Foorumi | Auburn Estate
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Too much glamour (off)

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Too much glamour (off)

Viesti  Niko L. 13.03.18 22:29

Sunnuntai 11.3.2018, Auburn Estate
avoin // #nikonita


Mun leuka meinasi kirjaimellisesti loksahtaa mun syliin ajaessani parkkipaikalle. Mikä helvetin kartano tää oikein oli? Epäuskosena varmistin Nitan viestistä, että osoite varmasti oli oikea. Ja kyllä se oli. Nita maksoi varmaan sievoisen summan vuokraamisesta, kun kerta mäkin maksoin isoja summia, omasta mielestäni suorastaan tähtitieteellisiä sellaisia, tavallisella helsinkiläisellä tallilla. Tää paikka pyöri ihan eri tasolla, joten aivan varmasti sai laittaa vähintään tuplat lisää hintaan mitä mulla oli.

Mun oli myönnettävä, että mua vähän jännitti. Vuoden tauko hevosista ei loppupeleissä ollut paljon, mutta tämmönen paikka sai silti jännityksen niin isoksi, että mun teki mieli käynnistää mun Toyota ja ajaa kaasu pohjassa pois täältä. Itse asiassa, suunnitelma ei ollut yhtään huono. Suunnitelman vain pilasi Nita, joka juuri kurvasi viereeni vihreällä kipollaan. Mua alkoi väkisinkin naurattaa noustessani omasta autostani.

"Siis mikä helvetti toi on?" sanoin autosta nousevalle Nitalle, yrittäen kaikin voimin pitää pokkani. Epäonnistuen siinä kuitenkin paremmin kuin lahjakkaasti reveten kunnon räkänauruun. Toivoin koko sydämestäni, etten vain loukkaisi brunettea reaktiollani.


Viimeinen muokkaaja, Niko L. pvm 14.03.18 12:15, muokattu 1 kertaa
Niko L.
Niko L.
Tallin ulkopuolinen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 97

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Nita M. 13.03.18 22:58

Harvinaista kyllä mä olin myöhässä aikataulustani. Ja nyt mä en voinut edes syyttää ketään muuta myöhästymisestäni, sillä mä ajoin itse. Eikä kukaan estänyt mun lähtemistä kotoa, paitsi minä itse. Mä olin toivonut olevani ajoissa, jotta voisin tunkea kotteroni taas johonkin nurkkaan piiloon. Nikon ei tarvitsisi heti yhdistää mua siihen autoon, jos sitä voisi siksi edes kutsua. Se taisi kuitenkin nyt olla liian myöhäistä.

Kuten olin arvellutkin, Niko odotti jo parkkipaikalla. Syvään huokaisten ajoin tämän auton viereen. Nikon ilme oli näkemisen arvoinen, kun nousin autosta. Mies sai kysyttä kysymyksensä, jonka jälkeen repesi tuttuun räkänauruunsa. Sivistyneenä nuorena neitona näytin keskisormeani Nikolle.
"Kysymyksen voit osoittaa Jimille, se voi tietää paremmin mikä toi on. Sen pitäs olla auto, mut jos multa kysytään niin toi ei oo autoa nähnykään", irvistin.

"Noh, miltä näyttää?" kysyin virnistäen, kun mies oli saanut naurunsa lopetettua. Helsingissä oli varmasti hienoja talleja, mutta Auburnin kaltaista tallia saisi hakea. Eikä Niko vielä ollut nähnyt tallia sisältä. Mä vilkuilin tarhoille päin ja bongasinkin sieltä punarautiaan ruskean loimensa kanssa. Yleensä tähän aikaan Armi olikin tarhassa, kuten kaikki muutkin. Tamman voisi napata mukaan sisälle jo nyt, vaikka esittelisinkin Nikolle ensin paikkoja.

"Haetaan toi mun vuokraheppa tosta tarhasta matkaan ja mennään sitten talliin", sanoin lähtiessäni jo kävelemään tarhalle. En katsonut lähtikö Niko mukaan, kai tämä nyt tajuaisi minua seurata.
Nita M.
Nita M.
Vuokraaja

Avatar © : Loci
Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 320

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Gabriella S. 13.03.18 23:22

Sain sovittua maneesin vapaaks puolen tunnin ajaks, että pääsin Minan ja vauvan kanssa sinne höntsäilemään ihan rauhassa. Ikävä Minan selkään oli kova ja nautin täysin rinnoin mamman selässä matkustamisesta, vaikka uusi äiti välillä hermoilikin pienokaisensa perään. Pienen hevosen alun elämäniloa oli todella riemastuttava katsella.

"Termiitti hei, se on miun hiha!" en voinu muuta, ku nauraa uteliaalle varsalle, joka tykkäsi kovasti roikkua kaikessa sellasessa, mistä vaan kiinni sai. Yleensä kohteeks joutu hiha tai huppu. Harjasin molemmat pitkän kaavan mukaan ja pitkästä aikaa nautin heppailusta ihan satasella. Viime aikoina pienetki epäonnistumiset veti mielen maahan, mutta nyt se tunne oli väistyny taka-alalle.

Talutin riekkuvan varsan emänsä kanssa takas ulos ja ilahduin kovin, kun näin tarhalla liikettä.
"Hei voisko jompikumpi auttaa tarhan porttien kanssa? Tän kaksikon sieltä ulos saaminen oli jo saavutus." naurahdin.
Gabriella S.
Gabriella S.
Entinen tallilainen

Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 524

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Niko L. 13.03.18 23:34

Mun nauru tuntui vain yltyvän Nitan näyttäessä keskaria mulle selostaessaan samalla kulkupelistään. Oletin naisen suunnitelleen tulevansa ennen mua paikalle, se ainakin sopisi tämän tapoihin. Ja ymmärsin nyt vallan hyvin, että miksi.

"Onhan tää nyt aika... ylellinen? Luulis olevansa Jenkeissä kun on vedetty homma ehkä vähän jopa yli", naurahdin. Sitä se todentotta olikin. En ollut ikinä voinut edes kuvitella, että Suomessa olisi jotain tän tapasta. Tuskin maltoin odottaa miltä talli näytti sisältä, sillä jos jo ulkokuori näytti tältä, saatoin vain kuvitella miltä sisällä näytti.

Hetkeksi unohduin vain seisomaan keskelle parkkipaikkaa, kunnes tajusin Nitan lähteneen kohti tarhoja huudellen jotain. Ripeällä kävelyllä tavoitin tytön ja havaitsin lähimmällä tarhalla liikettä.
"Mä voin", totesin tummatukkaisen pyyntöön auttaa portin kanssa. Naisella oli narun päässä vaalea tamma, jonka ympärillä pörräsi nopealla arviolla parin kuukauden ikäinen varsa. Varsa, joka roikkui äitinsä taluttajan hihassa.
Niko L.
Niko L.
Tallin ulkopuolinen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 97

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Jonathan R. 14.03.18 9:16

Työvuoron sekä nopeahkon suihkun jälkeen mun olis ihan pakko lähtee vielä talliin. Valitettavasti olin luistanu liian monesti Eelan liikutuksesta, et nyt mun olis pakko repii jostain se pari tuntii tammalle. Työvuorot ja ihmissuhteet, argh. Tätä menoo me ei ikinä Eelan kans pärjätä tän vuoden kisoissa.

Vilkasin matkalla maneessiin, joka näytti harvinaisen tyhjältä näin sunnuntaiksi. Kävelin maneesin toiseen päähän ja tutkin tilan varauksia. Gabi ollu täällä iha äskettäi mamman ja vauvan kanssa. Pitäsköhä meijä vihdoin puhuu...

Hain satulahuoneesta Eelan varusteet sekä harjapakin karsinalle valmiiks odottaa. Sitte puuttuis en hevonen. Riimunnaru mukaan ja tarhoja kohti, mars!

Gabi oli just viemässä tammaa lapsensa kanssa tarhaan. Myös Nita vilahti tamman takaa ja porttia avaamassa oli uudet kasvot. Päätin antaa porukan hoitaa tarhaus loppuun ilman mun keskeyttämistä, tiiä minne vaavi olis keksiny lähtee. Hain Eelan ja tamman lähes löntystäessä mun takana, päätin käydä tervehtimässä edes Gabia.

Porukka oli jäänyt naureskelemaan varsan oudoille ruokatottumuksille, jotka koostuivat näköjään enemmäm Gabin takista, kuin äidinmaidosta.
"Well, well, well, look what we have here" hymyilin ystävällisesti lähestyessäni porukkaa. Otin riskin halatessani Gabia. "I guess we need to talk" kuiskasin naiselle. Katsahdin Armin hoitajaa Nitaa ja nyökkäsin tervehdykseksi.

Tuntemattomalle nuorelle ojensin käteni ja esittelin itseni, sekä uljaan ratsuni.
"Welcome, I'm Jonathan-" sanoin ja osoitin sen jälkeen tammaa "-and this is Erelas." Jostain syystä mä olin hirveen ylpee tammasta ja sen varmasti näki mun virneestä ku tutkailin hevosen silmiä.
Jonathan R.
Jonathan R.
Tallityöntekijä

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1717

https://vrl14433.weebly.com/kallan-erythrina.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Nita M. 14.03.18 12:56

Mä livahdin tarhaan nappaamaan Armin kiinni, tosin tamma tunki melkein syliini heti kun tämä huomasi minut. Gabriellan ilmestyessä paikalle Minan ja varsan kanssa, Niko avuliaasti auttoi portin kanssa. Nainen sai kaksikon aitojen sisäpuolelle, kun me samalla portin avauksella päästiin Armin kanssa ulos.
"Miten teillä sujuu arki varsan kanssa? Karkki oli kyllä ihana, mutta elämä on paljon helpompaa ilman", kysyin pienesti virnistäen Gabriellalta.

Pian Jonny, ilmeisesti mä sitten kutsuin ainakin mielessäni Jonnyksi enkä enää Jonathaniksi, ilmestyi joukon jatkoksi vuokrahevosensa kanssa. Olikohan se Eela? Ilmeisesti Niko pääsisi tutustumaan heti kättelyssä ainakin muutamaan tallilaiseen. Se oli sitten eri juttu, säikähtäisikö veli totaalisesti ja ei astuisi enää jalallakaan koko talliin. Mä taas toivoin, että joku päivä mies voisi olla jotenkin osa talliporukkaa. Olisi erittäin kiva, jos olisi joku ihan oikeasti tuttu kaveri tallillakin.

Jonnyn ja Gabriellan halauksesta huolimatta, joku näytti hiertävän kaksikon välejä. Nämä olivat käyttäytyneet aivan eri tavalla silloin kerran maneesilla. Vastasin punapään, hetkinen. Oliko mies taas punapää? Mä en voinut sanoa tuntevani Jonnya oikeastaan yhtään, mutta tämän perässä ei tahtonut silti pysyä. Vastasin siis punapään tervehdykseen.

Esittelyiden pyöriessä me odoteltiin Armin kanssa, tamma onneksi malttoi nätisti odotella. Tosin kyllä se mua törkkäisi turvallaan käsivarteen, tietäen tasan tarkkaan mun taskujeni sisällön. Mä kaivoin neidille palasen kuivaa leipää, jonka punarautias rouskutteli tyytyväisenä.
Nita M.
Nita M.
Vuokraaja

Avatar © : Loci
Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 320

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Gabriella S. 14.03.18 15:59

Nitalla oli mukana komistus - ja vielä herrasmies sellanen. Ravistelin kuitenki sellaset miesajatukset päästä kokonaan pois ja laskin hevoset tarhaan kiittäen vaaleatukkaista avusta.
"Ihan hyvin sujuu, helpottaa kun on varsoista kokemusta ennestään. Onhan pikkumusta aikamoinen termiitti, mutta uteliaat ja eläväiset varsat on miun lemppareita." hymyilin silmät säihkyen kaksikolle ja käänsin katseen takaisin hevosiin.

Henkäisin, kun näin tutun punatukan kävelevän kohti meitä hevosen kanssa. Hymy hyyty hetkeks ja tilalle tuli hämmennys. Halasin Jonnyä kevyesti takas, mutta siitä oli tuttu ja turvallinen - sisarellinen tunne kaukana.
I guess we need to talk. jäi kaikumaan tärykalvoille. Olin miehen kanssa samaa mieltä ja nyökkäsin tälle merkitsevästi. Tänää jos koska ois ehkä aika katkasta tää naurettava hiljasuus ja saada asioille selvyys.

Jonnyn esitellessä ittensä ja Eelan, tajusin etten ollu itekään esittäytyny.
"Ja tosiaan mie oon Gabriella, Gabina miut tunnetaan paremmin." tokaisin heti punapään perään ja ojensin kättä hymyillen uusille kasvoille.
"Mistä te Nitan kanssa tunnette?"
Gabriella S.
Gabriella S.
Entinen tallilainen

Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 524

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Niko L. 14.03.18 17:16

Suljin tarhan portin Nitan ja tämän vuokrahevosen perästä toivoen, etten heti alkuunsa joutuisi keskustelemaan uusien ihmisten kanssa. Tummatukkainen oli kyllä nätti kuin mikä, mutta en saanut suutani avattua. Tyypillistä, ujous iski taas.

Hyvä että kerkesin otteeni irrottaa portista, kun seuraan ilmestyi englantia puhuva punatukkainen mies. Jonathaniksi esittäytynyt mies vaikutti onnelliselta katsoessaan vieressään olevaa tummaa hevosta. Olin juuri aikeissa avata suuni esittäytyäkseni, kun tummatukkainen esittäytyi myös ojentaen kättään suuntaani. Vähän ehkä epäröiden tartuin naisen käteen.
"Mä oon Niko", totesin katsoen Gabriellaa (saisinko mä edes mielessäni kutsua toista tämän lempinimellä?) ja vähän epävarmemmin Jonathania. Ymmärsikö tämä ollenkaan suomea, pitäiskö mun kääntää sama englanniks?

Mua vähän hymyilytti Gabriellan kysymys. Mun teki mieli vähän höynäyttää kaksikkoa, ja siinä samalla Nitaakin, mutta mun luonne ei antanut periksi sellaiselle. Vähän tutummille olisin hyvinkin voinut ihan kokeilumielessä väittää Nitan olevan mun tyttöystävä.
"Äh, me ollaan Nitan kanssa tunnettu aina. Sen veli on mun parhaita kavereita. Tai siis... Ennen kun mä muutin Helsinkiin", etsin sanoja hapuillen. Aavistuksen ahdistavaa, kun on uudessa paikassa ja heti kaksi sulle vierasta ihmistä pörräämässä siinä ympärillä. Mä yritin viestittää Nitalle mun katseella oloni olevan aavistuksen tukala, mutta tyttö keskittyi lähinnä narun päässä olevaan raudikkoon.
"Itse asiassa... Minä ja Nita seurustellaan", totesin kasvoillani poikamainen virnistys. En malttanut odottaa Nitan reaktiota, sillä uskoin hänen kuulleen vaikka olikin täysin omissa maailmoissaan.
Niko L.
Niko L.
Tallin ulkopuolinen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 97

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Jonathan R. 14.03.18 20:54

Gabin halaus ei ollu yhtään samanlainen kuin aikaisemmin ja myöntyminen mun ehotukselle sai mut vähän hermostuneeks. Perkeleen ajatustenlukijahevoset; Eela heti otti pari levotonta askelta sivuun ja päätin lähteä pikimmiten tallin suojiin.

Nita seiso Armi kirjaimellisesti käsikynkässä. Pienehkö leipäpala eksy tamman hampaisiin Gabin kysyessä kaksikolta, mistä nämä tunsivat toisensa. Nikoksi esittäytynyt nuori, (myönnettäköön) komea mies, kertoi Nitan veljen olevan tämän kaveri. Ja hetken Nitaa katsottuaan lisäsi vielä olevan Nitan kumppani. Jahas. Lisää Auburnpareja? Why not! Oli aina hauska nähdä, millaiset tyypit olivat löytäneet toisensa.

"Well, congratulations, mä jatkan täst Eelan kans sisälle, ennen ku se menettää loputki hermonsa mun kans" naurahdin ja käänsin katseeni vielä Gabriellaan.
"Ehikkö tulla kattoo puomeja mulle about puolen tunnin pääst maneesiin ?" Please, say yes.
Jonathan R.
Jonathan R.
Tallityöntekijä

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1717

https://vrl14433.weebly.com/kallan-erythrina.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Nita M. 14.03.18 22:04

Mä havaihduin omasta kuplastani Nikon sanat kuullessani. Ai jahas, semmosta peliä. Ei tosin yllättänyt, Niko oli Niko. Mä toivoin ettei mun ilme värähtänyt paljastavasti, koska hommasta menisi muuten koko ilo. Koska me oltiin jääty Armin kanssa vähän syrjään, mä liikutin meitä muutaman askeleen lähemmäs porukkaa, miehen viereen.

"Kiitos", hymyilin Jonnylle kietoessani vapaan käteni Nikon ympärille. Itsepähän oli aloittanut, joten saisi kestää tekonsa seuraukset. Mä en pistänyt pahakseni, sillä olihan vaaleatukkainen ihan hyvännäköinen. Ja mulla oli saattanut olla skidinä ihan pikkiriikkinen vaihe, kun olin ihastunut mieheen. Vaikka pidinkin miestä veljenäni, se ei poistanut pienen Nitan mahdollisuutta ihastua toiseen. Eikö kaikki ihastuneet aina isoveljensä kavereihin?

"Mekin voitaisiin mennä myös sisälle, rakas", virnistin. Mä repeäisin ihan just nauruun, jolloin Gabriella ja Jonny pitäisivät mua varmaan ihan kahelina.
Nita M.
Nita M.
Vuokraaja

Avatar © : Loci
Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 320

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Gabriella S. 14.03.18 22:22

Vai että pari. Mistä salaperäinen mies oli yhtäkkiä tupsahtanu? Tässä oli nyt jotain mätää, mietin mielessäni. Voihan se tietty olla niinkin, että mies on ei hevosmies ja nyt Nita oli pakottanu tai jopa kiristäny sen mukaansa tallille vastoin miehen tahtoa. Tykkäsin harrastaa oman pään sisällä spekulointia ja välillä omasin kuudennen aistin. Ei kai Nita nyt semmosta menis tekemään, kiva likkahan se on kuhan vaan juttusille pääsee.

"Ai, sepä kiva kuulla." virnistin pariskunnalle, mutta annoin asian olla. Omissakin asioissa oli riittävästi selvittämistä, nyt oli hyvä hetki jättää työntämättä nenää toisten asioihin.

Velipoika pyys puomipirkoks maneesille. Ehkä sillä oli ajatuksena, että vihdoin sovittas tää juttu. En ees tienny enää mistä tässä oli loppuenlopuks kyse, mutta silti sydän pamppaili tuhatta ja sataa. Turha väistää väistämätöntä, nyt se oli tehtävä.
"Joo, se sopii. Käyn tässä ootellessa hörppäämässä kahvit." tuumasin punapäälle ja livahdin muiden mukana tallituvan suuntaan.

Istahdin täyden kahvikupin kanssa pöydän ääreen ja mietin kuumeisesti mitä Jonnylle sanoisin. Mistä aloittaisin. Vai hoitaskohan punapää puhumisen. Toivottavasti, koska miulla ei ollu aavistustakaan mistä lähteä liikeelle.
Gabriella S.
Gabriella S.
Entinen tallilainen

Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 524

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Niko L. 14.03.18 23:18

Musta oli outoa laskea mun käsi Nitan vyötärölle tämän tullessa lähemmäs. Se tuntui väärältä, mutta silti jopa pelottavan hyvältä. Hei, nyt stoppi heti alkuunsa tälle ajatukselle. Vedin brunettea vähän lähemmäs toivoen, että meidän esitys menisi läpi. Gabriella näytti vähän epäilevältä, mutta Jonathan ei ainakaan näyttänyt epäilyjä. Sanan rakas kohdalla mä meinasin jo yskäistä, mutta pidin sen sisälläni. Ken leikkiin ryhtyy, se leikin kestäkööt. Tyttö vain virnisteli mun rinnalla.
"Sun pitäis harkita näyttelijän uraa", kuiskasin Nitan korvaan muiden lähtiessä jo kohti tallia. "Jopa mä oisin uskonu ton." Laskin käteni tämän vyötäröltä ehkä turhan nopeasti toivoen, ettei Nita kiinnittäisi siihen sen enempää huomiota.

Katsoin hiljaista tallia kiinnostuneena. Se oli siisti ja tilava, valoisakin. Gabriella oli kadonnut ja Jonathankin oli lähtenyt viereisestä karsinasta johonkin, oletin miehen menneen satulahuoneeseen. Toisaalta olisin halunnut tutkailla paikkoja paremmin, mutten kehdannut lähteä yksin seikkailemaan. Ja miksi olisin lähtenyt, olisin saanut pian jonkun hiipparin maineen. Parempi vain pysyä Nitan lähellä, "poikaystävän" roolissa. Nita oli miettiessäni käynyt hakemassa rautiaan harjat jostakin. Ihan yllättäen tajusin, etten tiennyt tamman nimeä.
"Milläs nimellä tätä kutsutaan?" naurahdin rapsuttaen tamman otsaa. Hevonen oikein tunki päätään syliini selvästi nauttien, hamuillen samalla takkini taskuja. "Sori, mulla ei oo sulle mitään herkkuja."

Se tallissa leijaileva heinän ja hevosten tuoksu sai mut hetki hetkeltä enemmän pauloihinsa, unohtamatta niitä mustia kynnenalusia mitkä sain rapsuttaessani hevosen otsaa. Pikkuhiljaa mua alkoi kaduttaa se, että olin lopettanut harrastuksen kokonaan. Ehkä olin ollut turhan äkkipikainen sen päätöksen suhteen. Kerran heppapoika, aina heppapoika, niinhän se tuppasi olemaan.
Niko L.
Niko L.
Tallin ulkopuolinen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 97

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Jonathan R. 15.03.18 11:43

Talutin rauhassa Eelan karsinaansa ja vilkasin vielä perässä tullutta porukkaa. Vai että oli Niko ja Nita pari. Vähän nihkeeltä se näin jälkikäteen ajateltuna vaikutti, mut ehkä kaksikko ties ite paremmin. Sitä paitsi, eihän se mun asia ollu. Nita ei kuitenkaan ollut missään vaiheessa puhunut miehestä. Ei sillä, eihän me oltu pahemmin nuoren kans edes puhuttu.

Tallissa oli ihanan rauhallista ja mä rukoilin, etten liikaa salakuulis kaksikon puheita. Jätin tamman odottelemaan omaan yksiöönsä ja poistuin hakemaan tamman varusteita ja harjapakkia. Välillä mä mietin, miten saan samalla kerralla harjat, satulan, suitset sekä suojat. Jälkikäteen mietittynä, eihän se nii vaativaa oo. Nita ilmesty myös hakemaan varusteita ja mun piti peittää idioottimainen virne. Likkahan saatto luulla, et nauroin sille. Palasin tamman luo edelleen huvittunut hymy huulilla.

Nita palasi myös takaisin tammansa luo ja kaksikko aloitti heti keskustelunsa. Mä puolella korvalla kuuntelin, josko tulis hyvä kohta iskee omat utelut väliin.
"Ootko sä Niko muuten vaan Auburnissa käymässä, vai onks sul tutustumiskierros menossa ?" utelin mieheltä suoraan kaksikon pitäessä pienempää paussia keskustelustaan. Jos tästä kaverista oli tulossa uus Auburnilainen, olis varmaan hyvä tutustuu vähän etukäteen.
Jonathan R.
Jonathan R.
Tallityöntekijä

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1717

https://vrl14433.weebly.com/kallan-erythrina.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Nita M. 15.03.18 22:01

Mua nauratti Nikon kuiskailut. Vai että ura näyttelijänä, sen päivän kun näkis.
"Ne kyllä ihan varmasti epäilee jo jotain. Mutta mites ajattelit oikasta tän? Vai pitääkö jatkossakin harjotella näyttelemistä?" kuiskasin varmasti mielipuolisesti virnistellen. Sitten kiskaisin punarautiaan liikkeelle ja lähdin Jonnyn sekä Eelan perään, jättäen blondin taaksemme ihmettelemään.

Mä kipaisin hakemassa Armin harjat, suojat sekä suitset. Samalla reissulla hain oman kypäräni ja hanskat. Mähän menisin ilman satulaa rennosti, sanoisi kuka tahansa mitä. Paitsi jos Amanda ilmestyisi jostain ja kieltäisi sen, niin siinä kohtaa joutuisin taipumaan.
"Armiksihan sitä kutsutaan, pikkupossu vois toimia kanssa", nauroin kun tamma teki tavoilleen tyypillisesti taskujen tarkistuksen myös Nikolle.

"Me varmaan mahutaan samaan aikaan manesiin teidän kanssa? Me ollaan hyvin pieniä ja huomaamattomia", kysyin Jonnylta naurahtaen kun punapää oli saanut haastateltua Nikon. Mä olin ollut Armin kanssa nopea, sillä tamma pönötti jo suojat jalassa sekä suitset päässä, mä kiskoin itse kypärää päähän ja vedin hanskat käteen.
Nita M.
Nita M.
Vuokraaja

Avatar © : Loci
Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 320

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Niko L. 15.03.18 23:13

Vai että oli Nitan rautiaan nimi "pikkupossu". Sellaisen kuvan mä sainkin herkuttomuudesta tympääntyneestä tammasta. Mä olin niin vaipunut ajatuksiini, että oikein säikähdin punapään alkaessa puhumaan. Se oli ihan kuin tyhjästä ilmestynyt paikalle, vaikka varmaan oli viereisessä karsinassa jo hetken aikaa puuhaillut hevosensa kanssa. Mä hetken aikaa mietin mitä vastata.
"Mä en tiedä. Paluu hevosympyröihin vois tehdä ihan hyvää, etenkin uudessa paikassa. Vähän pitää vielä miettiä ajatusta", sanoin. Ei mun pitänyt näihin kuvioihin palata, ei todellakaan. Mutta joku tässä paikassa veti puoleensa. Toki en sitä missään nimessä myöntäisi ääneen. "Mä tosiaan oon vuoden ollut kokonaan talleilta pois vuosien harrastamisen jälkeen."

Nita ajatteli näköjään mennä oikeasti rennosti, sillä satula oli jäänyt satulahuoneeseen. Siinä Armi seistä tapitti suojat jalassa ja suitset päässä. Naureskellen tyttö lähti taluttamaan hevosta tallikäytävälle. Vähän ihmettelin miksei menty ulos, mutta asia valkeni mulle pian. Pääsy suoraan tallista maneesiin. Mitä mä oikein kuvittelin kun kyseessä oli kuitenkin tän tason paikka?

Ja maneesi toden totta oli hieno. Valoisa ja tilava oikein mukavan kokoisen katsomon kera. Varmasti oli mukava ratsastaa tämmöisessä talvipakkasillakin.
"Oishan tää pitänyt arvata, että mimmonen maneesi tämmösellä paikalla on", naurahdin puntatessani Nitaa hevosen selkään.
Niko L.
Niko L.
Tallin ulkopuolinen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 97

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Jonathan R. 16.03.18 10:58

"Noh, eiköhän Auburnista jotain löydy" totesin. Eihän mullakaan ollu vuokrahevosta alkuun, lannan lappaamisella urani täällä alotin. "Kerran ponipoika, aina ponipoika" vinkkasin silmää miehelle. Niko vaikutti kunnon kaverilta, ihan jopa kaverimateriaalilta.

"Joo, Nita, mukaan vaan, eiköhän me kaikki sinne hyvin mahuta" vastasin nuorelle. Tuskin kaksikko olisi edessä, jos ottaisimme Eelan kanssa parit esteet pidemmälle sivulle. Nita ja Niko poistuivat maneesin puolelle Armin kanssa, jolla ei ollut satulaa selässä. Toivottavasti Ama ei nyt sattuis paikalle.

Lätkäsin kypärän päähäni ja Gabriella sattu sopivasti ulos loungen ovesta. Mulla kävi mielessä pysäyttää nainen ennen maneesia, sillä Nikon ja Nitan läsnäolo ei todellakaan ollut pakollista meijän keskustelun kannalta. Hetken mielijohteesta mä päätin saada naisen huomion.
"Niko karkas tyttöjen kans jo maneesiin, ei varmaa niie kuullen kannata mitään... You know..." Miten. Sä. Voit. Olla. Noin. Nolo. Se on Gabi! Sun parhaimpia ystäviä. Nössö.
Jonathan R.
Jonathan R.
Tallityöntekijä

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1717

https://vrl14433.weebly.com/kallan-erythrina.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Gabriella S. 16.03.18 11:41

Olin poistumassa loungesta sovitussa ajassa maneesille, kun Jonny keskeytti matkan.
"Ai.. Tota joo." Äh, kakista nyt ulos! Noniin, nyt tai ei koskaan. Hieroin kädellä niskaa, enkä oikein tienny miten alottaa.
"Oot sie suuttunu tai loukkaantunu jostain miulle?" töksäytin ja tuijotin miehen tummanpuhuviin silmiin itsevarmasti. Itsevarmuus kuitenki hävis ennen, kun seuraavaks avasin suuni.

"Tai siis.. Sen yhen illan jälkeen.." siirsin katseen maahan, koska en vaan uskaltanu kattoa Jonnyä silmiin enää. "- ollaan etäännytty todella paljon. Enkä oikein oo osannu sanoo mitään, koska en tienny mitä ajattelet."

Pelkäsin todella paljon, että meidän ystävyys on tässä. Jonnystä on tullu tärkeimpiä ihmisiä Kallassa ja olis sydäntäsärkevää menettää miehen ystävyys yhen hölmön pikkujutun takia. Keräsin kuitenki vielä rohkeutta.
"Miulla on ollu niin paljon hankalia ihmissuhteita ja tuntuu, et oon kadottanu itteni enkä osaa selvittää asioita oikeella tavalla."

Tunsin, kuinka kyynel valahti poskipäätä pitkin.
Gabriella S.
Gabriella S.
Entinen tallilainen

Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 524

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Nita M. 16.03.18 15:57

Niko punttasi mut Armin selkään niin luontevasti, ettei meidän tarvinnut asiasta sen kummemmin keskustella. Ja se oli niin kivaa, kun toiselle ei tarvinnut sanoa edes kaikkea.
"Auburnissa on kaikki hienoa. Talli, maneesi ja tietysti hevoset", hymyilin päästäessäni Armin kävelemään. Tamma käveli letkein askelin reippaasti eteenpäin, joten mä vaan annoin sen kävellä maneesissa. Me pyörittiin aika lähellä Nikoa, jotta jutteleminen olisi helpompaa.

"Noh, joko sulla on joku suunnitelma?" virnistin ilkikurisesti blondille. Mä toivoin, ettei Jonny ja Gabi paukahtaisi kohta paikalle. Mulla ei ollut mitään ideaa miten me hoidettaisiin koko homma, joten mä jättäisin sen Nikon huoleksi. Mies oli aloittanut, joten saisi keksiä ratkaisunkin. Oliko se lapsellista? Ehkä. Mutta silti se oli hauskaa.

Mä vilkaisin maneesin ovelle ihmetellen mihin toiset olivat jääneet. Jonny nimittäin oli vaikuttanut melkein valmiilta, joten olin ajatellut tämän tulevan tammansa kanssa melkein heti meidän perässä. Noh, ei kuulunut mulle sen suuremmin mihin muut olivat jääneet.
Nita M.
Nita M.
Vuokraaja

Avatar © : Loci
Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 320

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Niko L. 16.03.18 16:50

Katselin reippaasti pääty-ympyrällä kävelevää ratsukkoa aavistuksen ajatuksiini vaipuneena. Jonathanin lause pyöri mun päässä, samoin mun ja Nitan kulissi. Saiko sitä sillä nimellä edes kutsua? Jäisinkö mä tänne oikeasti pyörimään? Mut tottahan se oli, hevoset oli mulle kuin huumetta ja niin kauan kun pysyin hevosihmisistä kaukana, pystyin olemaan poissa tallilta. Ja nyt... Noh, kuvioon oli palannut Nita pienen yllätyksen kanssa. Mä olin jälleen koukussa.

Nita rikkoi hetken hiljaisuutemme. Suunnitelma. Ei, ei mulla sellaista ollut. Brunette vain virnuili Armin selässä, mutta mä en kyennyt kuin vilkaisemaan tätä jääden tuijottamaan lähinnä hevosen jalkoja. Takajalat astuivat nätisti suunnilleen etujalkojen jälkien päälle.
"Ei helvetissä oo", huokaisin raskaasti. Tää oli eka kerta, kun olin tämmösessä tilanteessa. Mä en ollut sellanen tyyppi, joka ventovieraita vedätti, päinvastoin. Nyt en tiedä mikä muhun oli mennyt. "Mut eiköhän tässä jotain keksitä", virnistin lopulta takaisin. Toivoin parasta, mutta pahoin pelkäsin, että toivominen oli turhaa. Loukussa taidettiin olla ja vielä pahemman kerran.

"Aattelitko vaan kävellä ympyrällä?" naureskelin etsien samalla katseellani jotain mihin istua ilman, että tarvitsisi raahautua katsomoon asti. Lopulta löysin etsimäni jakkaran, tosin todella pienen sellaisen, ja istuin siihen. Edes jotain tavallista tästäkin tallista löytyi.
Niko L.
Niko L.
Tallin ulkopuolinen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 97

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Jonathan R. 16.03.18 17:24

Katoin Gabia, enkä ollu uskoo kuulemaani. Nainen luuli mun olevan vihainen sille. Ehei.
"En mä oo suuttunu sulle tai mitää" takeltelin. "Koko homma on mun piikkii. Mä olin liia päissäni ja tyhmät ideat kuulostaa humalassa helveti hyviltä..." Se ei todellakaan ollu tekosyy. Hienoa. Sait sit sen naisen kyynelii. No, eka kerta se kaikille tulee joskus. En vaa halunnu sen olevan mun helveti hyvä ystävä, peruskallio, Gabi.

Astuin askeleen lähemmäs varovasti ja toivoin, ettei Gabriella perääntyis. Hieman epäröiden asetin käden naisen olalle.
"Listen, sä et oo tehny mitää väärää. Eikä oo oikeeta tapaa selvittää asioita, jokasel on vähä oma tapa ja tyyli.. Mun on se, et saatan pakoilla sitä tilannetta, tai vastavuorosesti melkei pakotan itteni siihe tilanteesee."

Joku helvetin puhetulva iski just sil hetkel lähes täysin eri aiheesta, ku olis pitäny just selvittää asioita Gabin kans.
"Mulle sä oot yhtä tärkee niiku ennenki ja haluisin et tilanne pysyy nii-" huokasin syvää ja mietin seuraavaa lausetta moneen kertaan, ennen ku avasin suuni. "-kuten sanoin jo aikasemmin; oon todella pahoillani siitä. Se oli tosi dick move eikä mun olis ees pitäny ajatella sitä."

Otin vielä askeleen lähemmäs ja kiedoin käteni naisen ympäri. En halunnu nähä Gabii tällasena. Satutettuna, saatika itkusena.
"Gabi, honey, sä ansaitset parempaa" ja tarkotin sitä. "Sitä paitsi, olisin sata prosenttisesti umpi homo, jos mul ei olis ikin käyny mieles yrittää mitää sellast. Oot helvetin kaunis ja mukava likka" tässä vaihees rukoilin, etten sanonu tota väärää aikaa. Jotenki koko asetelma meistä kahesta vaikutti edelleen räjähdysherkältä, enkä kaipais minkää mun sanomisen saavan koko paskaa levii käsiin.
Jonathan R.
Jonathan R.
Tallityöntekijä

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1717

https://vrl14433.weebly.com/kallan-erythrina.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Gabriella S. 16.03.18 17:44

Jonnyn kietoessa kädet ympärille purskahdin itkuun. Siinä sitä itkettiin parhaan ystävän sylissä, ku mikäki pikkulapsi. Olin padonnu liikaa tunteita ylipäätänsä ja nyt ne sitten tulvi pintaan.
"En kestäis, jos menettäsin siutki. Oon menettäny ihan liian monta tärkeää ihmistä elämäni aikana." sopersin itkun seasta melkein ymmärrettävästi ja tiukensin otettani mieheen. Mikä aiheutti sen, että itkin entistä enemmän. Kyyneleet ei ottanu loppuakseen.

Umpihomo-letkautus sai itkua vähän laantumaan ja aiheutti pienen naurahduksen niiskutuksen keskelle. Nautin hetken halauksesta ja irrottauduin kattomaan punapäätä silmiin.
"Oot paras. Ja tää juttu nyt muutenki oli ihan typerä." totesin pyyhkiessäni kyyneleitä.

Yritin käsiä heilutellen kuivatella kasvoja ja toivoin, että en näyttäny ihan krapuiselta tai muuten vaan naama turvonneelta. Hengitys alko tasaantua pikkuhiljaa, eikä kenenkään tarvinnu ettiä paperipussia hyperventiloivalle naiselle. Kaikista pahinta ois se, että joku olis tullu todistamaan yltiösosiaalisen ihmisen romahdusta. Jotenki alko olla sellanen tunne, että ei tässä enää jaksa kohta esittää.

Nostin käteni miehen olkapäälle sanoakseni vastavuoroisesti tälle jotain kaunista ja sellasta, mitä hän ansaitsee kuulla.
"Se nainen, joka siut saa, on maailman onnellisin." hymyilin.
Gabriella S.
Gabriella S.
Entinen tallilainen

Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 524

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Nita M. 16.03.18 20:08

Mä puistelin huvittuneena päätäni, Nikon todetessa, että eiköhän jotain keksittäisi. Ei tainnut mies ihan loppuun asti miettiä jekun tapaistaan. Enhän mä edes osannut sanoa mikä se oli. Jekku? Vedätys? Huijaus? Väliäkö sillä. Entä jos me ei keksittäisi mitään, miten me hoidetaan tilanne? Voi helvetti.

"Lopettaneella esteratsastajalla ei oo mitään sanomista meiän rentoon koulutuuppailuun, joten herra on hyvä ja pitää suunsa kiinni", tuhahdin Nikolle. Mies löysi jonkun penkin jolle istahti. Mielenosoituksellisesti mä keräsin hieman ohjia ja siirsin kevyin avuin Armin raviin, ohjaten tamman maneesin toiseen päähän. Vaikka me mentiin ilman satulaa rennosti, mä tiesin tamman liikkuvan upeasti.

Ratsastin huolellisen ympyrän ravissa toisessa päädyssä edelleen, jonka jälkeen ravissa ratsastin uralla kohti päätyä, jossa Niko istui. Tein lyhyen pätkän harvinaisen onnistunutta avotaivutusta, jonka jälkeen ravattiin taas suoraan. Armi liikkui todella hyvin, eikä sillä vaikuttanut eilinen valmennus painavan ollenkaan. Sillä hevosella kelpasi vähän esittääkin.
"No, miltä näyttää?" kysäisin nostaessani laukan miehen nenän edessä. Se oli aika kivaa kiusata toista.
Nita M.
Nita M.
Vuokraaja

Avatar © : Loci
Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 320

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Niko L. 16.03.18 23:28

Mun oli myönnettävä, että Armi liikkui hyvin. Jopa minä esteratsastajana huomasin, että se oli korkealle koulutettu koulupuolella. Se kuunteli tarkasti ratsastajan jokaista pyyntöä ja parivaljakon rentoa työskentelyä oli ilo seurata. Kesken pitkän sivun Nita ryhtyi tekemään avotaivutusta ja vähän vinosta kulmasta katsottuna tamma näytti menevän täydellisesti kolmella uralla.

Nitan ratsastaessa ohi kysyen mielipidettäni heidän menostaan, omasta mielestäni hieman jopa kettuilevaan sävyyn, kykenin vain murahtamaan jotain hyvältähän se -suuntaista. Olin suoraan sanottuna kateellinen, halusin itsekin hevosen selkään, vaikka tiesin etten pystyisi.
"Tota... Nita", aloitin miettien hetken miten muotoilisin asiani. Ystäväni siirsi ratsunsa sillä välin käyntiin tullen lähemmäs, kysyvä ilme kasvoillaan. "Et sattuis tietään mitään hevosta, jonka kanssa touhuta? Siis ihan vaikka vaan hoitomielessä. Ainakin näin alkuun", sönkötin nopeasti. Saikohan mun sanoista edes selvää? Tuntui siltä, että puhuin kaikki sanat yhteen pötköön ilman minkäänlaista taukoa.

No, nyt se oli sanottu. Mä tiesin Nitan saaneen erävoiton, mutta soin sen hänelle ilomielin. Tällä kertaa.
Niko L.
Niko L.
Tallin ulkopuolinen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 97

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Jonathan R. 18.03.18 13:18

Gabin naurahtaes mun idioottimaiselle jutulle, tiesin tilanteen olevan voiton puolella. Naisen vetäytyessa kauemmas, punertavat silmät paljasti naisen tihrustaneen edes vähän itkua. Gabriella näytti voivan henkisesti jo paremmin. Mullaki alko olee hymy herkässä ja naisen viimenen kommentti lämmitti mun mieltä.
"Oot sä kyl kultane likka" naurahin ja tutkin naisen itkusia silmiä. Tiesin Gabin olevan vahva, mut joskus jokane meistä murtuu. Itellä onneks on ihmisii ympäril jotka välittää ja auttaa, vähintä mitä mä voin tehä on olla sellane jollekki toiselle.

"Shall we ?" käännyin Eelan puoleen ja kannustin tamman ulos karsinastaan. Maneesissa Nita oli Armin kans hyväs vauhis ja Niko oli löytäny penkin itelleen keskeltä kenttää. Väistettiin ympyrältä palaavaa tammaa ja pysäytin Eelan maneesin keskelle.
"Niko, viitikkö auttaa Gabii parin esteen kans ?" annoin toisin sanoen vapaat kädet kaksikolle keksiä jotain hauskaa. "Go nuts, jotai metristä ja satakymmene kohilta" totesin vielä kammetessani itteäni satulaan.

Eela oli alusta lähtien energisellä päällä ja menohaluja riitti. Varmaan myös Armin energia ja olemus antoi mummoon lisää virtaa. Vaikka eihän ikä Eelassa näkynyt. Jäätiin uran sisäpuolelle köpöttelemään Nitan ratsastaessa uralla.
Jonathan R.
Jonathan R.
Tallityöntekijä

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 1717

https://vrl14433.weebly.com/kallan-erythrina.html

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Gabriella S. 18.03.18 14:56

Jonnyn sanat lämmitti mieltä ja autto vielä paremmin rauhottumaan. Seurasin ratsukkoa maneesiin ja aloin kaivella estetolppia tehtäviä varten. Vilkuilin samalla Nitan ja Armin tosi kivannäköistä menoa - he todella olivat hyvä pari.
"Meinasin, et tekisin siulle kaarevan linjan ettei aina oo niin helppoo" virnistin punapäälle. Saamansa pitää, katotaan pyytääkö Jonny ens kerralla Gabriella Sterniä auttamaan esteiden kanssa. Tiesin kokemuksesta, että just kaarevat tiet ei ollu aina helpoimmasta päästä.

Vaaleatukkainen mies nousi penkiltä auttamaan esteiden kanssa.
"Laitetaan toi yks este tohon ja siihen pitäs saada mahtumaan viis laukka-askelta." neuvoin ja aloin laskea metrejä seuraavalle esteelle väistellen Nitaa ja Armia samalla.

Kävelin takas puomien luokse ja mittailin vielä katseella esteitä, jotka olis tarkotus pystyttää. En ollu tajunnu, että Niko oli tullu samaan aikaan hakemaan puomeja. Käännyin noukkimaan puomia ja käsi hipas vahingossa miehen kättä, kun yritettiin tietenkin samaa puomia ottaa pinosta. Jäädyin hetkeks tuijottamaan kauniita silmiä.
"Öh.. Anteeks, ota sie vaan se." hymyilin.

Gabi, vaikka mies ois miten komea, se on varattu. Muista se.

Jatkoin kuitenki puomien kantelua ihan normaalisti ja rakennettiin esteet ensin korkeiks ristikoks, että esteen keskikohta oli helpompi hahmottaa.
"Noniin, tätä voi tulla molemmista suunnista. Voit tulla, ku oot valmis." ilmotin Jonnylle, joka verkkas Eelaa parhaillaan.
Gabriella S.
Gabriella S.
Entinen tallilainen

Ikä : 31
Viestien lukumäärä : 524

Takaisin alkuun Siirry alas

Too much glamour (off) Empty Vs: Too much glamour (off)

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 1 / 2 1, 2  Seuraava

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa