Foorumi | Auburn Estate
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

En ny vän eller fiende?

Siirry alas

En ny vän eller fiende? Empty En ny vän eller fiende?

Viesti  Ellen N. 23.11.17 11:44

@Ellie von B.

Efter gårdagens hoppträning hade både jag och Meidhir en lite lugnare ridtur på den vita ridbanan. Det hade snöat hela natten lång så vi fick njuta av mer snö. Jag har alltid varit typ en vintermänniska även om jag gillar också sommar. Men det allt ser så romantisk ut då det är vitt runt omkring. Meidhir hade fått en vecka bakåt sulor och broddar så jag kunde rida alla gångarter men ändå var jag nojig att vi skulle rida omkull då Meidhir var full av glädje i galopp.

Efter ridningen tog jag av Meidhirs utrustning och förde dem till sadelkammaren. Borstade hingsten snabbt och kollade fötterna att det inte hade kommit nå skador. Sen kastade jag på den ljusröda utetäcken på skimmelns rygg och lade grimman på han. Jag bytte snabbt röda ridstövlar till vinterskor och ledde ut hästen till hagen dit han lämnade kvar helt nöjd då han hade ännu hö kvar.

Jag sopa hastigt vår ställe och tog med alla saker som lämnade och förde bort. Jag var färdig och hade kallt om både fingrarna och tårna. Varm kakao skulle vara härligt, tänkte jag och valde att gå till stallstugan. Lyckligtvis var den tom. Jag lade på vattenkokaren och tog en kopp från skåpet. Jag mätt upp kakaopulver och väntade tills vattnet hade kokat upp. Sen hällde jag vatten i koppen och satt ner i soffan. Ännu skorna bort och allt var bra. Jag grävde fram telefonen och svara på några snap. Men sen hörde jag någon öppna dörren. Skit asså. Faaan. Jag tänkte jag sku få vara helt ensam.

Entinen tallilainen

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 89

Takaisin alkuun Siirry alas

En ny vän eller fiende? Empty Vs: En ny vän eller fiende?

Viesti  Ellie von B. 23.11.17 12:40

Jag hade haft världens besvärligast dagen med Riepu, som kunde inte ha blivit mer jobbig. Vi hade tränat dressyr men det hade gått allt så dåligt. Skimmeln lyssnade inte någonting jag sade åt han, bara travade fram som en galen. Äntligen var jag tvungen att lämna manegen och åka ut att träna. Träning i snö var mycket roligare alternativ ändå.

Efter jag fick Riepu borstat och alla hans utrustning tillbaka på deras plats jag längtade efter en kopp kaffe. Så jag tog mina ridstövlar med mig och gick till kaffekammaren i hopp om att jag också skulle hitta någon att prata med. Någon tverligt att vara exakt, jag hade inget humör för att bråka.

Jag öppnade dörren och såg genast Ellen vid bordet. Vi var inte precis vänner, men inte heller fiender. Åtminstone tänkte jag det. Snabb blick på kaffebryggaren berättade att det finns inte något kvar, så behövde jag brygga mer.
"Hej", jag sade och försökte att få ett enkelt leende i mitt ansikte. Jag hade inte många vänner i Auburn, så jag kunde åtminstone försöka vara vänlig mot dem som kunde vara potentiella vänner.
"Hur är läget?"
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Viestien lukumäärä : 404

Viesti  Ellen N. 23.11.17 13:12

Då Ellie kom in var jag typ lite glad och arg samtidigt.  Jag ville vara ensam men å andra sidan hade jag inte många vänner i Auburn och jag visste att inte hade hon heller. Men vi båda var ganska impulsiva.

‘’Hej, de är väl helt okej’’, svarade jag och log lite snett. ‘’Meidhir var helt skoj att rida ute idag då de är sällan vi gör det.’’

Jag förvånade mig själv att jag pratade på. Men friskt vågat är hälften vunnet.

‘’Vi var lite sent med vinterskor så vi har inte kunnat rida så mycket ute, men nu var de så fint med bra väder och snö så… Det enda var att Meidhir var typ lite för pigg fast vi hoppa igår. Jag trodde han sku ha vari typ lugn och trött, men nej. Aldrig’’, förklarade jag och Ellie nickade.

Vi var en stund helt tysta. Det var stelt. Bara kaffebryggaren gjorde ljud och klockan tickade. Då fatta jag. Man måste väl också fråga andra hur det går för att då diskussion. Eller det är åtminstone artigt då hon fråga först av mig.

‘’Ehmm… hur går det för dig då?’’ frågade jag. Då Ellie såg på mig log jag mot henne.

Entinen tallilainen

Viestien lukumäärä : 89

Viesti  Ellie von B. 20.03.18 19:55

"Jag är okej", plötsligt kände jag mig inte så chattig. Kanske var det att jag bara behövde kaffe först. Lyckligtvis var kaffet klart och jag rusade för att få en kopp. Efter den första sippan kände jag mig som att prata igen.
"Träning går bra med Riepu. Jag vill snart tävla i större hinder", sa jag och tog en sipp från kaffet igen.

"Men jag måste gå nu", sade jag efter att ha fått en text. Jag återvände rån till disken och gick mot dörren. "Vi ses senare!"

//tää vois kans loppua tähän
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Viestien lukumäärä : 404

Viesti  Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa