Et ole sisäänkirjautunut. Kirjaudu sisään tai rekisteröidy

Ratsuja ja rimakauhuttomuutta

Siirry alas  Viesti [Sivu 1 / 1]

1 Ratsuja ja rimakauhuttomuutta lähetetty To Toukokuu 17, 2018 4:26 pm

Matilda T.

Hevosenomistaja
17.5.2018 Auburnissa
ei avoin, mukaan @Rasmus A.

Satulahuone oli mukavan viileä. Kastoin pesusienen sankoon ja puristin enimmät saippuavedet pois jatkaen suitsien puhdistamista. Ne olivat Haukan varasuitset, joita mä en enää tarvitsisi ja jotka mä voisin jo pakata kisavarusteiden lisäksi.

Eläinlääkärin tekemä ostotarkastus oli vihreä valo Zelian ostolle. Nyt se oli allekirjoitusta vaille varmaa: musta tulisi hevosenomistaja. Kristiina hakisi Haukan vielä toukokuun puolella, kunhan naisen teettämä pieni talliremontti valmistuisi. Haukka pääsisi suoraan laitumelle viettämään lyhyen loman, josta jatkaisi ratsun hommia omistajansa palaillessa treenien pariin äitiyslomansa ohessa.

Olihan se haikeaa. Mä olin tiedostanut Haukan merkityksen taas kerran, kun mun katse oli osunut loungessa komeilleeseen kisakutsuun. Mun palo radoille oli kovempi kuin koskaan, mutta mun kisaratsuni lähtisi. Toisiin osakilpailuihin mä en ehtisi Zeliankaan kanssa, toivottavasti saisin ensimmäisen startin edes syksylle.

Pyyhkäisin turparemmin toistamiseen ja nakkasin pesusienen sankoon. Laskin suitset syliini ja tuijotin niitä hölmistyneenä siitä, kuinka sen kolhon orin lähtö saattoikin tuntua niin vaikealta ajatukselta, vaikka olin tiennyt sen ylläpidosta sopiessani.

2 Vs: Ratsuja ja rimakauhuttomuutta lähetetty La Toukokuu 19, 2018 3:04 pm

Rasmus A.

Hevosenomistaja
Kisakausi oli alkanut sanalla sanoen huonosti. Lara oli ollut epätasainen, hypännyt välillä ihan hyvin mutta aika usein aivan päin persettä. Usko ei alkanut loppua, mutta ehkä yleinen tahto mennä nolaamaan itsensä aina uudestaan ja uudestaan alkoikin.

Niinpä mua ei itse asiassa ihan hirveästi kiinnostanut osallistua Kalla Cupin seuraavaan osakilpailuun, jonka kutsu oli juuri ilmaantunut loungeen. Kai mun kuitenkin olisi pakko, jos halusin esim. pitää tallipaikkani. Onneksi skaboihin oli vielä aikaa ja mä ehtisin kerätä uutta intoa ja energiaa. Olin myös päättänyt pitää Laran kanssa ehkä viikon tai kaksi lomaa kunnon työskentelystä, käydä maastossa ja sen sellaista, ei mitään kouluvääntöä tai hyppyhommia. Se tekisi taatusti hevoselle tähän väliin hyvää.

Ulkona oli hemmetin kuuma, mutta tallissa mukavan viileä. Mä suuntasin ihan ensimmäisenä varustehuoneeseen noutamaan kamoja. Sielläkin oli hiljaista, paitsi yhdellä penkillä Matilda putsasi suitsia ryppy otsallaan.

”Moi”, mä tervehdin. ”Mitäs sä?”

3 Vs: Ratsuja ja rimakauhuttomuutta lähetetty La Toukokuu 19, 2018 3:12 pm

Matilda T.

Hevosenomistaja
Olikohan yksikään Auburnin hevonen vailla ratsastajaa? Pyörittelin ajatusta päässäni yrittäen keksiä järkevän sauman kysyä asiasta. Isabellalta kysyminen olisi suhteellisen luontevaa ja viime kisojen näytöllä mä kehtaisin nipinnapin esittää asiani naiselle sopivassa tilanteessa.

Mun ajatukseni keskeytti tervehdys. Nostin katseeni hitaasti Rasmukseen, johon en ollut törmännyt tallilla kunnolla hetkeen. Nyökkäsin tervehdyksen laskien Haukan suitset pienen huokauksen saattelemana muoviboksiin, johon olin pakannut muitakin orin varusteita.
"Mitäs mä, pakkailen Haukan kamoja muuttoa varten. Se lähtee kunhan mä saan sovittua uuden hevosen tulon johonkin järkevään rakoon", mutisin vastaukseksi. "Entä sä?"

4 Vs: Ratsuja ja rimakauhuttomuutta lähetetty Ma Toukokuu 21, 2018 10:03 pm

Rasmus A.

Hevosenomistaja
”Ai niin, se lähtee”, mä kommentoin varmaan hitusen tahdittomasti. En ollut jutellut violettihiuksin kanssa pitkään aikaan oikeastaan mitään, enkä muistanut että Haukka oli palaamassa omistajalleen. Tiesinkö mä edes millainen hevonen sille oli tulossa? Enpä varmaan tiennyt.

”Millainen hevonen sulle tulee?” mä siis tiedustelin samalla kun aloin kaivella Laran kamoja valmiiksi.

”Aattelin mennä maastoon, kai. Pidän vähän treenitaukoa”, mä kerroin. Kuulostin kyllä laiskalta, mutta ehkäpä Matilda ei välittäisi.

5 Vs: Ratsuja ja rimakauhuttomuutta Eilen kello 8:07 am

Matilda T.

Hevosenomistaja
Mä yritin tulkita Rasmuksen ilmettä, kun se reagoi Haukan lähtöön. En mä saanut siitä irti oikeastaan mitään. Tuntui että Rasmus olisi hypännyt Haukalla ihan vastottain, vaikka samalla siitä tuntui kuluneen ikuisuus.

"Nelivuotias puoliveritamma ihan näppärästä suvusta. Sellainen siro sporttimalli", kerroin jo tutuksi tulleen rimpsun, joka nostatti aina perhoset lentoon vatsassani. Mua ei kuitenkaan hymyilyttänyt, koska Haukan varusteiden pakkaaminen oli aika ankeaa puuhaa.

"Ai", mumahdin yrittäen vaikuttaa kiinnostuneelta Rasmuksen suunnittelemasta maastosta. "Eikö kisakutsu kannusta hyppäämään?"

6 Vs: Ratsuja ja rimakauhuttomuutta Eilen kello 4:56 pm

Rasmus A.

Hevosenomistaja
Matilda ei vaikuttanut ihan hirveän innostuneelta uudesta hevosestaan tai sitten se vaan peitteli sitä hyvin. Violettihiuksi kertoi yhdellä lauseella tärkeimmät speksit ja vaikeni sitten. Mua olisi kyllä kiinnostanut kuulla enemmänkin, aina kiinnosti kuulla puoliveritammoista jotka tulivat ”ihan näppärästä suvusta”, mutta Matilda ehti jo jatkaa seuraavaan aiheeseen eikä mulle tullut tilaisuutta tiukata lisätietoja. Ehkä myöhemmin. Ja kyllähän mä näkisin kun hevonen tulisi.

Siron sporttimallin hevonen tosin kuulosti siltä, että mulle ei olisi enää hyppyratsastajan roolissa tarvetta. Matilda varmaan ajatteli hypätä sen itse. Haukka oli ollut kyllä ihan kivaa vaihtelua, mutta täytyi myöntää että riitti mulle noita hevosia ilmankin.

”Nääh”, mä kohautin hartioitani. ”Ehtii tässä vielä treenaamaan…”

”Ajattelitteko te ilmoittautua, joko se hyppää ratsastajan kanssa?” mä tiedustelin.

7 Vs: Ratsuja ja rimakauhuttomuutta Eilen kello 7:07 pm

Matilda T.

Hevosenomistaja
Rasmus ei vaikuttanut millään tasolla puhkuvan intoa kisakutsusta, toisin kuin minä. Ja sekös vasta olikin ironista, kun otti huomioon, että multahan se kisavalmis ratsu lähti alta.

"Sillä ei ole vielä startteja alla", vastasin nousten kasaamaan levittelemiäni tavaroita pois. "En viitsi näin lyhyellä valmistautumisella sitä sinne tunkea."

Mä en tiennyt kuulostiko se selittelyltä. Zelia oli kuitenkin mun ensimmäinen hevoseni, enkä mä halunnut ahnehtia. Ponnua nuoressa tammassa olisi riittänyt varmasti jo kasikympin rataan, mutta mä halusin saada ensin treenit sujumaan kaikessa rauhassa. Lisäksi Zelialle täytyisi suoda myös runsaasti vapaata, ettei tamman into ratsunhommiin hiipuisi.

"Jos Haukka olis mulla vielä silloin niin olisin jo ilmottautunut", ähkäisin epämääräisesti irvistäen, napaten vesisangon lattialta niin reippaasti, että alle puolillaan olevan astian reunan yli ryöpsähti pari vesipisaraa.

Sponsored content

Takaisin alkuun  Viesti [Sivu 1 / 1]

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa