Foorumi | Auburn Estate
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ellie von B. 23.05.19 12:19

torstai 23. toukokuuta klo 15 aikaan, Auburnissa, avoin

Eilinen ilta tuntui tasaisena jyskytyksenä Ellien päässä. Rentouttava viinilasillinen oli muuttunu rentouttavaksi viinipullolliseksi (tai kahdeksi) ja mikä vielä nolompaa, Ellie oli juonut pullon yksin kotonaan. Keskiviikkoinen koulutreeni oli kuitenkin innostanut naisen palaamaan tallille tänäänkin, mutta rankan ratsastuksen sijaan blondi oli päättänyt lähteä vain rennolle maastolenkille, sillä muuhun nainen ei tässä olotilassa pystynyt. Vielä mukavampaa olisi, jos tallilta löytyisi seuraa maastoon, mutta Ellie oli valmistautunut lähtemään yksinkin. Saisipahan rauhassa nauttia luonnosta ja hevosista ja potea itseaiheutettua huonoa oloa.

Ellie parkkeerasi Mersunsa parkkipaikalle ja lähti harppomaan kohti tallia. Ilma oli suhteellisen lämmin ja poutainen, mutta pilvet varjostivat auringon edessä. Maastoilu vaikutti silti vielä hyvältä idealta, kunhan vain ei alkaisi sataa! Ellien uupouudet nahkasaappaat eivät vesipisaroita kestäisi, ärtyneestä mielentilasta puhumattakaan.

Nainen asteli sisään talliin ja sieltä suoraan loungeen, jossa toivottavasti olisi kahvia valmiiksi keitettynä. Sitä hän ehdottomasti nyt kaipasi. Ellie joutui kuitenkin pettymään avatessaan loungen oven, sillä tilassa ei leijaillut kahvin tuoksua tai maastoseuraakaan. Vaaleaverikkö alkoi täyttämään kahvinketintä tympeä ilme kasvoillaan. Toivottavasti joku edes ilmestyisi paikalle sillä välin, kun nainen nauttisi kahvistaan.
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 404

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ginevra V. 23.05.19 13:33

Poutainen torstaipäivä ei oo houkutellut mua lukittautumaan kampukselle näytön ääreen vaan se on johdatellut mut lähes pahoille teille. Ei sillä että mun tän päivän luennoilla olis ollut läsnäolopakkoa, mutta kuitenkin. Mun aamuni mä vietin nukkumalla oikein pitkään, ja nyt iltapäiväksi heräiltyäni mä päätän suunnistaa tallille aikaani kuluttamaan. En mä vielä ole tekemistä ehtinyt ajatella, mutta kaipa sellainen vastaan kävelee.

Mä suunnistan tottumuksesta ensimmäisenä loungeen. Rilla saa nauttia tarhailusta vielä hetken pidempään, mun tallipäiväni ei käynnisty ennen pakollista yhtä tai kahta kupillista kahvia. Loungen oven avatessani mä ilmoitan saapumisestani kovaäänisellä tervehdyksellä. En mä edes välitä onko siellä ketään, mulle on vain tullut tavaksi tervehtiä loungeen mennessäni. Peremmälle kävellessäni mä näen ihmisen.

”Hallo”, mä sanon uudemman kerran, nyt vähän yllättyneellä äänellä. Yleensä mun kanssa ei loungeen osu ketään samaan aikaan. Tai siis mä en osu kenenkään kanssa samaan aikaan. Tai jotain.
”Oisko siinä kahvia mullekin asti?” utelen sitten huomatessani blondin touhuavan keittimen kanssa.

”Tai siis jos vaan viitit keittää sen verran että siitä riittää mullekin. Mä en ole vielä ehtinyt juoda aamukahvia ja mun tallikäynnistä ei tuu mitään jos en saa kahvia ensin. Tosin en kyllä tiedä tuleeko muutenkaan, mä vaan ilmestyin tänne vailla suunnitelmaa ja toivon että sellanen kävelis mua vastaan. Ei tää vaan taida toimia niin mutta mikäs siinä, kaipa mä jotain kehitän. Tai jos en niin aina voi tietysti mennä kotiin, mutta ei kyllä huvittais kun on niin kiva ilma tuolla.”

Mun ajatukseni kulkee vähän turhan vauhdilla ja mun suu ei meinaa pysyä siinä vauhdissa, joten puhun nopeasti henkeä vetämättä. Lopulta mun on pakko hiljetä ja hengittää. Siinä hengitellessäni mä kiittelen itseäni siitä miten loistavan ensivaikutelman mä oon jälleen antanut. Toisaalta koskapa mä en.
Ginevra V.
Ginevra V.
Hevosenhoitaja

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 71

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ellie von B. 24.05.19 10:05

Kahvinkeitin ei ollut ehtinyt edes käynnistyä, kun Ellie kuuli loungen oven aukeavan ja jonkun tervehtivän. Kuitenkin vasta toisen tervehdyksen kuullessaan vaaleaverikkö kääntyi tulijaa kohden ja tervehti tätä lyhyesti, arvioiva tuijotus kasvoillaan. Paikalle pelmahtanut nuori nainen pitkä ja mustahiuksinen, eikä Ellie muistanut nähneensä tätä koskaan aiemmin - mikä ei sinänsä ollut ihme, sillä Ellie oli onnistunut välttelemään erittäin taidokkaasti muita ihmisiä kevään aikana.

“Joo, kyllä tätä riittää”, Ellie totesi lyhyesti naisen tiedusteluun kahvin määrästä. Vaaleaverikkö kääntyi takaisin kahvinkeittimen puoleen ja jatkoi prosessiaan. Mustahiuksinen nainen ei sen sijaan hiljentynyt, vaan jatkoi puhumistaan kiihtyvällä vauhdilla. Ellie ei voinut käsittää, miten joku ei ollut ehtinyt juoda vielä aamukahvia, olihan kello sentään jo kolme! Lisäksi loppupuheenvuoro kuulosti aivan pyynnöltä keksiä jotain tekemistä ja valituksen sekoitukselta, mitä hän vähiten kaipasi krapulaiseen aamuunsa.

Ellie ei ollut aivan varma, mitä mieltä olla uudesta tuttavuudesta, jolla oli ilmeisesti tapana puhua paljon. Saatuaan kahvinkeittimen päälle blondi kääntyi jälleen tuijottaen naista, joka oli vihdoin sulkenut suunsa.

“Mä ajattelin mennä maastoon”, Ellie ilmoitti. Hän ei varsinaisesti esittänyt selkeää kutsua liittyä mukaansa, muttei aikonut sitä estääkään.
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 404

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ginevra V. 24.05.19 13:29

”Maasto kuulostaa kyllä hyvältä ajatukselta, miten mä en ite keksiny sitä. Mä voisin tulla Rillan kanssa mukaan. Oon muuten tosiaan Gee, hoidan, tai siis kesäkuusta vuokraan, Rillaa”, sanon ja vilkaisen kärsimättömänä vasta tiputtamisen aloittaneen kahvinkeittimen suuntaan. Kävelen nappaamaan itselleni kahvimukin ja täytän sen vedellä, jonka hörppään nopeasti pois. Istahdan sitten loungen pöydän ääreen ja alan naputella pöytäpintaa kynsilläni.

Loungeen laskeutuu hiljaisuus jonka rikkoo vain kahvinkeittimen porina ja mun kynsien naputus. Jonka lopetan heti kun tajuan sen aloittaneeni. Mä pysähdyn tutkailemaan niitä mainittuja kynsiä ja mietin kuinka mun tarvis leikata ne. Tai lakata, sillon ne näyttäs siltä kun niiden olis tarkotuskin olla pitkät eikä vaan siltä kuin olisin hukannut mun kynsisakset. Tosin mä olen hukannut ne, mutta ei muiden sitä tarvi tietää. Osa mun aivoistani taas pohdiskelee mitä sanoa toiselle loungessa olijalle. Mä en oikein tiedä miten päin olla, koska toinen ei vaikuta kovin puheliaalta ja mä taas… Olen vähän levoton. En mä kuitenkaan halua karkottaa sitä pois ainakaan ihan heti.

”Ootko sä kauan ratsastanut?” päädyn kysymään sellasen helpon ja turvallisen kysymyksen. ”Mä ite alotin ratsastuksen kun asuin Saksassa muksuna, mutta se vähän jäi kun porukat muutti Suomeen. Nyt mä sitten viime vuoden lopulla palasin takas hevosten pariin.”

Kahvinkeitin hiljenee ja vilkaistuani sitä totean sen tiputtaneen kahvin valmiiksi. Pomppaan ylös tuolilta, mutta pysähdyn sitten.
”Ota vaan ekana, sä sen kuitenkin keitit”, mä tuumaan blondille ja vaellan ilmoitustaulun luo kattelemaan sen sisältöä.
Ginevra V.
Ginevra V.
Hevosenhoitaja

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 71

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ellie von B. 27.05.19 11:10

Ellie nyökkäsi Geeksi esittäytyneelle naiselle hyväksyvästi tämän ehdotukseen tulla mukaan Rillalla. Ainakin maastoseuran löytäminen kävi helposti, eikä Ellien tarvinnut lähteä huutelemaan ympäri tallialuetta.

“Mä vuokraan Riepua”, vaaleaverikkö totesi lyhyesti ja tuijotteli huolellisesti lakattuja kynsiään odotellessaan kahvin tippumista. Tilaan laskeutunut hiljaisuus ei haitannut naista lainkaan, pikemminkin päin vastoin. Kahvin porinaa oli miellyttävää kuunnella ja päänsärkykään ei tuntunut enää niin läpitunkevalta. Gee sen sijaan vaikutti levottomalta naputellessaan pöytää, eikä aikaakaan, kun hän rikkoi hiljaisuuden.

“Mäkin olen Saksasta”, Ellie totesi nyt aavistuksen kiinnostuneempana Geestä. “Siellä aloitin ratsastuksen, kunnes muutettiin Suomeen. Isovanhemmat asuu edelleen Stuttgartissa.”

Kahvin tiputtua Ellie lähti Geen kehotuksesta hakemaan kupin ja täyttämään sen höyryävän kuumasta mustasta nesteestä. Jääkaapista löytyi tilkka kauramaitoa vaalentamaan nesteen sävyä ja blondi jätti maidon pöydälle siltä varalta, jos Geekin haluaisi sitä kahviinsa. Ellie palasi pöydän ääreen istumaan ja otti siemauksen kahvista, joka maistui tänään poikkeuksellisen hyvältä.
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 404

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ginevra V. 06.11.19 6:13

Nyökyttelen kuunnellessani naisen puhuvan, musta on kiva tietää, että joku muukin on Saksasta.
"Stuttgart on kiva, olin lapsena siellä aina kesäsin iskän vanhemmilla. Mä olen syntyjäni Berliinistä, äitin äiti asuu siellä edelleen. Tosin on pahasti dementoitunut ja hoitokodissa, äkänen kun mikä. Muut isovanhemmat onkin sitten kupsahtaneet jo aikaa sitten." Vedän henkeä ja mietin oliko sitä viimeistä lausetta niin välttämätön lisätä. Päätän palata hevosaiheeseen.
"Siellä oli yks tosi kiva talli, Stuttgartissa siis, olin joskus kesällä leirillä, ehkä paras leiri jolla oon koskaan ollu. No, se oli ainoo leiri jolla oon ollut että sinänsä." Hymähdän vähän ja nypin mun lettiä kiinni pitävää sinistä hiuslenkkiä.

Mä odotan ilmoitustaulun luona ehkä kaksi sekuntia että toinen saa kahvia kuppiinsa ennen kuin syöksyn täyttämään omaani sokerilla. Ja kahvilla. Samaan aikaan mä en millään saa mieleeni että kertoiko tää mallia muistuttava blondi nimensä jo vai ei. Mietin hetken, ja tulen lopulta siihen tulokseen että ei.
"Anteeks, mä en tainnut kuulla sun nimeäs?" Vilkaisen toista olkani yli puhuessani ja sekoittelen kahviani lusikalla hetken aikaa, ennen kuin kävelen loungen pöydän ääreen yrittäen olla läikyttämättä kahvia pitkin lattioita.

"Muutitko sä nuorena Suomeen?" kysyn istuutuessani ja maistan höyryävää juomaa. Sokeri maistuu voimakkaana sen läpi ja neste tuntuu enemmän siirapilta kuin kahvilta, mutta se tuntuu sopivan tähän päivään. Mielessäni mä mietin että millä todennäköisyydellä kaksi saksalaista eksyy Kallaan ja Auburniin, mutta toisaalta Saksa ja hevoset on sellanen kombinaatio, että ei se ehkä niin ihme ole.
Ginevra V.
Ginevra V.
Hevosenhoitaja

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 71

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ellie von B. 17.11.19 19:16

Gee puhui paljon. Ellie kuunteli lähinnä puolella korvalla eikä vastannut mitään sen tarinoihin perheestään, saati jatkanut juttua omastaan. Edes hevosaihe ei saanut vaaleaverikköä kovin puheliaaksi. Stuttgartissa on aika monta kivaa tallia, Ellie ajatteli.

”Ellie”, vaaleaverikkö totesi katsellessaan toisen pyörimistä kahvinkeittimen ympärillä. ”von Brandt.”
Ikään kuin sukunimen lisääminen olisi mitenkään mielekästä, etenkään kun Ellien vanhemmat eivät olleet järin kuuluisia, saati hevospiireistä. Luultavasti olisi olemassa paljon kuuluisampiakin von Brandteja.

”Joskus 12-vuotiaana”, Ellie vastasi Geelle. ”Olisin kyllä mielelläni jäänyt Saksaan, mutta noh, vanhemmat.”
Ellie oli joskus pyöritellyt mielessään muuttoa Saksaan nyt aikuisena, mutta jostain syystä idea ei ollut ottanut tuulta alleen. Ehkä se tuntui liian isolta askeleelta. Ehkä hänen pitäisi muuttaa ensin edes Kallasta isompaan kaupunkiin.

”Ootko sä miettinyt muuttoa takaisin Saksaan?”
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 404

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ginevra V. 17.11.19 21:12

Ellie. Mä toistan sen nimen vain mielessäni, yritän tallentaa sen johonkin… Mihin nimet nyt yleensä tallennetaankaan. Tiedän kuitenkin kokemuksesta, että unohdan sen varmasti. Ehkä jos olis joku muistisääntö tai jotain?

Mä keskityn kahviini ja annan Ellien puhua. Mä oon hallinnut keskustelua, tai lähinnä vain puhunut älyttömän paljon, niin ihan hyvä olla hiljaa hetken aikaa. Sillä on samantapainen tausta kuin mulla. Se on jotenkin hauska kuulla. Tai huomata. Tai jotain.

”Käy se aina toisinaan mielessä ja houkuttelee kovasti, mutta tuntuu aina ettei elämäntilanne oikein sovi muuttamiseen. On muka jotain miksi ei vielä. Kai se vaan olis vaan siitä kiinni että päättää tehdä. Jospa mä sit kun valmistun”, sanon mietittyäni hetken naisen kysymystä. Oon jo ehtinyt sopeutua Suomeen, mutta kyllä mä silti varmasti mieluummin asuisin Saksassa, jos mahdollisuus tulisi. Vaan onko mahdollisuudet enemmän kuitenkin siitä kiinni että niitä tekee itse itselleen?
Ginevra V.
Ginevra V.
Hevosenhoitaja

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 71

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Ellie von B. 18.11.19 18:56

Ellie nyökytteli. Geen vastaus kuulosti pitkälti siltä, mitä hänkin ajatteli. Ehkä joskus.

Kahvi alkoi huveta jo kupista ja krapulakin tuntui helpottavan. Ellie oli valmis poistumaan loungesta hoitamaan hevosia, jotta he pääsisivät joskus maastoonkin.
"Mennäänkö?" Ellie kysyi viedessään kahvikuppinsa tiskikoneeseen.

// loppu.
Ellie von B.
Ellie von B.
Vuokraaja

Ikä : 24
Viestien lukumäärä : 404

Takaisin alkuun Siirry alas

Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin) Empty Vs: Mikä auttais tähän krapulaan? (avoin)

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa