Robert Harrington | Harryn omistaja

Siirry alas

Robert Harrington | Harryn omistaja Empty Robert Harrington | Harryn omistaja

Viesti kirjoittaja Robert H. lähetetty 24.09.19 19:53

Robert Harrington

© ribkadory.tumblr.com

s. 1996, 22-vuotias170 ja rapiat senttiä, vähän pehmeä
omistaa Harry-tamman äitinsä kanssatasoltaan vaativa B-A, hyppää mitä käsketään
Daniel Susinevan valmennettavamuuttanut Kallaan 29.9.2019
toistaiseksi työtön, Hurun kämppiskaukosuhteessa Inkeri Johansenin kanssa

Ikää tulee joulukuussa 23 vuotta. Venähti loppujen lopuksi vähän yli 170-senttiseksi eli vieläkin aika lyhyt, mutta ainakin saanut vähän massaa eikä näytä enää pulkannarulta kuten teinivuosinaan! Ollut kotona ruoka-aikaan sopivasti, mutta olisi voinut käydä myös puntilla. Ei käynyt. Nyt on alkanut käymään. Hymykuopat, jotain vihreäsinisekotusta muistuttavat silmät, hassu nenä, pisamia ja luomia pitkin ja poikin, ja jos tarkkaan katsoo niin vino leuka. Nätti ja valkoinen rivi legoja, jotka suoristettu hammasraudoilla nuoruudessa. Vaalea tukka, joka muistuttaa väriltään vähän paahdettua vaahtokarkkia aina välillä ja harakanpesää ihan joka päivä.

Pukeutumisessa luottaa neutraaleihin väreihin: mustaa, valkoista, harmaata sekä maanläheisiä värejä. Joskus pyrähtää tallille arkivaatteissa, mutta yleensä luottaa collegepöksyihin ja ratsastusvarusteisiin. Harrastaa kouluratsastajalle ominaiseen tapaan nahkasaappaissa, kunnon koulupotassa, timmeissä softshelltakeissa ja kilistelevissä kannuksissa. Ei mikään tyhmä lapsi: talvisin luottaa pipoihin, sadesäällä kumppareihin, kesäkuumalla lippiksiin ja arskoihin. Ei mutise heijastimistakaan enää.

Aikajana:
1996
Iso-Britanniassa, Surreyn kreivikunnassa syntyy muuan Robert Kristian Harrington englantilaiselle isälle ja suomalaiselle äidille. Poika on perheen toinen lapsi, 1989 syntyneen Pippa-esikoisen jälkeen.

1999
Pippa saa ponin. Norbert, tai Norppa, on reilu ja rehellinen kisakaveri, jolta ei skouppia puutu. Robertkin nostetaan ensimmäisiä kertoja siron ponin selkään, eikä pieni lapsi saa hymyä huuliltaan.

2005
Norppa siirtyy kokonaan Robertin käyttöön kun Pipalle ostetaan juniorihevonen. 9-vuotias poika on kertakaikkisen innoissaan - aina aiemmin Pippa ja Pipan valmentautuminen ja Pipan kilpaileminen on mennyt edelle, mutta nyt Robert pääsee toden teolla esteratsastuksen makuun.

2008
Robert tippuu vesiesteen sekaan tavalla, joka hiljentää kilpailuareenan yleisön. Pienikokoinen poika on paitsi kolauttanut päänsä pahasti, niin myös murtanut luun tai kaksi, tai seitsemän. Kilpailutauko on välttämätön, juuri kun nuoren Pipankin mielenkiinto on kariutunut EM-tason huippuhetkien jälkeen ja Robertille olisi ollut kokenut hevonen valmiina. Mutta ei, niin vain esteratsastus ja kilparadat jäivät.

2009
Harringtonit muuttavat Suomeen isän töiden takia. Äiti ylipuhuu Robertin naapurin ravitallille ja myöhemmin läheisen kylän ratsastuskoululle. Seppeleestä löytyy pieni Venna-poni hoitohevoseksi, ja omituinen palo kouluratsastukseen alkaa hiljalleen löytyä. Seppeleessä Robert tapaa myös Britan - ensirakkautensa. Rakkaus - poniin, kouluratsastukseen, Brittaan - ei kestä kauaa, sillä muutaman vuoden päästä poikaa riepotellaan jo takaisin Iso-Britanniaan, Scarsboroughn kaupunkiin Pohjois-Englantiin.

2014
Maria Harrington ostaa hevosen itselleen ja pojalleen. Se on Harriet, surumielinen esteratsun alku, josta ei ikinä tullut esteratsua. Sitä myytiin "vähän spesiaalina, mutta potentiaalisena". Robert ei pidä hevosesta, mutta huomaa nopeasti ratsukon olevan kuin toisilleen tehty. Tie aluetasolle, sitä kautta kansallisiin on kristallinkirkas, ja yhtäkkiä poika tajuaa olevansa kouluratsastaja.

2015
Ja taas mennään, revitään, pakotetaan. Robert muuttaa vanhempiensa mukana takaisin Suomeen, takaisin Liekkijärvelle, ja äiti luulee tekevänsä hyvän teon puhuessaan Harrylle tallipaikan vanhasta kunnon Seppeleestä. Vaan muuttunut poika ei tunne oloaan siellä enää kotoisaksi, ja alku on kaikkea muuta kuin sujuva ja sievä. Vaikka vanhojen ystävien kanssa tiet kangertelevat, Robert löytää nopeasti uusia avainhenkilöitä tarinaansa: Jutta-hoitajan, naapuritallin räväkän Mikaelan, hurmaavan Jortikan Konstan.

2017
Kilpaura Harryn kanssa on ottanut vain takapakkia Suomeen muuton jälkeen, ja kun kuukausi Daniel Susinevan tallissa intensiivisessä valmennuksessa valuu hukkaan, poika haluaa heittää hanskat tiskiin. Britan vierailu, jalkavammasta ja ensimmäisestä varsastaan toipuva hevonen, eikä varsinkaan ero Konstasta tee elämästä helppoa, puhumattakaan tallilla vellovista juoruista.

2019
Monien vastoinkäymisten - Jutan tapaturmainen putoaminen Harryn selästä, haastava paluu treenaamiseen ja kilpailemiseen, kinkkinen alakulo, Seppeleen tulipalo, myrskyisä suhde Inkerin kanssa - jälkeen vuosi 2019 osoittautuu mitä antoisammaksi: ratsukko on viimein saanut kiinni treenaamisesta ja ennen kaikkea kilpailemisesta. Seppeleen velloessa epämääräisten omistajanmuutosten keskellä, Robert ja Harry muuttavat Vänrikinmäelle Daniel Susinevan siiven alle pohtimaan tulevaa. Kohtalo, tai ehkä kuitenkin vain valmentaja, ohjaa ratsukon kallalaiselle pikkutallille.

Muiden sanoin:
Robert oli astunut ulos tammansa karsinasta, ja katseli mua nyt pää kallellaan. En yllättynyt pojan läsnäolosta, olinhan mä kuunnellut sen juttelua Harrylle jo hetken aikaa. Oli aika herttaista, kuinka ne kävivät keskenään oikeasti pitkiäkin keskusteluja.
- Cella

Kun Robert viimein nousi ylös, Harry höristi heti korviaan. Robertin nostaessa kätensä sen otsalle, mä näin kuinka Harry venytti naruja, joilla oli kiinni, nojatakseen omistajansa kättä vasten. Robert syötti hevoselle yhden hevosnamin ja mumisi jotain surullisella äänellä. Tajusin katsoessani Robertin kainaloon tunkevaa Harryä, että ihan yhtä paljon kuin Harry tarvitsi Robertia, Robert tarvitsi Harryä.
- Mikaela

Vastakkaisella pitkällä sivulla Robert työstää Harryn kanssa avotaivutuksia. Harmaa tamma tuntuu olevan hankalalla tuulella, eikä Robertkaan näytä kovin tyytyväiseltä tuijottaessaan hevosen niskaa suu pelkkänä kireänä viivana. ”Hengitä hei”, huikkaan, kun Harry hipsii kaviouralta ohitsemme. Robs vilkaisee minua vähän äkäisesti, mutta kuulen Elmon selkään saakka, kuinka poika puhaltaa hitaasti keuhkot tyhjiksi. Harryn olemus rentoutuu hetkeksi ja minä mietin hilpeästi, että tätä menoa minun kannattaisi ryhtyä mentaalivalmentajaksi.
- Fiia

”Se otti hatkat yhestä mörkökulmauksesta, sinkos koko kentän poikki ja lopuks päätti että meikäläinen sopii paljon näppärämmin uudeksi aidantolpaksi kuin sen selkään.” Olin salaa iloinen siitä, että Robert ei nauranut. Ottaen huomioon, että pari viikkoa sitten kun se oli pudonnut Harrylta maastossa, mä olin nauranut niin kauan että olin saanut hikan ja ottanut putoamisen vielä videollekin. Joten sillä olisi ollut kyllä täysi oikeus antaa samalla mitalla takaisin. Jätkä taisi olla aika paljon parempi ihminen kuin mä.
- Cella

Ja se nauroi. Makeasti, aidosti ja leveästi. Ja vaikka se oli kieltänyt mua ottamasta kuvia siitä, mä kuitenkin hyödynsin sen huomion herpaantumisen hetken ja sain otettua ehkä yhden ihanimmista hevos-ihmis-kaverikuvista ikinä. Valasmainen Harry katseli höröttävää omistajaansa voikukan jämät suupielestä pilkottaen ja Robert - se näytti oikeastaan tosi hauskalta nauraessaan niin täydestä sydämestä. Ei ha-ha-hauskalta, vaan kivalta hauskalta.
- Alviina

Olin jonkinlaisessa mielenhäriössä luvannut Robertille, että hyppäisin Harrylla pikkuluokan. Aamulla olin löytänyt itseni sukimasta isoa hevosta samalla, kun Robert teki jonkinlaista henkistä kuolemaa vierelläni. Hän oli antanut minulle noin kuusituhatta ohjetta, huutanut viimeiset perään vielä silloin, kun siirryin lämmittelystä radalle. -- Robert oli näyttänyt siltä, että itkisi minä hetkenä hyvänsä, kun Harryn suitsiin kiinnitettiin ruusuke. Ylpeästi hän oli niellyt kyynelensä, taputtanut Harrya ammattimaisesti kaulalle ja tokaissut, että kiva kun hevonen sai rutiinia.
- Salma

Hetken mä mietiskelin, harkitsiko Robert jo Harryn astuttamista. Mutta ei, tuskin siitä oli sentään kyse; mitä ilmeisimmin Robertkin oli vihdoin saanut kasvatettua selkärangan ja ruvennut treenaamaan hevosensa kanssa kilpailuita varten.
- Daniel

Robertille tämä saattoi olla historian ensimmäinen valmennus, jonka aikana Daniel ei kertaakaan tuhahtanut hiuksia päästään riipien "älä marise, ratsasta". Jossakin piilossa ja kaikessa hiljaisuudessa tyyppi oli saanut koottua itsestään ratsastajamaisen replikaation, ja kerran tai kaksi Danielin saattoi havaita joka nyökkäävän hyväksyvästi (mutta pienesti!!) ratsukon menoa katsellessaan.
- Daniel

Nippelitieto

• pistää vaikka jalkaa toisen eteen välttääkseen konfliktiin joutumista ja välttelee usein kaikenlaiseen yhteiseen tekemiseen osallistumista
  • lahopää, joka unohtaa yksinkertaisetkin asiat helposti, varsinkin tekstiviesteihin ja sen sellaisiin vastaamisen niiden avaamisen jälkeen
  • osaa olla aika sinisilmäinen ja sokeakin muille, sille on ehkä hyvä sanoa päin naamaa ihan suoraan kaikista tuntemuksista, muuten se menee itseensä ja miettii, että mitäs hittoa
  • pisamia luomien perään, siniset silmät, pieni arpi poskessa kiitos nuoruuden ärhäkän ponikaverin, vähän hassunmallinen nenä, jokseenkin vino leuka, rautojen suoristama hammasrivistö, helposti päivettyvä iho, melkoinen siloposki
  • parantumaton napostelija, joka syö kaikkea ja miten paljon tahansa; vähän liiankin nöyrä ja jalat maassa -tyyppi, jolla on vaikeuksia ottaa vastaan kehuja varsinkin hevos- ja ratsastusasioissa; kova lipittämään teetä; puhuu sujuvasti niin englantia kuin suomeakin, mutta jälkimmäinen muuttuu helposti töksähtelevien aivopierujen täyttämäksi jos sitä ei käytä; aivan loistava mopokuski, sijoittunutkin crossikisoissa lapsena, mutta susihuono autoilija
Robert H.
Robert H.
Kaajapurolainen

Ikä : 22
Viestien lukumäärä : 82

Takaisin alkuun Siirry alas

Robert Harrington | Harryn omistaja Empty Vs: Robert Harrington | Harryn omistaja

Viesti kirjoittaja Robert H. lähetetty 25.09.19 17:04

Ihmissuhteet

Merkittävät henkilöt
Peter & Maria Harrington — vanhemmat, joiden kanssa välit pahasti tulehtuneen; äiti omistaa puolet Harrysta
Pippa Harrington — isosisko, asuu Lontoossa; juniorina kilpallut EM-esteratsastuksessa, nykyään ei hevostele
Peyton Harrington — serkku, asuu milloin missäkin ulkomailla, mutta kotoisin Lontoosta; somen It-girl; nihkeät välit
Salli Silmu — äidin entinen työkaveri, nykyään täyspäiväinen tallinomistaja ja ratsuttaja
Inkeri Johansen — tutustuivat lapsina Seppeleessä, tätä nykyä seurustelevat; nyt Saksassa
Daniel Susineva — valmentaja jo pidemmältä jaksolta, nähnyt melkein jokaisen nousun ja laskun; nyt Saksassa

Liekkijärvi
Aleksanteri "Allu" Holma — ex-kämppis, paras ystävä; jonkinlaista sielunkumppanuutta tavallaan
Britta Ranta-aho — melkein-tyttöystävä aikoinaan; palavaa, nuorta rakkautta, joka kuihtui; ei vieläkään oikein päätelty
Ella-Maria "Cella" Talve — ystävä, kämppiksen kihlattu
Fiia Vierre — ystävä, jonkinasteinen kouluratsastusidoli
Jutta Wuopio — Harryn hoitaja vuodesta 2015, paras ystävä ja luottohoitaja; oli vitaali osa #teamHarry'ssa
Joel Linnanmäki — Miksun veli, osti Hadeksen
Mikaela Linnanmäki — sydänystävä, yhden yön säätö joskus muinoin
Salma Stjärndahl — ystävä, kisakaveri, hypännyt Harrylla

Kalla
Aliisa Huru — nykyinen kämppis
Matilda "Madde" Holma — Allun sisko
Sarah Reyes — niin, no
Josefina Rosengård — Aliisan... ex?

Viimeinen muokkaaja, Robert H. pvm 14.10.19 17:01, muokattu 2 kertaa

Kaajapurolainen

Robert Harrington | Harryn omistaja Empty Vs: Robert Harrington | Harryn omistaja

Viesti kirjoittaja Robert H. lähetetty 25.09.19 17:13

Kilpailut ja kissanristiäiset

PäivämääräTapahtumaPaikka
21.10.2019KouluratsastuskilpailutKalloniemen tila, Hiidenkirnu
23.10.2019KouluratsastuskilpailutHumlegård, länsirannikko
2.-3.11.2019KouluratsastuskilpailutRuunaankosken tila, Ruunaa
14.11.2019Heidin kouluvalmennusAuburnin kartano, Kalla
17.11.2019Kalla Cup: Fall FeelingAuburnin kartano, Kalla
14.-15.12.2019KouluratsastuskilpailutRuunaankosken tila, Ruunaa

Kilpailutulokset

Kouluratsastuskilpailut / Pohjantähden tila, 30.9.2019
helppo A (tuotos) 1/1, vaativa B 1/5
Robert Harrington | Harryn omistaja B4YRLoy Robert Harrington | Harryn omistaja B4YRLoy Robert Harrington | Harryn omistaja TQFBti1

Kouluratsastuskilpailut / Ruunaankoski, 12.-13.10.2019
helppo A 2/16 (69,286 %), vaativa B 6/13 (67,857 %)
vaativa B (tuotos) 2/7 (68,714 %) - 18 rankingpistettä
Robert Harrington | Harryn omistaja 3lUjItM Robert Harrington | Harryn omistaja 3lUjItM
+ 400 ve

Kouluratsastuskilpailut / Ruunaankoski, 2.-3.11.2019
helppo A 6/17 (67,786 %), vaativa B 5/7 (61,429 %)
vaativa B (tuotos) 2/6 (68,214 %) - 18 rankingpistettä
Robert Harrington | Harryn omistaja 3lUjItM
+ 400 ve

Kaajapurolainen

Viesti kirjoittaja Sponsored content

Sponsored content

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa