Foorumi | Auburn Estate
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

White Party (CUP after ride K18)

Sivu 3 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Siirry alas

White Party (CUP after ride K18) - Sivu 3 Empty Vs: White Party (CUP after ride K18)

Viesti kirjoittaja Stina E. lähetetty 29.03.20 10:16

"Gee!" Stina kiekaisi. "Hauska tavata."
Lauri meni menojaan ja nainen katseli hetken miehen perään ennen kuin hymyili leveästi Heidille, joka oli jäänyt heidän seuraansa.

Mila puolestaan katseli Matildaa mietteliäästi ja kohautti sitten harteitaan.
"Ihan hyvää. Töitä ja semmosta", nainen vastasi ympäripyöreästi.
"Mitäs sulle?" hän sitten kysyi ja melkein oli lisäämässä kysymykseen loppuun "entä Jesselle?", mutta jätti kysymättä. Eipä hänelle Jessen tekemiset ja kuulumiset kuulunut enää millään tavalla.

"Lähdetäänkö tanssimaan?" Stina kysyi puolestaan Heidiltä sekä Lililtä ja Geeltä.  "Riittää tää turhanpäiväinen pönöttäminen."
Tanssilattialla näytti olevan vähän tungosta, mutta eipä se Stinaa haittaisi ainakaan. Miestarjonta oli kyllä aika olematonta ja se kyllä haittasi jonkin verran.
Stina E.
Stina E.
Kaajapurolainen

Ikä : 29
Viestien lukumäärä : 36

Takaisin alkuun Siirry alas

White Party (CUP after ride K18) - Sivu 3 Empty Vs: White Party (CUP after ride K18)

Viesti kirjoittaja Ellie von B. lähetetty 29.03.20 10:24

Sarahin mentyjä menojaa Ellietä ei enää huvittanut jäädä tanssilattialle yksin. Vaaleaverikkö vilkuili ympärilleen, mutta näköpiiriin ei osunut yhtäkään sellaista tuttua, joka kanssa hän olisi erityisemmin halunnut jäädä juttelemaan. Ellie ei ollut juonut vielä riittävän montaa viinilasia siihen, että olisi harrastanut small talkia esimerkiksi Matildan kanssa.

Sen sijaan Ellie purjehti baaritiskille. Vaikka hän oli ajatellut huolehtivansa erityisesti siitä, ettei Sarah nauttisi liikaa alkoholia ja tekisi mitään liian typerää, ei se tarkoittanut kuitenkaan vesilinjaa. Baaritiskiin nojailemasta nainen löysi Ellenin, jonka viereen asettautui tilaamaan juomaansa.

”Sulle on näköjään maistunut tänään”, Ellie virnisti blondille, joka nojaili tiskiin siihen malliin, että muutama juoma oli jo uponnut.

”Cosmopolitan, kiitos”, Ellie tokaisi baarimikolle, joka nyökkäsi ojennettuaan Ellenille drinkin ja shottilasin. Mahtaisiko nainen pysyä tätä tahtia enää kauaa pystyssä?
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Ikä : 21
Viestien lukumäärä : 385

Viesti kirjoittaja Madde H. lähetetty 29.03.20 12:34

Salma

Salma istahti Robertin vanavedessä pöytään, jossa istui Isabella Sokan lisäksi kaksi hänelle tuntematonta ihmistä. Robertin esitellessä Salman Isabellalle hän nyökäytti tervehdykseksi ja yritti taistella ilmeensä vähemmän uteliaaksi kuin mitä se todellisuudessa oli. Hän ei ollut koskaan ennen jutellut Isabellan kanssa, ei oikeastaan edes nähnyt tätä näin läheltä. Isabella näytti jonkin verran Salmaa vanhemmalta (kolmekymppiseltä?) ja erityisen jalolta hillityssä meikissä ja asussaan.

"Hei. Hauska päästä nyt viimein tapaamaan", hän sanoi Isabellalle pieni hymynkare suupielessään. "Kivaa olla täällä. Teidän puitteet on... hienot."

Hieno tuntui melkoiselta vähättelyltä Auburnin suihkulähteitä ja hyvin kalkittuja talleja ajatellen, mutta Salma päätteli Isabellan kuulleen tiluksista niin paljon kehuja, että hän luultavasti oli jo turtunut niihin.

Äkkiä hän tunnisti pöydän ääressä istuvan pitkän blondin, jota Robert oli äskettäin kutsunut Antoniksi. Hän loi Isabellalle nopean hymyn ja kääntyi sitten miehen puoleen.

"Moi. Mä olen Salma. Eiks me kisattu samoissa luokissa?" Hän kysyi kumartuen kohti lasiaan pyörittelevää Antonia. "Sulla oli sellanen musta puoliverinen?"

Salma kelasi aivojaan nopeasti muistaakseen, miten Anton oli sijoittunut luokissa. Jostain kuplivan mielen taka-alalta nousi kuva samasta blondista kunniakierrokselta kympin luokasta. Se oli hyvä. Jos Antonin luokat olisivat menneet penkin alle, hän tuskin olisi ihastunut Salman valitsemasta keskustelunavauksesta.

Hän oli aistivinaan Robertin levottomasta hahmosta, että tällä oli Missioita, joista hän ei ollut Salmalle puhunut. Se tuntui loogiselta, vaikka jossakin mielen reunoilla räsähteli. Totta kai Robertilla oli nyt oma elämänsä Kallassa, sellainen jota ei yhdessä illassa pystynyt selittämään. Hän päätti, että yrittäisi oikeasti jutella Robertille - mutta ei nyt, ei iltana jolloin Robertilta näytti vaativan ponnistuksia tarkentaa katseettaan muihin pöydässä istuviin.
Madde H.
Kaajapurolainen

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 37

Viesti kirjoittaja Isabella S. lähetetty 29.03.20 12:50

"Sullakin meni hyvin Kamin kanssa."
Antonin lausahdusta seurasi paljastava hiljaisuus ja hermostunut hörppy olutta, mutta humaltunut ja epäonnistumisiaan jo kertaalleen samana iltana niiskuttanut Isabella vain tirskahti.

"Niin. Nimenomaan Kamin kanssa! Ai mutta – etkö sinä tahtoisi ehkä vaihtaa? Teillä menee Vilan kanssa niin hyvin, että Cavasta saisit vähän haastetta. Voisin sitten itse ratsastella pelkästään kauniilla tammoillani..." Isabella haaveili, eikä naisesta tiennyt, oliko se tosissaan vai kiusoitteliko vaan. Tom tyytyi osaansa hiljaisena sivullisena, hymähteli korkeintaan ja kumosi oluttaan kiihtyvään tahtiin.

Keskustelu kuitenkin tyssähti, sillä Isabellaa lähestyttiin varsin yllättävältä taholta. Yhtäkkiä hänelle saapui nyökyttelemään Robert Harrington, Kaajapuroille tukikohtansa siirtänyt Susinevan suojatti, joka itsensä esittelyn sijaan kuljetti vanavedessään Seppeleen Salmaa. Isabella tiesi kyllä Robertin, hän oli ylipäätään hyvä kasvoissa ja nimissä, muttei muistanut äkkiseltään koskaan hoitaneensa muodollisia esittelyjä nuoren miehen kanssa. Okei, nuoren komean miehen kanssa. Pakkohan se oli myöntää, muttei ääneen tietenkään.

Robertin esittely oli kuitenkin lievästi sanottuna kummallinen.
"Isabella: Salma, Salma: Isabella, hei missä on Rasmus, Jusu tuli yksin."
Tai jotakin sen suuntaista.
Siis mitä?

Perijätär vältti vain vaivoin suunsa avautumisen moukkamaiseen ihmetykseen.
"Ai Alsila? En ole tavannut häntä sitten eilisten rataesteiden", hän sitten pahoitteli, ja käänsi huomionsa neiti Stjärndahliin. Stjärndahlilla oli kuin olikin tähtinä tuikkivat, ystävälliset tummat silmät.

Salma kätteli, Isabella tuijotti uteliaasti – kenties röyhkeämmän uteliaasti kuin olisi täysin selväpäisenä tehnyt. Hän säilytti kasvoillaan pienen kohteliaan hymyn, vaikka olikin äärimmäisen varautunut. Salma oli nimittäin kuta kuinkin hänen pituisensa tummaverikkö (Isabellalla taisi olla enemmän korkoa), paljon nuorempi kuitenkin. Siro, mutta silti urheilullinen, kenties lihaksikas, ja tietenkin luonnonkaunis tummanruskean-jossakin-valonvälähdyksessä-hieman-punertavan polkkatukkansa kanssa.

Nainen oli kohonnut tallinpitäjäksi huomattavan nuoressa iässä, minkä oli pakko kieliä pätevyydestä. Ilme ja olemus oli tavanomaisempi kuin Isabellalla itsellään – ystävällisempi myös. Salma ei näyttänyt ihmiseltä, joka yksinkertaisesti peri omaisuutensa, vaan kovaa työtä ja ulkoilmaa nähneeltä todelliselta hevosnaiselta. Oikeastaan jokin Salman olemuksessa muistutti kovasti Ceestä, ja Ceestä puheen ollen, ystävä oli jäänyt ilmeisesti matkan varrelle.

"Hauska tavata viimein", Isabella naksautti intensiivisen tarkastelunsa päätteeksi ja muisti onneksi väläyttää kohteliaan hymyntapaisen.
"Hei. Hauska päästä nyt viimein tapaamaan", Salma vastaili hymyillen. "Kivaa olla täällä. Teidän puitteet on... hienot."

Kiitin kohteliaisuudesta ja esittäytymisemme jälkeen Salman katse suuntautui Robertin kautta Antoniin. Annoin kaksikolle tahdikkaan hetken rupatella tammastani, ennen kuin kohdistin sanani taas Salmalle.
"Miten arki on lähtenyt rullaamaan? Kovasti teillä on ainakin ollut tapahtumia, hienoa PR:ää."

Tallinomistaja

Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 885

http://auburnestate.altervista.org/hevoset.html

Viesti kirjoittaja Anton S. lähetetty 29.03.20 13:28

Antonin silmät meinasivat pullistua sekunnin sadasosaksi ulos silmäkuopistaan, kun Isabella mainitsi hevosen vaihdosta ja epämääräinen naurahdus karkasi miehen huulilta, kun hän yritti päätellä oliko nainen tosissaan vai vitsailiko vain.
"Taidan jättää välistä", mies mutisi pieni hymy huulillaan. Ei hän nyt niin itsetuhoinen sentään ollut, että olisi vaihtanut Vilan Cavaan.
Ei sillä etteikö joskus olisi kiva kokeilla muitakin hevosia, mutta ei hän Vilasta kovin helpolla luopuisi.

Salma... Salma jotain.
Anton muisti nähneensä Salmaksi itsensä esitelleen joskus jossain ohimennen ja nimikin kilkutteli jotain kelloja miehen pään sisällä.
"Anton. Joo voi olla, että ollaan kisattu", mies totesi hymyillen. Noloa olisi myöntää ettei hän niin kiinnittänyt huomiota Auburnin tai Purtsilan ulkopuolisten kisaajien suorituksiin tai nimiin.
"Mulla on Vila, kyllä", Anton nyökytteli, hörppäsi kaljaansa ja yskähti vähän nolostuneena vilkaisten Isabellan suuntaan. "Siis ei se mun oma oo! Isabella sen omistaa, mä vain vuokraan sitä."

Miestä alkoi vähän naurattamaan, kun hän mietti pikkujoulujaan, joissa eeeehkä oli saattanut näyttää seuralaiselleen Vilan kuvaa ja sanonut, että se oli hänen hevonen. Toisaalta silloin hän oli myös valehdellut nimensä, ammattinsa sekä asuinpaikkansa.
Täällä ei sellainen kepulipeli toimisi. Ihan jo senkin takia, että pöydän ääressä oli tuttuja ja ennen kaikkea itse Isabella.
Eikä hän enää ikinä kyseistä temppua kehtaisi edes kokeilla, koska sanomistahan Hämeenlinnalaisen lääkäri-Richardin leikkimisestä oli tullut.

Kalja loppui, joten oli aika hakea lisää. Jos vain kehtaisi siitä motista nousta.
"Käyn tiskillä", mies mutisi vieressään istuvalle Tomille arvottuaan kumpaa pyytäisi siirtymään. Robert oli niin kekkulissa, joten Anton kallistui vanhemman miehen puoleen, joka pysyisi varmasti tolpillaan sen aikaa että hän saisi ujutettua itsensä pois pöydän äärestä.

Anton S.
Vuokraaja

Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 522

Viesti kirjoittaja Matilda T. lähetetty 29.03.20 13:40

"Tasapainoilua töiden, tallin ja -", Matilda aloitti, mutta napsautti suunsa kiinni tiedostaessaan, kenelle oli kuvaamassa arkensa pyöritystä kahden hevosen, kioskitöiden ja parisuhteen kanssa. Nainen siemaisi saamaansa juomaa pelatakseen lisäaikaa, mutta tiedosti, että Mila kyllä osaisi täyttää lauseen vaikka hän itse kuinka kiertelisi.
"Jessen ja Sofian kanssa", Matilda mumahti täydentäen aloittamansa lauseen.

Matilda huomasi Ellien ilmestyneen tiskille ja tunnisti naisen vieressä seisovan vaaleaverikön Elleniksi. Siinäpä vasta kaksikko, jonka kanssa kohtauskurssille Matilda ei tieten tahtoen purjehtisi. Siinä tiskin ihmisjoukossa katsettaan kierrättäessä Matilda huomasi myös Sarahin, joka oli hieman yllättäen lyöttäytynyt samaan seuraan Laurin kanssa.
Matilda T.
Matilda T.
Hevosenomistaja

Viestien lukumäärä : 1920

http://jinnila.altervista.org/zelia.html

Viesti kirjoittaja Märta M. lähetetty 29.03.20 14:21

Märtan hymy hälveni hiljalleen kun se seurasi Cecilian käsien hermostunutta liikehdintää. Se ymmärsi yhtäkkiä, että eihän se tiennyt hoitohevosensa ratsastajasta juuri mitään! No, muuta kuin sen, että se oli muuan käkkäräpäisen tytönhetukan äiti, oletettavasti Isabellan lähipiirissä sekä yksi Auburnin kartanon vakituisista valmentajista. Ratsastanut se oli varmasti kauan, olihan Märta nähnyt sen Saksan koulukisoissakin sujahtavan sulavasti kouluratsastuksen kansainvälisen kerman joukkoon.

Vasta kun Cecilia katsahti kenkiinsä, Märtan katse seurasi ja se havahtui hymyilemään uudelleen. Isabellan mekko ja valkoiset tennarit vaikuttivat olevan jos jonkinlaisessa ristiriidassa, mutta yhtäkkiä sinihiuksinen tyttö tunsi olonsa typeräksi: miksi se aina pukeutui näihin kekkereihin korkokenkiin ja hienoimpiin löytämiinsä mekkoihin? Se kalskahti ikävästi tytön mielessä, ja se tyytyi vain poissaolevasti nyökkäämään Cecilian kiitoksille, hipelöiden pientä käsilaukkuaan mietteliäänä.

Kysymykseen se onneksi sentään tajusi vastata, kiitos suinpäin sen kylkeä vasten törmänneelle vaaleaverikölle, jota Märta mulkaisi ilkeämmin kuin olisi ehkä ollut tarve. Toinen kuitenkin seilasi jo väkijoukon sekaan ennen kuin tyttö ehti kissaakaan sanoa.

“Äh, en”, se myönsi Cecilialle. Sitten se mietti hetken, pohti vaikuttiko ihan lonerilta, ja lisäsi pikaisesti: “Raahaan mun veljeä välillä näihin, että sillä pysyy kontaktit kunnossa. Mutta kyllähän näiltä Auburnin juhlilta löytyy yleensä seuraa, koko Kalla raahautuu tänne jossain vaiheessa kuitenkin.”

Seuraavaksi Märta ymmärsi, että Cecilia oli yksin. Tokkopa se oikeasti yksin olisi, joten: “Ai kauhea, minä varmaan pidättelen sua tässä!” Katse ajautui ohi haukottelevan keskustelukumppanin -- makealle haukotukselle Märta pidätteli hymyään, eihän Cecilia ollut nyt niiiiiiin vanha... -- baaritiskille, jossa muutama tuttu takaraivo ja sivuprofiili hengaili. Mukaan lukien tietysti valmentaja Merikanto sekä Sarah, jonka Märta tiesi käyvän Runiacissa jo ennen kuin se alkoi kilpailemaan salavalkkunsa hevosilla. Silloin se ei oli luullut, että siinä oli jotain muutakin, mutta sitten Heidi ja Merikanto olivat alkaneet kulkea sydänsilmin pitkin maita ja mantuja.

Nyt kuitenkin se seurasi lähekkäin keskustelevaa kaksikkoa uteliaana: oliko Märta Merenheimon salapoliisivaistot olleet sittenkin oikeassa?

Hevosenhoitaja

Ikä : 23
Viestien lukumäärä : 113

Viesti kirjoittaja Ginevra V. lähetetty 29.03.20 14:27

Jos Kingin musiikki ei olis jo tehnyt sitä, mä luulen että vihreän kiekuminen saisi mut puolikuuroksi. Mä nyökkään sen hauska tavata -toteamukseen jonkinlaisena kuin myös -tyyppisenä vastauksena. Ensivaikutelman perusteella se on varsin… Rempseä? Röyhkeä? Päällekäyvä? Yltiösosiaalinen? Iso persoona? Ehkä kaikkea sitä, vähän sellainen että vaatii hetken tottua. Niin kuin jotkut kappaleet vaatii useamman kuuntelukerran, ennen kuin niistä voi täysin nauttia.

Onkohan nää kaikki Kaajapuroilla? Paitsi violetti vissiin. Ainakin mun kanssa samaan aikaan pyydystetty oli uusi siellä. Ja Stina ilmeisesti, kun se kerran osasi kertoa edellisen faktan. Poissaoleva hymy on tarttunut mun kasvoille kun mä yritän rakentaa mielessäni jonkinlaista karttaa siitä kuka, mitä ja missä nää ihmiset on. Pitkälle mä en siinä pääse, kun mun huomio takertuu ilmoille kantautuvaan tuttuun introon.

”Oi mä rakastan tätä, vihdoin jotain kelvollista musiikkia”, kiljahdan kun tunnistan kappaleen Beast in Blackin Die by the Bladeksi, mikä on ehkä mielenkiintoinen valinta tanssimusiikin sekaan, mutta mä en valita, koska hyvin vähän näissä soi mitään mun korvaani miellyttävää ja ilo on otettava irti siitä mitä saa, ja toisaalta se on kuitenkin ihan tanssittava (tai ehkä se riippuu siitä miten tanssii? Tarttuva se ainakin on).

Melkein samaan aikaan Stina kysyy tanssimisesta, eikä mua tarvitse houkutella yhtään. Kaadan drinkin pohjat kurkkuuni ja jätän lasin baaritiskin reunalle jonkun muun huoleksi.
”Ja, doch!” vastauksen vihreälle huudahtaessani olen jo puolimatkassa tanssilattialle, jonka tanssijamäärä vastaa suunnilleen New Yorkin asukastiheyttä.

Hevosenhoitaja

Viestien lukumäärä : 67

Viesti kirjoittaja Madde H. lähetetty 29.03.20 14:35

Salma suoristi selkäänsä Isabellan tiiviin ja pitkän (liian pitkän) tuijotuksen alla. Oliko tänä iltana jokaisen vastaantulevan tarkoitus lukittautua hänen katseeseensa? Isabellan silmät olivat melkein röyhkeät, kuin hän olisi mittailuillaan yrittänyt kuoria Salmaa tarkastaakseen olivatko hänen sisuksensa riittävät laadukkaat.

Salma vastasi katseeseen niin vakaasti kuin pystyi. Muille hän voisi olla se pienen kaupungin ratsastuskoululla hevosiaan pitävä esteratsastaja joka tunsi olevansa, mutta Isabellan silmissä hän halusi olla Tallinomistaja. Hänestä tuntui, että jos Isabella ei arvostaisi häntä, ei hänellä olisi enää pokkaa näyttää naamaansa Kallan kylässä.

"Ainoa muutos aiempaan taitaa olla paperityöt", hän vastasi Isabellalle. "Niitähän mä tietysti vasta opettelen, onneksi en yksin. Mun lisäksi uudeksi omistajaksi tuli Emily Daukes. Ja Anne on myös yhä mukana."

Tuntui parhaalta hörpätä lasista, jonka pohjalla heijasi enää ohut kullanvaalea piiru kuohuviiniä. Oliko hän nyt kuulostanut ammattimaiselta? Siltä, että hän tiesi mitä oli tekemässä?

"Olis hauska suunnitella joskus jotain yhteistä tallien välille", hän paukautti sitten. Vatsanpohjassa kohahti vaimeasti, eikä hän osannut sanoa johtuiko se jännityksestä vai kuohuviinistä. Oliko lause ollut riski? Mitä jos Isabella sanoisi, ettei mikään yhteinen kiinnostanut häntä - tässä, kaikkien edessä?

Häntä melkein nauratti se, miten tilanne saattoi jännittää häntä niin paljon. Jostain syystä Salmasta kuitenkin tuntui, ettei hänen olisi tässä vaiheessa järkevää nauraa vasten Isabellan kasvoja. Hän taiteili kasvoilleen ammattimaisimman ja rauhallisimman ilmeen, jonka pystyi luomaan, ja yritti näyttää siltä kuin tallinomistajan uraa olisi hänen takanaan hiukan pidempään kuin vasta vajaa vuosi.
Madde H.
Kaajapurolainen

Viesti kirjoittaja Heidi N. lähetetty 29.03.20 14:50

"Mä käyn hakemassa Laurin mukaan", Heidi vastasi hymyillen kohteliaasti ja asteli tiskin toiseen päähän verkkaisesti. Häntä ei haittaisi, vaikka Lauri kieltäytyisikin tanssilattiasta, sillä tunsi sillä hetkellä olonsa aavistuksen liian vanhaksi lähteäkseen bilettämään muiden kanssa.

Sarah näytti huojuvan vähän, joka sai Heidin siristämään aavistuksen silmiään ja kohottamaan kulmaansa.
"Mä olen ehkä vähän humalassa", kuului Sarahin viimeiset sanat, kun Heidi pysähtyi kaksikon lähelle.
"Hei Heidi. Anteeksi, mä vähän varastin sun miehen huomion, mä lähden tästä. Hei Ellie", Sarah poistui paikalta ja näkyi halaavan ystäväänsä hymyillen.

"Salainen ihailija?" Heidi kiusotteli pujahtaen Sarahin jättämään koloon sulavasti. Hän itse oli hädin tuskin vielä pienessä nousuhumalassa, eikä ajatellut juovansa Laurin ostaman viinilasin lisäksi enää mitään. Sinisten silmien katse oli tarkkaavainen tutkiessaan Laurin tummia silmiä.

Heidi N.
Heidi N.
Kaajapurolainen

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1044

http://teepa.net/h/cariad.php

Viesti kirjoittaja Stina E. lähetetty 29.03.20 14:57

Mila yritti pitää irvistyksen pois kasvoiltaan ja esitti hymyilevänsä Matildan vastaukselle.
"Mhhm, niin, kuulostaa kiireiseltä. Mutta ilmeisesti toimivalta", nainen tuhahti epämääräisesti.

"Tanssimaan siitä tekin!" Stina kiljui Milan korvaan. "Heidi, Lili ja Matilda mukaan myös. Gee menee jo."
Ja ennen kuin muut ehtivät vastaväitteitä esittämään, Stina oli tarttunut ainakin Liliä ja Matildaa kädestä kiinni. Mila seuratkoon perässä jos olisi tullakseen.
"Kyllä se sun Lauri tuolla ton pimatsun kanssa ihan kiltisti on", Stina yritti toppuutella Heidiä, joka kuitenkin luikki miekkosensa perään. Nössö.
SARAH! Laurin kanssa juttelevan naisen nimi oli Sarah, olivathan he tosiaan tavanneet Krouvissa silloin taannoin. Missähän se Jonny Patukkansa kanssa oli?!

"Vara-Jespula tanssimaan myös!" nainen vielä huuteli tiskille saapuneelle Antonille, joka vain huiskautti kättään kieltäytymisen merkiksi.
Stina E.
Stina E.
Kaajapurolainen

Ikä : 29
Viestien lukumäärä : 36

Viesti kirjoittaja Aliisa H. lähetetty 29.03.20 15:02

Äidillisyys ei ollut ensimmäinen sana, jota kukaan käytti Aliisa Hurua kuvaillakseen, mutta nyt neiti Huru itse ajatteli olleensa aika Äiti. Jusu-parka oli saanut ylleen mukavan yöpaidan (tai vaan tavallisen t-paidan, ei Aliisa niin kamalan tarkasti tullut analysoineeksi kämppis-Robertin vaatekaapin järjestelyä) ja jäänyt nukkumaan, mikä varmasti oli tässä kohti suotuisin jatko hänen illalleen.

Kingiin takaisin sukeltaessaan Aliisa oli kuitenkin jo karistanut kaiken äitimäisyyden itsestään, koska ysch, ei liikaa sellaista huolenpitävyyttä hänen persoonaansa vakavustuttamaan.

"Well hello handsome", Aliisa kihersi käheästi Antonin korvaan kiirehdittyään määrätietoisesti baaritiskiä kohden kulkevan ystävänsä rinnalle. Mitenkään hän ei malttanut olla härnäämättä puristamalla myös Seljiksen vasenta pakaraa kuin paraskin setämiesnainen, ja sen päälle hän nauroi makeasti ja hersyvästi. "Hyvä suunta sulla, otan susta mallia. Juotavaa!"

Tiskillä oli mahdollisuus paitsi tilata juomaa, myös tuppautua sosialisoimaan. Keskenään nysväävää pariskuntaa Aliisa oli jo piinannut yhdellä tunkeutumisella, joten päättäväisesti hän tälläsi itsensä (ja Antonin) Ellien ja Ellenin lähettyville.

"Hei vaan upeudet!" hän tervehti kaunottaria iloisesti hymyillen. "Mitenkäs ilta maistuu?"
Aliisa H.
Aliisa H.
Hevosenhoitaja

Viestien lukumäärä : 293

Viesti kirjoittaja Robert H. lähetetty 29.03.20 15:08

Robertin suunpieli nytkähti vähän pettyneesti Isabellan toteamukselle, ja hetken ajan se tunsi olonsa miltei tyypertyneeksi: mitä se nyt tekisi? Se oli päättänyt (noin viisi minuuttia sitten) hoitavansa asiansa Rasmus Alsilan kanssa kuntoon tänä iltana, eihän se voinut käydä toisen kanssa samalla tallilla, jos se kerta vihasi Robertia koko sydämestään. Varsinkin, jos Josefina ratsasti Robertin hevosta!

Anton tarjosi piristävän häiriötekijän ilmaan haihtuneesta agendasta johtuneeseen pettymykseen. Se kätteli Robertia, kädenpuristus vähän nihkeä mutta kuitenkin reipas, ei sellainen veltto. Poika katseli avoimesti toista, varmasti vuosia vanhempaa miestä. Tästäkö Aliisa piti? Tällainen -- katse juoksi nopeasti toisen sormenpäistä siististi aseteltuihin hiussortuviin asti -- oli kämppiksen makuun?

Robertin korviin kulkeutui Salman ja Isabellan keskustelua, mutta se ei ollut tarpeeksi kovaäänistä tai tallinpitäjät tarpeeksi humalaisia, että juttelusta saattoi kukaan ulkopuolinen erottaa mitään. Antonin sanat se sen sijaan kuuli.

“Hey! Could’ya get me on, too?” poika huikkasi toisen perään. Antonin kaikottua, se keskittyi katselemaan vuoroin Isabellaa, vuoroin Salmaa. Molemmat tallinpitäjiä, toinen ihminen, jonka Robert oli tuntenut miltei puolet elämästään.

Kaajapurolainen

Viestien lukumäärä : 185

Viesti kirjoittaja Anton S. lähetetty 29.03.20 15:30

"Joop", Anton oli ennättänyt vastata Robertille ennen tiskille rynnimistä.

Aliisakin siihen tupsahti jostain pakaraa puristelemaan eikä hänkään voinut olla läpsäisemästä kevyesti naisen takapuolta typerä virne kasvoillaan.
"Oo kunnolla", mies virnisti nojautuessaan tiskiä vasten.
"Kaksi kaljaa", Anton huikkasi baarimikolle, vilkaisi taakseen jättämänsä pöydän suuntaan ja lisäsi tilaukseensa vielä yhden vesilasin.

Vaikka Aliisan seuraa olikin ollut "ikävä" ja mieluusti hän olisi jäänyt rupattelemaan Ellenin sekä Ellien kanssa (tai no, kuuntelemaan kun naiset juttelivat, tuskin hän olisi saanut mitään järkevää suustaan ulos).
"Kämppikselläsi on jano", Anton selitti Aliisalle juomat saatuaan ja lähti sitten takaisin sinne mistä oli tullutkin.

Kolmen tuopin kanssa matkasta ei niin nopeasti suoriuduttu, sillä piti varoa muita juhlijoita ja olla läikyttämättä juomia valkoiselle paidalle. Ei ollut mitkään märkien t-paitojen kisat nämä.

Robertin eteen Anton jätti niin toisen kaljoista kuin tuopillisen vettä vähän vinkkinä, että kannattaisi ehkä juoda vettäkin välillä. Mutta ääneen hän ei sitä sanonut. Jokainen juokoon mitä halusi, ei ollut hänen päänsärkynsä.
Huokaisten hän istahti Robertin viereen ja sinisten silmien katse käväisi hetken Sarahissa kiertäen sitten takaisin Robertin suuntaan.
Ihme kun Reyes ei ollut vielä lyöttäytynyt heidän seuraansa. Tai no, Robertin seuraan.

Anton S.
Vuokraaja

Viesti kirjoittaja Lauri M. lähetetty 29.03.20 15:58

Heidin saapuminen sai Sarahin liukenemaan paikalta ja jätti Laurin toisen kulmakarvan yllättyneesti koholle. Liikkeellä oli nopealiikkeisiä naisia, joista kuitenkin se ainoa, jota mies ei aikonut tahallisesti karkuuttaa, seisoi hänen edessään merkitsevä ilme kasvoillaan.

"Salainen valmennettava pikemminkin", Lauri murahti huvittuneena ja liu'utti Heidille tilaamansa viinilasin naisen eteen. Mies tajusi, ettei yksikään Heidin kanssa keskustelleista naisista ollut enää tämän seurassa, vaan nainen oli saapunut tiskille yksin. Nopea vilkaisu tanssilattian suuntaan kertoi ainakin osan porukasta vaihtaneen sijaintiaan, mutta esimerkiksi Matilda näytti vielä puntaroivan ratkaisujaan tanssilattian laidalla.

"Karkasitko sä noilta?" Lauri virnisti nyökäten naisporukan suuntaan. Mies laski vapaan kätensä Heidin vyötärölle ja kallisti päätään katsoessaan sinisiä silmiä kysyvästi.

Lauri M.
Valmentaja

Viestien lukumäärä : 521

Viesti kirjoittaja Heidi N. lähetetty 29.03.20 16:06

"Kiitos", ääntyi aavistuksen liian hiljaisena, jotta sen olisi siinä metelissä kuullut selkeästi. Kuitenkin ihan lähellä seisovalla Laurilla oli parhaimmat mahdollisuudet vähintäänkin lukea sana Heidin huulilta.
"Salainen? En tiedä miten salaisena pidät ratsastajaa, joka kuitenkin tänään ratsasti beestä yli kuudenkymmenenseitsemän prosentin tuloksen sun kenttäorilla", nainen epäili virnistäen.

Laurin kysymys sai Heidin vilkaisemaan tanssilattialle, kun taas vyötärölle laskeutunut käsi värähtämään pienesti. Katse palautui silmiin, jotka tuntuivat jälleen kerran läpäisevän kaikki suojamuurit, jos niitä olisi heidän välillään vielä olemassa.
"Hyvän tekosyyn nojalla. Mun piti tulla kysymään tuletko sä tanssimaan meidän kanssa. Vaikka ei haittaa, vaikkei mentäisi."

Heidi N.
Heidi N.
Kaajapurolainen

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1044

http://teepa.net/h/cariad.php

Viesti kirjoittaja Robert H. lähetetty 29.03.20 16:50

“Good lad”, Robert myhäili saatuaan täyden lasin tyhjänsä viereen. Anton kuitenkin liu’utti siihen rykelmään vielä kolmannenkin lasin, joka näytti sisältönsä puolesta harvinaisen tympeältä. Poika pukkasi sen kylmää ja nihkeää pintaa sormellaan, eikä suinkaan varmistaakseen oliko se oikea vai vain joku känninen kangastus.

Oikea se oli, ja se oli -- kun Robert varovasti kylmää nestettä huulilleen siemaisi -- vettä. Poika siristi silmiään Antonille, joka oli ahtautunut takaisin paikoilleen siihen viereen.

“Tämä on vettä”, se sanoi, vähän silleen matter-of-factly. Vesilasi laskeutui takaisin pöydälle ja Robertin käsi valitsi bissen sen sijaan. Poika katsahti Antonia mietteliäästi ja pohti Aliisaa. Ehkä se kaipasi jotain tällaista tyyppiä rinnalleen. Sellaista, joka toi sille vesilasin kun koki, että nyt oli tarve.

Robert ei.

“Ajattelitko sä vain, umm, tissutella?”

Viimeinen sana tuli pojan huulilta vähän hämmentyneenä, se ei ollut ihan varma oliko se edes todellinen sana. Mutta kuulosti siltä, joten sillä mentiin. Antonille se hymyili.

Kaajapurolainen

Viestien lukumäärä : 185

Viesti kirjoittaja Lauri M. lähetetty 29.03.20 17:01

"Hyvä pointti", Lauri naurahti. "Mutta Vargas onkin hyvä kenttäori."
Miehen hymy levisi virneeksi. Hyvät prosentit olivat tietysti Sarahin ansiota, mutta Vargas oli ansioitunut kenttäkauden avauksessakin niin hyvin, että oria kehtasi kehuakin.

"Ahaa", Lauri yskähti edelleen huvittuneena, kun Heidi paljasti perimmäisen motiivinsa naisporukasta livahtamiselle. "Voidaan aivan hyvin jatkaa sosialisoitumista."
Mies veti Heidin perässään pois tiskiltä ja lähti luovimaan tietään väkijoukossa etsien katseellaan tuttuja kasvoja.

"Tanssiminen ei nähtävästi ole sunkaan juttu", Lauri totesi pysähdyttyään hetkeksi Matildan viereen. Violettihiuksinen käänsi katseensa mieheen ja irvisti:
"Ei näin vähillä promilleilla."
Lauri nyökkäsi hyväksyvästi ja tajusi tunnistavansa vähän matkan päässä oleskelevasta seurueesta parikin ihmistä.

"Hyvin ratsastettu siinä kympin luokassa", Lauri kommentoi ohimennen Antonille siitäkin huolimatta, että tiedosti mahdollisesti keskeyttävänsä jonkin keskustelun. Juomat alkoivat kuitenkin tehdä tehtävänsä siinä määrin, että normaalisti viimeiseen asti pidättäytyvä mies saattoi onnitella kilpakumppaniaan, jota oli myös valmentanut pariin otteeseen.

Lauri M.
Valmentaja

Viestien lukumäärä : 521

Viesti kirjoittaja Ellie von B. lähetetty 29.03.20 17:53

Kingissä kaikui jokin erittäin tuttu biisi, jonka nimeä Ellie ei muistanut. Se sai vaaleaverikön hytkymään aavistuksen odottaessaan drinkkiään. Ehkä kohta olisi taas aika mennä tanssimaan, missäköhän Sarah viiletti? Ellie huomasi kuitenkin pian bruneten ystävänsä lähestyvän häntä ja Elleniä. Nainen vastasi Sarahin halaukseen naurahtaen.

”Olisko sun aika ottaa lasi vettä?” Ellie virnisti ystävälleen, joka huojui suunnilleen yhtä paljon kuin Ellen. Hän oli jo seonnut laskuissaan siinä, kuinka mones viskilasi brunetella oli menossa. Hän vilkaisi tiskin suuntaan ihmetellen, missä hänen drinkkinsä viipyi. Cosmopolitan ojennettiin Ellien käteen ja nainen siemaisi sitä arvioiden. Hyvää.

Ennen kuin Sarah ehti vastaamaan, paikalle oli jostain pölähtänyt Aliisa erittäin hyväntuulisena. Ellie oli saanut naisesta mielikuvan, että tämä oli ihan mukava, mutta ajoittain rasittavan äänekäs. Ehkä siksi hän oli onnistunut välttämään sen kummemman ystävystymisen bruneten kanssa.

”Hyvin maistuu, toisille vielä enemmän”, Ellie totesi viitaten ystäviinsä. Hän oli oikeastaan jopa yllättynyt siitä, että oli onnistunut nauttimaan tänä iltana alkoholia kohtuudella.
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Viestien lukumäärä : 385

Viesti kirjoittaja Sarah R. lähetetty 29.03.20 18:11

Sarah naurahti, tervehti Aliisaa ja hymyili sitten naiselle.
"Viskiltä", brunette totesi tyytyväisenä, sillä siltähän se oli koko illan maistunut. Kyllä joku oli jossain välissä yrittänyt tunkea jotain tequilashotteja hänen eteensä, mutta vanhassa vara parempi. Ehkä huomisen krapula ei olisi ihan niin ylitsepääsemätön, jos ei käyttänyt juomia sekaisin? "Entä sun?" nainen kysyi Aliisalta vielä varmuudeksi.

"Enkä mä mitään vesiä tarvii, johan hikoilin ainakin pari promillea tanssilattialla", Sarah pohdiskeli hieman vanavedessä ja erehtyi sitten katsomaan mihin valmentajansa ja tämän naisystävä olivat hävinneet tiskiltä.

Miksi Robertin piti olla noin hiton hyvännäköinen?
Lähtisiköhän se tanssimaan, jos hän vaan kävisi väkisin repimässä sen strobovalojen keskelle?
Missä oli Mikke, kun hän tarvitsi (vähän) häiriötekijöitä humalansa keskelle?

Ikä : 22
Viestien lukumäärä : 987

Viesti kirjoittaja Anton S. lähetetty 29.03.20 19:08

Anton naureskeli vesi-kommentille ja tunsi olonsa vähän kiusaantuneeksi siinä Robertin tuijotuksen alla.

"Ei kai tänne nyt tissuttelemaan tultu", mies sanoi sitten ja hörppäsi kunnon satsin olutta kurkusta alas. Hän oli kyllä auttamattomasti jäljessä muita juhlijoita mitä juomiseen tuli. Ihme...

Laurin ilmestyminen ja kommentti sai Antonin vielä enemmän hämilleen.
"Kiitos?" mies naurahti. "Samoin."
Niin, Lauri oli ainoa, joka kympissä oli Antonin ja Vilan päihittänyt. Anton hymyili vähän vapautuneemmin. Ei hän ainakaan huonolle ollut "hävinnyt". Siinä luokassa...

Anton S.
Vuokraaja

Viesti kirjoittaja Madde H. lähetetty 29.03.20 19:23

Seurue Salman ympärillä eli niin paljon, että hänestä tuntui kuin olisi istunut maisemajunassa. Olokin oli samalla tavalla hutera, aivan kuin maa olisi liikkunut hänen allaan. Isabellan ja hänen keskustelun aikana pöytään oli liittynyt lisää ihmisiä - Salma oli tunnistavinaan juuri pöytään istuneen miehen valmentaja Lauri Merikannoksi. Hän ei muistanut oliko koskaan ollut Laurin valmennuksessa, mutta tunsi kyllä miehen kasvot. Hän hymyili pöydän ylitse Laurille toivoen, että se kävisi puolituttujen tervehdyksestä.

Lasi hänen edessään oli tyhjä. Hän vilkaisi sitä arvioiden - kannattaisiko hänen hakea lisää vai pitää hetki taukoa? Hänen pitäisi ehkä etsiä illan aikana käsiinsä vielä tämä elohopeamainen Aliisa ja selvittää, miten hän oikein saisi varattua Koivun majatalosta huoneen keskellä yötä.
Madde H.
Kaajapurolainen

Viesti kirjoittaja Ellen N. lähetetty 29.03.20 19:24

”Sulle on näköjään maistunut tänään”, mun vieressä todettiin yhtäkkiä ja kun katsoin todennäköisesti enemmän silmänvalkuaiset vilkkuen viereeni siinä seisoi Ellie.

‘’IIIIK! JEE ELLIE! ON! Maistunut tänään. Olin jo alottelemassa ennen kuin tänne tulin, hehhe’’, selitin sille iso virne naamalla ja sen jälkeen vedin mustikkashotin alas. ‘’MÄ EN KEStä kuinka hyvää tää on! Eikä ees tunnu missään. NAM!’’

‘’Mun pää tuntuu tosi sekavalta. Mä haluaisin vaan sulkea silmät. Saispa miestä, Ellie et tiiä kuinka kauan siitä onkaan, vaikka ei siitä kai oo ku…’’, sitten tuli ajatuskatkos.

‘’Mä en tiiä mitä se laitto tähän juomaan, mutta maistuu keltaselta. Ehkä sitruunaa. Spriteä ehkä ja jotain kirpeetä. Tää on ylihyvää!! HAluutko maistaa??’’

‘’HIhiiihi, ite oot upea, Aliiiiisa’’, virnistin ja laskin käden sen olalle. ‘’Ilta maistuu ja juoma myös, miehetkin maistuis. ‘’Vaikka Anton’’, kuiskasin tytöille, kun blondi poika seisoi ehkä nanosekunnin meidän kaa ja katos.

Kaikki tapahtu ylinopeeta ja oli kiva, kun oli enemmän jutteluseuraa kuin normisti Auburnissa. Sarah tuli yhtäkkiä paikalle ja halasi Ellietä. Mä tuijotin niitä lempeä hymy naamalla ja silmät varmaan seisoi päässä. Tai sitten ne tuli siihen samaan aikaan.

‘’Vet ni att jag tycker att ni alla verkar vara väldigt sköna. Alla ni!’’ avauduin ruotsiksi puhuen muiden päälle. ‘’DU!’’ osoitin Ellietä. ‘’DU!’’ sitten Aliisaa. ‘’Och DU!’’ ja viimeisenä Sarahia.

Hevosenomistaja

Viestien lukumäärä : 90

Viesti kirjoittaja Isabella S. lähetetty 29.03.20 20:24

Salma kertoili uudesta arjestaan ratsastuskoulun osaomistajana, ja Isabella nyökytteli ystävällisen kannustavana. Kun Stjärndahl sitten suorastaan paukautti ehdotuksen yhteisestä toiminnasta, ei Isabella huomannut epäröivää katsetta tai kuohuviiniä pyöritteleviä hermostuneita sormia lainkaan.
"Tietenkin", perijätär vastasi ykskantaan. "Erinomainen ajatus!"

Sillä aikaa Anton oli kadonnut, kunnes sitten olikin taas jo palannut ja pöydän juomatarjoilut lisääntyneet. Vaan missä oli viini? Eikö Seljavaara ollut kysynyt naisväen juomatoiveita lainkaan?? Tom taas näytti hirveän tylsistyneeltä ja Isabellan teki mieli läksyttää tätä – tuota naamaa kukaan ei haluaisi koskaan lähestyäkään.

Oppitunti sosiaalisista suhteista sai kuitenkin jäädä, samoin Robertin humalatilan analysointi (hyvän vai huonon puolella? Rajoilla mentiin, se oli Isabellasta (vesi)selvää, hah). Seurueeseen liittyi muuan pariskunta, joka aiheutti neiti perijättäressä ristiriitaisia tunteita. Merikanto, Lauri, oli pariutunut Heidin kanssa kuin varkain. Vastahan hän oli lirkutellut miehelle kartanon kirjastossa! Vai oliko siitä sittenkin jo aikaa? Ja entäs Heidin vauva sitten... Toisille niitä lapsia suotiin, ajatteli Sokka kitkerästi, mutta hymyili lämpimän vastaanottavaisesti päällisin puolin.

Missä oli Cee, ja missä oli lisää juomaa?
Äh. Ei auttanut kuin nostaa sirosti sormiaan taivaisiin tässä kaikkien nähden. Tuota pikaa joku toikin lisää kuohu- ja valkoviiniä pöytään, ja Tom, mokomakin moukka, kehtasi tilata selkeästi kiireiseltä tarjoilijattarelta oluen pöytään. Ja shotteja!! No, menköön samaan piikkiin tämän kerran.

Tallinomistaja

Viestien lukumäärä : 885

http://auburnestate.altervista.org/hevoset.html

Viesti kirjoittaja Cecilia B. lähetetty 29.03.20 20:47

Märta paljasti tulleensa yksi, mutta totesi tuttuja aina löytyvän. Ja olihan se niin, joten Ceen oli pakko nyökyttää. Varsinkin valmennusten startattua hän tunnisti ihmisiä huomattavasti paremmin kuin ennen, vaikka todella monilta kasvoilta puuttuivatkin vielä nimet. Hän tuntui myös sulautuvan Kingiin paremmin kuin Auburnin talliin, olkoonkin yllään lainamekko tai ehkä juuri siksi? Tallissa Ceellä oli aina tunne, että häntä hieman kartettiin tai joskus jopa pelästyttiin. Se johtui varmaankin siitä, että mukana tuli oikeastaan aina Viivi. Eihän Viivi mitään koskaan pahalla tarkoittanut, mutta Cee ymmärsi kyllä, että tyttö saattoi olla joskus vähän raskas. Märtan veljestäkin Cee oli joskus kuullut, Isabellalta kylläkin, eikä niitä kommentteja sietänyt toistaa ainakaan siskolle.

Märta ei onneksi pelästynyt haukotusta, vaan tokaisi sen sijaan:  "Ai kauhea, minä varmaan pidättelen sua tässä!"
"Äh, etkä. Oli kiva törmätä taas. Mutta taidan kyllä tarvita juomaa, muuten nukahdan paikoilleni", Cee vastasi, vaikka Märtan huomio oli jo ihan muualla. Tytön silmiin oli ilmaantunut viekas katse, erilainen kuin yleensä, eikä Cee hahmottanut, ketä tämä oikein sillä tavalla katseli.

"Taidankin tästä sitten..." blondi mutisi siirtyessään tiskille, kun ei täysin hiljaakaan kehdannut lähteä.

Tiskillä olikin omat juhlat. Ellen oli sen verran tukevassa humalassa, että aiempia juoruja kuulleena Cecilia pälyili kauhuissaan ympärilleen Amandaa tiiraillen. Pakkasvaroitusta ei kuitenkaan tarvinnut antaa, joten sen sijaan nainen tilasi viiniä ja tervehti Ellietä tuttavallisesti.

"Hei, Cee", hän ojensi sitten kättään brunetelle Ellien vierellä. Olikohan hän esittäytynyt Ellenillekään? Entä Aliisalle, jonka seurassa Viivi tuntui viihtyvän niin hyvin? Aliisasta, "erimainiosta noitatohtorista ja kaikkien pehkotukkien äidistä" hän oli kyllä kuullut paljon, mutta epäilemättä pienellä Viivi-lisällä.

Valmentaja

Ikä : 36
Viestien lukumäärä : 13

http://sunnuntai.altervista.org/domenica

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Sivu 3 / 6 Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6  Seuraava

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Voit vastata viesteihin tässä foorumissa