Foorumi | Auburn Estate
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Tieto ei ole luulon väärti

Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 12.06.19 12:17

Auburn, keskiviikkona 12. kesäkuuta 2019. Suljettu; mukaan @Märta M. koska... siksi.

Metti kokee missio "Soluttaudu Auburniin" sangen onnistuneeksi, sillä kuluneen noin kahden viikon aikana kukaan ei juurikaan ole kiinnittänyt huomiota häneen. Sen Metti lukee vähän edeltäjänsä ansioksi, sillä tallissa on epäilemättä totuttu nöyrään, kotitonttumaiseen siivoojaan, joka puurtaa kiltisti eikä tee itsestään numeroa. Niin Mettikin on tehnyt, hymyillyt ja moikkaillut vain somasti muita ja ehkä lyhyesti esittäytynyt, jos sellainen tilanne on tullut kohdalle, mutta sitten näyttänyt tarmokkaalta ja kiireiseltä, siltä kuin olisi kiinnostunut vain työjäljestään. Se on, tietenkin, ollut moitteetonta, sillä tottahan hän nyt siivota osaa.

Metti on utelias, ja siivotessaan hän on tarkkaillut tallin elämää, tapahtumia ja ennen kaikkea ihmisiä. Tarkka valikointiprosessi on ajanut hänet nyt erään hahmon tykö, ja Metti toivoo, että hän osuu valinnassaan oikeaan.

Huolellisesti hän astahtaa loungeen juuri nähtyään Märta Merenheimon menneen sisään.

"Oh!" Metti yllättyy lähes törmätessään heti ovesta astuessaan kohteensa selkään. "Anteeksi kamalasti! Ei pitäisi tällä tavalla varomattomasti paukata sisään. Märtta, eikö?"

Suuret silmät katselevat Märtaa niin kovin, kovin vilpittömän pahoittelevina.
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 12.06.19 18:29

Märtalla on huono päivä. Se ei ole mikään yllätys, onhan sillä usein: milloin vastassa on tiukassa ollut kivi hevosen kengässä, milloin hamosissaan keikistelevä Josefina Rosengård, milloin koko universumi. Yhden vastustajista hän oli jo taklannut (harmikseen ei sitä keskimmäistä), ja voimavarat alkoivat olla vähissä. Siksi sitä kiristää poikkeuksellisen paljon, ja se suorastaan kihisee kun kääntyy ympäri ja--

Jostain syystä Märta koko 160 sentin mitassaan on valmistautunut katsomaan selkään tyrkkijää alaspäin, mutta se joutuukin nopeasti korjaamaan virhekurssiaan. Siniset silmät kiipeävät hiljalleen toisen kaulalta sen suuriin silmiin, ja samalla Märta tuntee kaiken raivon valuvan sormenpäistään loungen lattialle.

"Öh", se toteaa charmantisti, räpäyttää silmiään kuin toetakseen järkytyksestä. Kulmiin asettuu hiljalleen tuttu kurttu, ehkä lihasmuistista, ja pienempi tyttö ristii käsivartensa. Ehkä vaikuttaakseen suuremmalta kuin on, ehkä valmiiksi puolustusasemissa kuten Merenheimot yleensäkin.

"Märta, mhm. En voi sanoa nähneeni sinua."
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 12.06.19 19:29

Metti seurailee toisen elekieltä, mutta näyttää varsin huolettomalta ja leppoisalta.

”Joo, ei me kyllä olla varsinaisesti tavattu!” Metti myöntää kirkkaasti ja ojentaa kätensä esittäytyäkseen. ”Mä olen Metti. Siis mä oon sen... mikäs piru sen nimi olikaan? No mutta siivoojan sijainen.”

Metti saattaa muistaa tai olla muistamatta sijaistamansa ja hänelle puuduttavan perehdytysvuoron pitäneen naisen nimen.

Metti aivan taatusti muistaa nähneensä tämän vähän-niin-kuin-Martta-muttei-kuitenkaan-tytön kulkevan silloin ohi ja säpsähdyttäneen vähäsen hänen tuurattavaansa.

”Mä kyselin siltä kauheasti kaikkien nimiä, kun en mä tunne ketään mutten tahdo vaikuttaa tyhmältä”, Metti selvittää suloisesti hymyillen. ”Sut oli helppo muistaa... kun on toi tukka.”
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 12.06.19 22:54

Metti.

Märta tuijottaa pidempäänsä pistävästi. Sen silmät siristyvät, ja se ei voi estää huuliltaan karkaavaa nimeä.

"...Josefina?"

Josefinan sijaiseksi Metti vaikutti, no, VÄÄRÄLTÄ. Se ei vaikuta olevan samalla tavalla bambimainen tai ujo, varovainen ja herkkä, kuin mitä Jusu tuppaa normaalisti olemaan. Se oli liian, hmm, monisanainen ja terävä-ääninen.

Tukkakommentti on ehkä kehu, Märta epäilee. Sen käsi eksyy kuin ohjattuna pörröttämään pitläksi päässyttä polkkaa. Sormet ottavat mukaansa yhden kiharan ja päättäväisesti vuoroin suoristavat sitä, vuoroin pyörittävät sen taas sormen ympäri kikkuralle.

"Jaa", on lopulta Märtan vastaus. Se ei tiedä olisiko huomiosta maireana vai epäileväisenä. Se ei ole tyhmä: onhan Minkallakin sininen tukka, ja sillä yhdessä purtsitytöllä, ja Matildallakin on melkoisan värikäs kuontalo. Toisaalta, Metin vilpittömän oloinen katse hivelee Merenheimon tytön egoa just eikä melkein oikein.

I'll bite, se lopulta päättää ja suo Metille hymynkareen: "Oliko sulla, Metti, jotain asiaa? Autan mielelläni, jos on jotain."

Ehkä Märta Merenheimon hampaat ovat loppupeleissä terävämmät kuin jususijaisen mokomat. Ehkä. Toivoa saattoi.
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 12.06.19 23:17

"Ah, sehän se", Metti huitaisee kuittauksensa sille, miten siristellen Josefina-nimi keskustelukumppanin muistista löytyy. Ai miten se hivelee ja hyväilee Metin mieltä ja sielua: oikeassa oleminen. Varmuus siitä, että on onnistunut lyhyessä hetkessä tulkitsemaan jotakin silloin pari viikkoa sitten.

Metti rakastaa nuuhkimista ja salapoliisimaisia hommia. Mettiä kiinnostaa vallan ylitsevuotavasti erityisesti ihmisten välisten suhteiden tutkaileminen.

No, kiinnostavathan Mettiä ihmiset ylipäänsä, ja siksi se hymyilee nyt tälle ajatuksensa miltei ääneen ilmeilevälle Martta-Märta Merenheimolle (niin, Metti tietää).

"No oikeestaan joo!"

Metti hipaisee lettikampaustaan. Siivoojanhommissaan se pitää tukkansa aina sillä tavalla tiiviisti kiinni, ja sitten taas kenenkään ei tarvitse tietää, mitä Metti tekee muulla ajallaan.

"Kun mä en oikeastaan tunne täältä yhtään ketään", Metti johdattelee aiheeseen iloisen harmistuneena. "Ja sitten mä en tahdo tutustua keneenkään... rasittaviin. Tiedätkö."

Siltä varalta, ettei Märta tiedä, Metti selittää ja houkuttelee Märtaa jakamaan havaintojaan, jotka ovat epäilemättä niin paljon yksikseen olevaksi tyypiksi tarkkoja:
"Mä olen täällä kuitenkin vain kesän, ja se on liian lyhyt aika sotkeutua mihinkään hirveään draamaan, tylsiin ihmisiin tai sen sellaisiin. Ketä välttää ja kenen seuraan lyöttäytyä?"
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 12.06.19 23:32

Sortuva pyörähtää viimeisen kerran Märtan etusormen ympäri, ja tytön keskittymisen tarratessa yhteen sanaan, se ponnahtaa vapaasti ja taipuu takaisin kiharaiseksi itsekseen.

Tiedätkö.

Märtan pää kallistuu, mutta vain hienoisesti, ja jokin Metissä hivelee sen uteliaisuutta ihan yhtä paljon kuin sen epäluulojakin.

"Hmh", se hymähtää ja toistaa lattealla äänensävyllä, "ketä välttää ja kenen seuraan lyöttäytyä. Ollaanko me Selviytyjät Kalla -kuvauksissa?"
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 12.06.19 23:35

Metti nauraa kihertää.

"Oltaisiinpa! Siinä vasta viihdearvoa", näpsäkkä nainen tirskahtaa. Pikkukylän meininkiä henkiinjäämismausteella.

"Ei mutta kai sustakin on tympeetä jos tuhlaa aikaansa johonkin, josta onkin vaan päänvaivaa tai ei mitään hupia. Yritän vaan tehdä kesäni mahdollisimman... no. Kivaksi."

Metti kallistaa päätään.

"Ajattelin vaan... sä tunnet kuitenkin porukkaa. Mä en."
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 12.06.19 23:51

Märtan huulilta karkaa naurahdus. Se on huvittunut, ehkä vähän ivan vääristämä, mutta tyttö ei vaivaudu sitä korjailemaan. "Aijaa?"

Ajatus siitä, että Märta jotenkin tuntisi porukkaa, saa sinihiuksen miltei kihertelemään kuin mikäkin koulutyttö. Ajatus on suorastaan ratkiriemukas!

"No, sanotaanko, että pysy poissa Tammenlehdon tieltä ja yritä olla osumatta samaan tilaan Hurun ja Kaljantonin kanssa?" se aloittaa, oikeastaan täysin vitsailemalla kun muistelee Antonin paljasta pyllyä ja Aliisan nänniä, eri tilanteissa tietenkin, mutta vakavoituu sitten: "Ja oikeastaan, en asettuisi Amandankaan tielle. Tai oikeastaan en edes Isabellan. Ja pysyisin kaukana myös siitä Sarah Reyesistä."

Se miettii hetken.

"Jusustakin."
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 13.06.19 0:11

Metin silmät suurenevat vähäsen, ja sen pää kallistuu toiseen suuntaan. Ohhoh! Tämäpä... ei lainkaan yllättävää. Well well. Auburn alkaa paljastaa todellista karvaansa, eikä se oli silkkisensileää hevosten kesäpeitinturkkia, vai miksi sitä nyt sanotaankaan.

"Jäikö jäljelle ketään mukavaa", Metti on ihmeissään mutta innostuneen oloinen, vaikuttuneenkin. Märta puhuu suoraan, Metti arvostaa sitä. "Ja mikä ihmeen Kaljanton? Ei kai se voi olla kenenkään nimi? Apua, nämä kuulostaa mielenkiintoisilta tyypeiltä..."

Metti ei tiedä, keneen tarttuisi hanakimmin.

"Sarah Reyesistäkö?" se sitten päätyy kysymään ymmyrkäisen näköisenä. "Mikäs siinä? Vaikuttaa ihan mukavalta." On se ainakin kerran-pari tullut vastaan ja tervehtinyt takaisin. Voinee siis uskottavasti kuvitella ihan mukavaksi?
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 13.06.19 0:23

Märta on havaitsevinaan jokseenkin ihailevan sävyn Metin suurissa silmissä. Se on sellainen innokas pilkahdus, melkein jano, ja Märta voisi vaikka kehrätä.

"Se Selja-jotakin", sinihius heilauttaa kättään välinpitämättömästi Antonin nimelle, jota se ei kuollakseenkaan jaksa muistaa. "Sarah on ihan mukava. Mutta se on vähän kuin sellainen lamppu ulkona terassilla, tiedätkö. Kaikki kärpäset ja muut ällötykset kerääntyy siihen ympärille."

Huoleton into kuolee niille sijoilleen ja Märta pysähtyy hetkeksi paikoilleen. Olisiko parempi pitää Sarahit ja sen erot ja uudet miehet omana tietonaan? Toisaalta, ei niillä ole mitään arvoa tytölle itselleen, eihän sitä kiinnosta Sarah ja Sarahin draama.

Sitten se kiirehtii: "Mutta Josefinaa varoisin eniten. Se pyysi mua kerran ratsastamaan sillä hullulla hevosellaan, ja se heitti mut kesken laukan maneesin seinään."
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 13.06.19 0:35

”Aijaa”, Metti nyökyttelee mietteliäänä. ”Ehkä se sitten on sitä ihan mukavuuden sivuvaikutusta... sellainen pieni, hmm, parveilu.”

Mitähän siitä parvesta saisi selville, jos vähän kaivelisi?

Märtalta ei ehkä mikään, sillä taas se palaa Jusu-Josefinaan. Metti jättää huomauttamatta, ettei hänen tarvitse Jusun seuraa vältelläkään, sillä Jusuhan on ihan itse kadonnut maasta.

”Siis mitä”, Metti kauhistelee. ”Mä pelkään hevosia ja toi ois karseinta, mitä mulle voisi tehdä! Vaikka ei kukaan tekisi, kun mä nippa nappa osaan laskea onko hevosella kaikku jalat.”

Kulmat kurtistuvat ja kyömyn nenän varjostama suu suipustuu mietteliäästi.

”Minkä takia se oikein silleen teki?” Metti pysähtyy aiheen äärelle. ”Mikä sitä vaivaa? Oho, tulipas se vähän ilkeästi.”
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 13.06.19 12:23

Voi, mikä suuri ilo valtaakaan tytön! Se rentoutuu, silmin nähden, ja laskee kuvainnolliset suojamuurinsa siistiin pinoon viikattuna loungen sivupöydälle.

"Kuule, olen miettinyt ihan samaa!" Märta hymähtää. Sen pastellinpinkissä hupparissa on hevosen karvoja, ja poissaolevasti se nyppii niitä solisluultaan, utelias katse harhaillen pitkin Metin piirteitä.

"Mulla ja sen... Sen...", Märta empii. Metin suurista silmistä paistaa loputon palo, ja Märta antautuu sille: "Mulla ja sen poikaystävällä oli joskus, no, jotain. Ehkä se hiertää. Jusu on sellainen, no, tiedäthän, se on jostain rikkaasta kartanosuvusta."
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 13.06.19 13:03

Ping, kolmen pisteen kori, Metti ajattelee, mutta pitää kasvonsa jotensakin huolestuneen näköisinä: että mikä ihme ajaa jonkun Josefinan olemaan niin kauhea Märtta-paralle!

"Aijaa! Siis niiden suhteen aikanako vai?" Metti utelee. "Sittenhän sen ehkä ymmärtäisi, että pahaa verta, vaikka ei nyt silti murhayritykseen, hmm, niin, kenenkään pitäisi ryhtyä. Mutta tosi pikkumaista ja epävarmaa meininkiä jos ei mitään, hem, uskottomuutta tai sellaista edes liity asiaan."

Mutta jottei Metti ajaudu epäilyttävän kauas alkuperäisestä juttusilletulomotiivistaan, se korjaa vähän keskustelua ääntään salaliittolaismaisesti madaltaen:

"Ehkä ihan hyvä sitten kuitenkin, etten mä joudu sen kanssa tekemisiin. Olisi niin sikaraskasta olla varpaillaan jonkun överimustiksen muijan takia. No, varmaan tiedät."
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 13.06.19 13:11

Metin ymmärrys Josefinan murhaavaisia taipumuksia kohtaan saa Märtan kohottamaan kulmaansa. Käsien puuska kiristyy. Pää kallistuu, ei hennosti tai vähän vain, vaan todella kallistuu.

"Vaikutanko minä susta joltain toiselta naiselta?" sinihius kysyy. Sen äänensävy on väritön, ja ehkä se on juuri se, joka paljastaa pinnan alla vellovan myräkän alun. Merenheimon mujer katsoo suurisilmäistä Mettiä vielä kerran, ja kääntää sitten selkänsä tälle suunnaten keittiöön.

"Varpaillaan", se mutisee mennessään, vilkasee sitten siivoojatuuraajaa olkansa yli. "Niin, tietenkin, jos on sellaista tyyppiä, ettei tohdi talloa muiden varpaita."
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 13.06.19 13:21

"Mistä minä voin tietää, kun vasta tavattiin", Metti sanoo säikkymättä, ei aivan iloisesti mutta sillä tavalla yhdentekevän kepeästi, todeten tosiasioita. "Ja, jos totta puhutaan, en mä tiedä onko olemassa mitään toinen nainen -ihmistyyppiä. Joskus mitä yllättävimmät tyypit tekee erikoisia juttuja."

Arvailut omasta tyyppiydestään Metti sivuuttaa; ei toisen tarvitse tietää, kuinka valmis hän on polkemaan varpaita ja ujuttamaan kyynerpäitään toisten kylkiin.

Metti seurailee keittiöön, ottaa jääkaapista eväänsä ja istahtaa sopivasti tauolleen.

"Kai täälläkin on semmoisia, josta ei päälle päin uskoisi, mitä kaikkea... no, niin kuin se Sarahkin, ja kyllä mä ainakin Isabellaa oon pitänyt ihan asiallisena?" Metti tarttuu tiedonjanoisena seuraavaan kohteeseensa - nyt varoen puhumasta liian kovaan ääneen.
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 13.06.19 16:50

Märta kaataa mukiin kahvia mietteliäänä.

"Isabellaa?" se kyseenalaistaa, selkä toiseen päin. "Eikö se ole sun, hm, pomo? Vaanila jos kuulisi..."

Kahvista pyörähtää ilmaan höyryä, mutta se laskeutuu riittävän nopeasti ollakseen käsissäpideltävä. Märta kietoo sormensa valkoisen mukin ympärille ja kääntyy sitten kohti siivoojatuuraajaa. Keittiön tason reuna pureutuu ikävästi alaselkään.

"Minkä sä sanoitkaan nimeksesi?" se kysyy, huulet kahvimukin piilossa.
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 13.06.19 17:39

"Niin, niin, on se, ja ehkä se siksi on ollut mulle niin asiallinen, mutta mä vaan käsitin... etkös sä sanonut että sitä kannattaa välttää?" Metti varmistelee silmiään räpsytellen. "Tulkitsinko mä liikaa vai...?"

Metti ryhtyy sillä tavalla pieneksi hetkeksi vähän epävarmaksi, mutta reipastuu nopeasti.

"Metti", se esittäytyy taas nielaistuaan palasen kylmäsavuporowrappiaan. "Säilä, jos sillä on jotain merkitystä." Joskus pitää antaa pieni hippunen itsestään, jos tahtoo saada isompia murusia muista, se arvelee.
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Märta M. 15.06.19 11:58

"Tulkitsit", Märta toteaa ykskantaan. "Sanoin, ettei tielle kannata asettua. Oot varmaan kuullut juttuja."

Kahvi on kuumaa sinihiuksen huulilla, ja se laskee kuppinsa hetkeksi tasolle taakseen, sormet juosten kiharaisen pehkon läpi.

"Säilä?" se tyrskähtää kuin vahingossa. "Mistä Pekka-pelistä sä oot oikein karannut?"
Märta M.
Märta M.
Hevosenhoitaja

Avatar © : 13332
Ikä : 27
Viestien lukumäärä : 112

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Metti S. 16.06.19 8:42

”Aivan! No sen mä voin ynmärtää! Aattelin jo että oisko siinä tosiaan ollut jotakin muuta”, Metti sanoo hajamielisenä.

Hetken se syö vain eväitään. Metti miettii, onko ehkä jo ylikäyttänyt utelunkohteensa puhehaluja. Hän pyörittää mielessään keskustelun aikana mainittuja nimiä, miettii, mitä saisi niistä selville kun vähän penkoisi. Keneltä penkoisi? Someista, sehän on selvä, mutta jos pääsisi käsiksi muuhunkin...

”Varmaan juuri siitä pelistä”, Metti naurahtaa, niin kuin ei olisi ajatellut jo ihan muuta. Hetken se miettii, pitäisikö vitsailla että sen isä on luutnantti, mutta ei isä ole ja se olisi valehtelua eikä Metti valehtele.

”Mun täytyy kyllä jatkaa töitä”, Metti sanoo syötyään, astelee keittiönurkkaukseen viemään wrappinsa kääreen roskikseen ja pysähtyy vielä hymyilemään Märta Merenheimolle. ”Oli kiva jutella! Varmaan tavataan taas.”

Ihan vielä Metti ei ehdota, että hengailisivat vapaa-ajalla, vaikka sellaista seuraa hän kaipaakin kovasti. Kesä Kallassa voi olla yksinäinen, mutta ainakin hän tekee merkityksellistä työtä... siis sitä toista työtä. Hevostalleilla vietetty aika on sivuseikka.
Metti S.
Metti S.
Vierailija

Ikä : 26
Viestien lukumäärä : 47

Takaisin alkuun Siirry alas

Tieto ei ole luulon väärti Empty Vs: Tieto ei ole luulon väärti

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa