausta.
22.11.2019 @ Purtsila, Ei ole koiraa karvoihin katsominen, eikä Purtsilaa paikkoihin — Jusu R., Ava P.
Robert löytää itsensä Verneri Kaajapuron ratsastushousuista, eikä hyvällä tavalla.
29.11.2019 @ Krouvi, Pelkkänä kaljana, eiku korvana — Aliisa H.
Kallan kämppikset, Krouvin kaljaa ja Hurun korva höröllä.
2020
28.3.2020 @ Kingi, White Party (Cup After Ride) — useita hahmoja
Oluthanat virtaavat, Robertilla on beiget housut ja pian hampaanjälki huulessa.
6.4.2020 @ Auburn, Joukkuehengestä — Sarah R.
Keep your teammates close, but your enemies closer... vai miten se nyt menikään?
19.-20.4.2020 @ tien päällä, Matkalla — useita hahmoja
Lehtovaara on kaukana Kallasta ja ABC on kirkkaasti valaistu keidas loputtomassa yössä.
Viimeinen muokkaaja, Robert H. pvm 10.02.20 23:16, muokattu 7 kertaa
Robert H.- Entinen purtsilainen
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 184
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa