Epäilyttävät katseet
Sivu 1 / 1
Epäilyttävät katseet
5.7.2018, Innan talo
mukaan @Jusu R.
Vapaapäivä. Se viikon ainoa päivä tällä viikolla, kun ei tarvinnut ajaa Vänrikinmäelle. Melkein jätin ajamatta edes Kallaan moikkaamaan Banskua. Se ei ollut kerinnyt kauaa olemaan tarhassaan, kun otin sen jo liikutettavaksi. Meillä meni treenit hyvin ja minua jaksoi yhä hymyilyttää osakilpailun voittomme. Bansku oli etevä nuori. Parkkeerasin Audini kotipihassa tutulle paikalle ja huomasin myös Jusun olevan paikalla.mukaan @Jusu R.
Pösö ja se, että Ransu liikkui lennokkaasti kentällä, paljastivat asian. Voisinkin mennä moikkaamaan naista ja kyselemään miten meni. Suoristin farkkushortsejani, jotka olivat nousseet ylemmäs istuessani ja talsin tennarit jalassa kentälle. Yllätyin hieman, kun näin siellä myös miehen. Mies oli pitkä ja kevytrakenteinen, ratsastajan vartalo. Oliko Jusu tuonut tänne poikaystävänsä?
”Päivää”, tervehdin, kun astelin kentälle ja vilkuilin tuntematonta miestä. ”Täällä näyttää menevän hyvin”, huikkasin Jusulle samalla, kun siirsin katseeni miehestä naisen tekemisiin. ”Jahas, niin.. mä oon Inna”, sanoin miehelle ja ojensin käteni. ”Omistan ton hepan.”
Vs: Epäilyttävät katseet
Alexander: Jusu osasi joskus yllättää. Kun se oli sanonut, että se ratsastaisi jollakin sen tutun hevosella, mä oletin, että varmaan jollakin mukavalla karvaisella suomenhevosella tai vuoniksella tai millä tahansa muulla sellaisella elikolla, jolla ei vahingossakaan voisi pärjätä missään oikeissa kisoissa. Meitä Orijoella odottanut talli näytti sellaiselta, että sieltä voisi hyvin löytyä juuri sellaisia. Talli oli pieni. Pihamaalla oli koiratarha. Heti ensivilkaisulla arvelin, että mä pitkästyisin hengiltä Jusun jumputtaessa jollakin hevosella, joka tuskin esittäisi kolmitahtista laukkaa kuin sen omistajan ruusunpunertavankukertavissa haavekuvissa. Mutta hevonen olikin ihan pätevä estehevonen, eikä talli ollut täynnä pörrötukkaisia mitälieotuksia. Mielenkiintoista. Mielenkiintoinen oli myös kesken Jusun ratsastelujen paikalle marssinut naishenkilö. Vilkaisin brunettea aurinkolasieni takaa. Timmi, joko treenasi tai teki fyysistä työtä. Vetävän näköinen, mutta eniten muhun teki vaikutuksen se osa sen olemuksesta, joka teki tarpeettomaksi sanoa omistavansa muuta kuin ton hepan. Oli päivänselvää, että... "Varmaan myös tämän paikan", tokaisin huolettomasti ennen kuin vastasin esittelyyn. "Hauska tavata, Inna. Mä olen Alexander." Kädenpuristus oli puolin ja toisin sangen vakaa. Juu ei, tämä ei ollut mikään jokaisen hevosmiehen edessä punasteleva ja kihertelevä viaton pikkuinen ponityttö. Jusu oli sellainen. Tämä Inna taisi olla aikuinen nainen, ainakin enimmän osan valveillaoloajastaan. |
Mittailin Alexanderia katseellani arvioivasti. Mitähän miehiä se mahtoi olla? Ensin mietin olisiko epäkohteliasta kysyä vain suoraan. Sitten jokin pieni kärpänen mielessäni kertoi, että Alexanderille pystyi todellakin sanomaan kaiken suoraan. Siitä miehestä oikein hehkui sellainen rikkaanpennun henki, joka ei pelännyt toisen sielun musertamista.
”Jep, koko höskän ja hevoset”, vastasin kättelyn yhteydessä miehen toteamukseen.
Hitsiläinen, miksi miehellä piti olla aurinkolasit päässä? Olisin todellakin halunnut lukea silmien ilmeitä. Irrotin otteeni miehen kädestä ja työnsin peukaloni farkkushortsien vyölenkkeihin rennosti.
”Mitäs sä oot miehiäs?” tiedustelin.
Lähempää katsottuna en enää luullut Alexanderin olevan Jusun poikaystävä. Mies oli selkeästi naiselle jotain sukua. Serkku? Veli? Sitä en tiennyt, mutta heissä oli ehdottomasti samanlaisia kasvonpiirteitä.
Halusin kuitenkin kipeästi tietää lisää Alexanderista. Olin sen verran utelias ja hieman lisää.
”Jep, koko höskän ja hevoset”, vastasin kättelyn yhteydessä miehen toteamukseen.
Hitsiläinen, miksi miehellä piti olla aurinkolasit päässä? Olisin todellakin halunnut lukea silmien ilmeitä. Irrotin otteeni miehen kädestä ja työnsin peukaloni farkkushortsien vyölenkkeihin rennosti.
”Mitäs sä oot miehiäs?” tiedustelin.
Lähempää katsottuna en enää luullut Alexanderin olevan Jusun poikaystävä. Mies oli selkeästi naiselle jotain sukua. Serkku? Veli? Sitä en tiennyt, mutta heissä oli ehdottomasti samanlaisia kasvonpiirteitä.
Halusin kuitenkin kipeästi tietää lisää Alexanderista. Olin sen verran utelias ja hieman lisää.
Alexander: Jep. Ei kihertelyä ja hihittelyä. Ei merkkiäkään siitä, että tässä oltaisiin oltu mitenkään ensimmäistä kertaa miestä jututtamassa. Vain jonkin verran uteliaisuutta ja ellei tämä Inna-nainen ollut erityisen taitava näyttelijä, ei hajuakaan siitä, kuka mä olin. Virkistävää. Älkää käsittäkö väärin - en mä mikään ylimielinen kusihattu ollut (mielestäni). Mulla oli kyllä sangen terve itsetunto. Tiesin kuitenkin, etten mä mikään maailman keskipiste ollut. Yleensä vaan hevosihmiset tiesivät jotakin Rosengårdeista, ja Josefina oli sellainen, eikä suinkaan tunnetuin. ”Josefina on minun sisko”, kerroin kohteliaasti ja annoin katseeni seurata jonkun aikaa valkealla hevosella ratsastavaa pikku-Jusua. ”Tulin oikeastaan katsomaan sen omaa hevosta. Oli kuitenkin mielenkiintoista, että se ratsastaa muidenkin hevosia.” Mielenkiintoista tosiaan. Meidän Jusu, kömpelö ja kunnianhimoton ujopiimä. ”Miten te sellaiseen järjestelyyn päädyitte?” tiedustelin muina miehinä. Tiesin toki, ettå tämä hevonen oli Jusun Tigrainen isä, mutta monta epäselvää mutkaa tarinassa oli silti. |
Arvaukseni osui ainakin osittain oikein. Alexander oli Jusun veli. Alexander Rosengård. Makustelin nimeä suussani hetken itsekseni. Olin nimen kyllä kuullut jossain. En vain painanut sitä silloin kovin tarkasti mieleen.
”Mikä siinä niin erikoista on?” kysyin Alexanderilta. ”Jusu on loistava ratsastaja. Mä kutsuin sen kokeileen Ransua, se meni hyvin ja pyysin sit Jusua auttaan liikutuksessa”, kerroin lyhykäisyydessään.
Kohautin olkiani kuin se ei olisi niin iso asia. Alexanderin katse siirtyi ratsukkoon, joten siirsin myös omani. Jusu todella osasi ratsastajaa Ransulla ja olin tyytyväinen sopivan liikuttajan löytämisestä.
”Mä itse oon tallimesenä Daniel Susinevalla ja mulla asuu hevonen Auburnissa. Jususta on tosi paljon apua”, lisäsin vielä.
”Joten sä itekin ratsastat? Kilpailetko aktiivisesti? Omaa hevosta?” esitin muutaman kysymyksen putkeen ja jäin mielenkiinnolla odottamaan vastausta.
”Mikä siinä niin erikoista on?” kysyin Alexanderilta. ”Jusu on loistava ratsastaja. Mä kutsuin sen kokeileen Ransua, se meni hyvin ja pyysin sit Jusua auttaan liikutuksessa”, kerroin lyhykäisyydessään.
Kohautin olkiani kuin se ei olisi niin iso asia. Alexanderin katse siirtyi ratsukkoon, joten siirsin myös omani. Jusu todella osasi ratsastajaa Ransulla ja olin tyytyväinen sopivan liikuttajan löytämisestä.
”Mä itse oon tallimesenä Daniel Susinevalla ja mulla asuu hevonen Auburnissa. Jususta on tosi paljon apua”, lisäsin vielä.
”Joten sä itekin ratsastat? Kilpailetko aktiivisesti? Omaa hevosta?” esitin muutaman kysymyksen putkeen ja jäin mielenkiinnolla odottamaan vastausta.
Alexander: Mä naurahdin leppoisasti Innan ensimmäiselle kysymykselle ja pikaiselle selittelylle siitä, että Jusu osasi ratsastaa. No kai mä nyt tiesin, että se osasi, kun me oltiin kasvettu yhdessä tallilla ja hevosten selissä. ”Osaahan se ratsastaa, mutta yllättävää vaan, että se on ikinä uskaltanut alkaa ratsastaa kenenkään muun hevosella”, töksäytin suorasukaisesti. Mitä sitä kiertelemään. Kai tämä Innakin tiesi, mikä tohveli sisareni oli. ”Hyvähän se on, jos siitä on sinulle apua.” Koska tahansa muulloin olisin ollut iloinen saadessani vastata kilpailukysymykseen. Nyt... no, asiat olivat avoimia. ”Kyllä mä ratsastan”, aloitin mietiskellen, mitä kertoisin. ”Oon kilpaillutkin. Paljon. Olin pitkään Fressonilla.” No, se työnantaja oli nykyään ex-alkuliitteellä varustettu. Hupsista. Mitä siitä valehtelemaan ja keksimään satuja, että olisin vain lomailemassa Suomessa, kun sellainen ei pitänyt paikkaansa. Myönsin avoimesti tälle Innalle, että aika Fressonin tallissa oli jäänyt taakse. ”Nyt mä olen vähän etsikkoajalla, mietin mitä haluaisin tehdä seuraavaksi.” |
Mua ehkä huvitti hieman, että olin niin kärkkäästi lähtenyt puolustamaan Jusun ratsastustaitoja. Alexander vain vaikutti sellaiselta, joka vähätteli siskonsa taitoja. Meinasin jo lohkaista, että ehkei Jusu vain pystynyt sanomaan mulle ei. Se olisi kuitenkin ollut aivan liian hyväksikäyttävä vastaus.
Siksi vain hymyillen nyökkäsin. ”Tosi paljon”, täydensin vielä.
Kohotin kulmiani Alexanderin kertoessa työkuvioistaan tai no tässä tapauksessa ilmeisesti entisistä. Fressonin talli oli etäisesti tuttu nimi, mutta en oikeastaan tiennyt siitä paljon mitään. Nimen kuullut jossain, aivan kuten Alexanderinkin.
”Taitaa olla estepiirejä”, tokaisin. ”Mä itse tunnen enemmän koulupuolen talleja ulkomailla, joten nimi ei niin paljoa kerro.”
Seuraavalle to do –listalle: tutustu myös ulkomaalaisiin estetalleihin (muihinkin kuin Juuson vanhempien). Pieni Ulla Taalasmaa heräsi sisälläni ja olin tietenkin aina utelias miksi jonkun työsuhde oli loppunut. Varsinkin, jos kyseessä oli nimekäs talli. En kuitenkaan halunnut olla liian utelias ensimmäisellä tapaamisella.
”Hevoset on siitä hauskoja, että ne löytää kyllä aina sun luokse”, naurahdin. ”Ota aikas.”
Siksi vain hymyillen nyökkäsin. ”Tosi paljon”, täydensin vielä.
Kohotin kulmiani Alexanderin kertoessa työkuvioistaan tai no tässä tapauksessa ilmeisesti entisistä. Fressonin talli oli etäisesti tuttu nimi, mutta en oikeastaan tiennyt siitä paljon mitään. Nimen kuullut jossain, aivan kuten Alexanderinkin.
”Taitaa olla estepiirejä”, tokaisin. ”Mä itse tunnen enemmän koulupuolen talleja ulkomailla, joten nimi ei niin paljoa kerro.”
Seuraavalle to do –listalle: tutustu myös ulkomaalaisiin estetalleihin (muihinkin kuin Juuson vanhempien). Pieni Ulla Taalasmaa heräsi sisälläni ja olin tietenkin aina utelias miksi jonkun työsuhde oli loppunut. Varsinkin, jos kyseessä oli nimekäs talli. En kuitenkaan halunnut olla liian utelias ensimmäisellä tapaamisella.
”Hevoset on siitä hauskoja, että ne löytää kyllä aina sun luokse”, naurahdin. ”Ota aikas.”
Alexander: Kiristelin vähän hampaita sille tosiseikalle, että mä olin työtön. Se oli vasta alkanut upota mun tajuntaan. Sitten mä nytkäytin vähän hartioitani kuin karistaakseni harmin pois. Mä tekisin niin kuin mä tein aina: jatkaisin muina miehinä eteenpäin. "Niin kai ne tekee. Vaikea niistä on eroonkaan päästä, kun niitä odottaa kotona tusina tai kaksi", sanoin ja pudistelin vähän huvittuneena päätäni. Pieni virne kutitteli suupieltä. Oikeastaan en pitänyt erityisen todennäköisenä, että jäisin Suomeen ratsastamaan äidin ja isän hevosia. Se tuntuisi maitojunalla takaisin uran lähtöpisteeseen palaamiselta. Jäin katselemaan Innaa aurinkolasieni takaa. Sillä oli selkeät piirteet ja täyteläiset huulet, ja se siristeli vähän silmiään katsellessaan Jusua - tai ehkä pikemminkin hevostaan. "Mikä sä sitten olet? Muuta kuin tallimese, siis. Harrastatko sä jotakin ratsastamistakin?" Ei mun ollut tarkoitus kuulostaa mitenkään alentuvalta. Saatoin ehkä kuitenkin vähän kuulostaa. Hupsista vaan. |
Jotenkin hiljalleen pieni kyrsiytyneisyys Alexanderia kohtaan kohosi pintaan. Pidin sen visusti sisällä. Miehen äänensävy ja sanomiset vain olivat niin… vittuilevia. En tiedä tekikö mies sen tahallaan. Ehkä se vain oli luontainen ominaisuus.
”Harrastatko sä jotakin ratsastamistakin?" oli erityisesti se kysymys, joka särähti mun korvassa.
Ylittikö mies olla sarkastinen? Vai johtuiko kysymys siitä, etten tunnistan entisen pomon tallia? Tuhahdin.
”En tietenkään, mulla on nää hevoset vaan koristeena”, vastasin.
Parin minuutin hiljaisuuden aikana katsoin kuin Jusu teki Ransun kanssa laukassa töitä. Ransu näytti pehmeältä, hieman hidas takaa.
”Mä kilpailen pääosin koulua. Mulla on sillä saralla yks kilpaileva”, päätin viimein vastata varsinaisesti Alexanderin kysymykseen. ”Ransu on mun ainut esteheppa. Sit mulla on yks varsa, josta pitäis kasvaa kouluheppa ja yks entinen kisahevonen, lähinnä oon varsottanu sitä viime aikoina.”
Pekan vieroitus oli hyvin lähellä, enkä malttanut odottaa, että pääsisin jälleen työstämään Hazelia. Tuskin me kisakentille lähdettäisiin, mutta en aikonut varsottaa sitä ihan heti uudelleen. Katsotaan nyt mitä tapahtuu.
”Harrastatko sä jotakin ratsastamistakin?" oli erityisesti se kysymys, joka särähti mun korvassa.
Ylittikö mies olla sarkastinen? Vai johtuiko kysymys siitä, etten tunnistan entisen pomon tallia? Tuhahdin.
”En tietenkään, mulla on nää hevoset vaan koristeena”, vastasin.
Parin minuutin hiljaisuuden aikana katsoin kuin Jusu teki Ransun kanssa laukassa töitä. Ransu näytti pehmeältä, hieman hidas takaa.
”Mä kilpailen pääosin koulua. Mulla on sillä saralla yks kilpaileva”, päätin viimein vastata varsinaisesti Alexanderin kysymykseen. ”Ransu on mun ainut esteheppa. Sit mulla on yks varsa, josta pitäis kasvaa kouluheppa ja yks entinen kisahevonen, lähinnä oon varsottanu sitä viime aikoina.”
Pekan vieroitus oli hyvin lähellä, enkä malttanut odottaa, että pääsisin jälleen työstämään Hazelia. Tuskin me kisakentille lähdettäisiin, mutta en aikonut varsottaa sitä ihan heti uudelleen. Katsotaan nyt mitä tapahtuu.
Alexander: Ha haa. Hymähdin Innan koristehevoslausahdukselle. Siihen oli latautunut juuri sopiva määrä ärsyyntymistä, että tulin hyvälle tuulelle. "Voisi olla rumempiakin koristeita. Joillakin on pihat täynnä muovihärpäkettä", totesin leppoisasti ja mun ilme värähti vähän, kun mietin sellaisia täyteen tungettuja karavaanaripihoja. Jotakin arvostusta piti aina osoittaa estetiikalle, jos multa kysyttiin. "Kuulostaa monipuoliselta", kommentoin Innan hevoskuvioita. Olin hetken hiljaa, mutta sitten ajatus vaan muotoutui ja purskahti ilmoille: "Tietysti toiset ihmiset aina puuhastelevatkin ympäriinsä, ja se on hyvä. Että on uteliaisuutta suuntaan ja toiseen. Miksi tyytyä yhteen, jos voi saada enemmän." Hymyilin vähäsen ja totesin, että aurinko oli mennyt pilveen. Nappasin aurinkolasit päästäni ja sulloin muina miehinä shortsien taskuun. "Tai ainakin musta elämä on kaikenlaisia [hienovarainen painotus] kokemuksia varten", tuumasin ja vilkaisin Innaa pieni virne suupieliä kutitellen. En mä mitenkään erityisen tavoitteellisesti flirttaillut, muuten peli olisi ollut laadukkaampaa. Mulla oli fiilis, että tästä ei mitään kummempaa poikisi, mutta miksi siltikään pönöttää haudanvakavana vierekkäin? |
Viimein Alexander riisui ne aurinkolasit pois silmiltään. En jäänyt tuijottelemaan niitä, etten vaikuttaisi epäkohteliaalta. Ne olivat kuitenkin saman sävyiset kuin Jusun. Nyt vasta sitä kunnolla muutenkin huomasi kuinka samannäköisiä he olivat keskenään.
”Älä muuta sano”, sanoin vastaukseni Alexanderin toteamukseen monipuolisesta tekemisestä.
Vastaus tuli hieman itsekseen mutisten kuin en olisi vastannut miehelle, vaan itselleni.
Pikkuflirttiä äänessään Alexander jatkoi vielä samasta aiheesta ja nyt jopa nostin hieman toista suupieltäni.
”Kyllähän sitä on kerinnyt jo kaikenlaista kokea”, naurahdin miehelle.
Alexander ei enää vaikuttanutkaan niin kusipäiseltä. Eleissä ja sanoissa oli ihme kyllä jonkinlaista järkevyyttä. Ehkä Alexander ei ollutkaan täysin lellitty rikaspoika, joka oli tottunut saamaan kaiken haluamansa tai ottaisi sen väkisin.
Ehkä tästä voisikin poikia jotain enemmän. Ei romanttisesti tietenkään! Mutta ehkä kaverimielessä ja rennosti.
”Älä muuta sano”, sanoin vastaukseni Alexanderin toteamukseen monipuolisesta tekemisestä.
Vastaus tuli hieman itsekseen mutisten kuin en olisi vastannut miehelle, vaan itselleni.
Pikkuflirttiä äänessään Alexander jatkoi vielä samasta aiheesta ja nyt jopa nostin hieman toista suupieltäni.
”Kyllähän sitä on kerinnyt jo kaikenlaista kokea”, naurahdin miehelle.
Alexander ei enää vaikuttanutkaan niin kusipäiseltä. Eleissä ja sanoissa oli ihme kyllä jonkinlaista järkevyyttä. Ehkä Alexander ei ollutkaan täysin lellitty rikaspoika, joka oli tottunut saamaan kaiken haluamansa tai ottaisi sen väkisin.
Ehkä tästä voisikin poikia jotain enemmän. Ei romanttisesti tietenkään! Mutta ehkä kaverimielessä ja rennosti.
Alexander: Kas vain! Ehkä tällä Innalla tosiaan oli huumorintajua ja hupimieltä. Välillä kannatti kokeilla tikulla jäätä. Ei sitä tiennyt, mihin vuorovaikutustilanne sellaisesta sitten eteni. "No mutta sehän on hyvä", tuumasin ystävällisesti ja hymähdin vähän. "Kurjahan se sunkin olisi mummuna kiikkustuolissa katua kokeilemattomia asioita." Joo joo, mä osasin olla kiva kaveri ja leikkiä mukavasti muiden kanssa. En mä mielestäni mikään kushattu ollutkaan, ja yleensä kuittasin henkilöt, jotka eivät musta pitäneet, aika nopeasti olankohautuksella. Ne ei tienneet mitä ne menetti, eikä ne olleet multa mitenkään pois. "Jusu näyttää rohkeammalta", mutisin, kun nyt kerta olin ruvennut ystävälliseksi. "Ehkä elämänkokemus on tehnyt sillekin hyvää." Katsahdin Innaa vähän julkeasti. "Vaikka ei sille sun itsevarmuutta varmaan koskaan tule", tokaisin, sillä mä aistin Innassa jotenkin sellaista asennetta, särmää, tavallaan ronskiuttakin. Että se pysyisi omilla jaloillaan, vaikka ympärillä vähän myrskyäisi. "... mutta kai se pärjää vähemmälläkin." Jusu ravaili juuri ja näytti ohjaavan Ransua jo loppuvanuttelumoodiin. Ilmeisesti ratsastelu loppuisi pian. |
Naurahdin Alexanderin kiikkustuolikommentille. Olisihan siinäkin tosiaan tekemistä vanhoille päiville, jos sinne saakka tästä selvitään. Seuraavan kommenttini heitin kuitenkin vasta liittyen Jusun rohkeuteen.
”Niin, no, mä en Jusua oo tuntenu kovinkaan kauaa”, kerroin ja mietin oliko edes tuntenut oikea termi. ”Mun käsityksen mukaan se kuitenkin liikuttelee paljon muiden hevosia. Ja tarviihan sitä selkäranka joskus kasvattaa”, naurahdin perään.
Hymähdin miehen tokaisulle mun omasta itsevarmuudesta ja työnsin käteni farkkushortsien taskuihin.
”Kiitos”, lopulta naurahdin. ”Tässä on vuosien mittaan saanu kasvattaa paksun nahan, vaikka joskus se ulkokuorikin pettää.”
Purin huultani ja katsoin kimoa ruunaani, joka vaikutti erittäin tyytyväiseltä.
”Jusu on kyllä hyvä ihminen”, tokaisin sitten. ”Turhaan mä sitä sulle kerron”, nauroin vielä. ”Kyllä sä siskos tunnet.”
”Hyvin meni Jusu”, huikkasin brunetelle ennen kuin käännyin viimeisen kerran tämän veljen pariin. ”Jahas, ruoka kutsuu. Oli kiva tutustua Alexander, ehkä vielä törmäillään.”
Heilautin kättäni sisaruksille ja lähdin kohti taloani.
”Niin, no, mä en Jusua oo tuntenu kovinkaan kauaa”, kerroin ja mietin oliko edes tuntenut oikea termi. ”Mun käsityksen mukaan se kuitenkin liikuttelee paljon muiden hevosia. Ja tarviihan sitä selkäranka joskus kasvattaa”, naurahdin perään.
Hymähdin miehen tokaisulle mun omasta itsevarmuudesta ja työnsin käteni farkkushortsien taskuihin.
”Kiitos”, lopulta naurahdin. ”Tässä on vuosien mittaan saanu kasvattaa paksun nahan, vaikka joskus se ulkokuorikin pettää.”
Purin huultani ja katsoin kimoa ruunaani, joka vaikutti erittäin tyytyväiseltä.
”Jusu on kyllä hyvä ihminen”, tokaisin sitten. ”Turhaan mä sitä sulle kerron”, nauroin vielä. ”Kyllä sä siskos tunnet.”
”Hyvin meni Jusu”, huikkasin brunetelle ennen kuin käännyin viimeisen kerran tämän veljen pariin. ”Jahas, ruoka kutsuu. Oli kiva tutustua Alexander, ehkä vielä törmäillään.”
Heilautin kättäni sisaruksille ja lähdin kohti taloani.
Sivu 1 / 1
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa