Armin päiväkirja

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Siirry alas

Armin päiväkirja - Sivu 3 Empty Vs: Armin päiväkirja

Viesti kirjoittaja Kiia K. lähetetty 02.04.19 15:02

07.04.2019
Tie Tähtiin 3. osakilpailu Lehtovaarassa, HeB
#tietähtiin2019

En ollut vuosiin käynyt Lapissa ja olin kuin lapsi karkkikaupassa kun Tie Tähtiin osakilpailu järjestettäisiin niinkin pohjoisessa. Kilpailua edeltävinä päivinä Auburnissa oli käynyt hulina ja vilinä kun kaikki valmistautuivat niin pitkään matkaan hevosten kanssa. Olin itsekin tarkistanut kymmeniä kertoja, että kaikki olisi mukana. Tällä kertaa hevosen kamppeiden lisäksi pitäisi muistaa myös omat tavarat. Lopulta kaikki oli matkassa ja pakattuna autoon, joten matka pohjoiseen oli päässyt alkamaan.

Kilpailua edeltävän yön majoituin hotelliin josta suuntasin aamulla kisapaikalle. Armi odotteli karsinassa ulos pääsyä, mutta sitä ei kyllä ollut nyt tarjolla. Olin tullut hyvissä ajoin tallille, jotta ehtisin letittää tamman harjan ja hännän kaikessa rauhassa, sekä tehdä mukavan pidemmän alkuverkan ennen meidän luokkaa. Kuten aina, Armi seisoskeli kaikessa rauhassa paikoillaan kun harjailin ja letittelin sitä tovin jos toisenkin. Karsinan ulkopuolella kävi hulina ja vilinä koko ajan, muttei se näyttänyt haittaavan tammaa yhtään.

Lähempänä luokan alkua kävin vaihtamassa kisakamppeet ylle. Vähän meinasi kädet täristä niin ratsastushousujen jalkaan vetäminenkään ei meinannut onnistua huonostikaan. Miksi ihmeessä jännitys nousi niin korkealle, vaikka edelliset kilpailut oli menny niin hyvin. Lopulta pienen taistelun jälkeen hiukset oli hyvin ja vaatteet vaihdettu. Suuntasin takaisin talliin varustamaan Armia.

Jotenkin en ollut juttutuulella joten tyydyin vain kuuntelemaan muiden jutustelua tallissa. Aika nopeasti kyllä uppouduin omiin ajatuksiin ja havahduin yhtäkkiä siihen, että hevonen on varustettu. Heitin vielä varalta ohuen loimen Armin selkään ennenkuin talutin hevosen raittiiseen ulkoilmaan. Armi katseli joka suuntaan korvat pystyssä kun ohjasin sen maastopolun näköiselle reitille.

Rauhallisen metsän siimeksessä uppouduin omiin ajatuksiin samalla kun verryttelin hevosta tulevaan rataan. Armi tuntui energiseltä eikä sitä tarvinnut paljoa eteen pyytää. Ajatukset kyllä harhaili Toruun ja vasta syntyneeseen tammavarsaan jonka olin ostanut. Tilanne tamman kanssa ei ollut vielä purkautunut suuntaan eikä toiseen, joten tilanne stressasi minua aika paljon. Jotenkin kuitenkin lopulta pääsin eroon kummittelevista ajatuksista ja annoin vain itseni nautiskella luonnosta. Hetkeksi jopa unohdin, että olimme kisamatkalla ja meidän vuoro olisi pian.

Yhtäkkiä tajusin, että olin ratsastanut ihan liian kauas. Katsoin kelloa hädissään ja jouduin sitten antamaan Armille pohkeita, jotta pääsisimme nopeammin takaisin Lehtovaaraan. Siinä sitten reippaassa ravissa ja rauhallisemmassa laukassa edettiin kohti tallia ja mahanpohjassani muljahti ikävästi. Entä jos me myöhästyttään meidän vuorolta. Saisin hävetä silmät päästäni ja puhumattakaan Amandan vihoista. Jälkimmäistä en edes halunnut ajatella ja keskityin vain pääsemään ajoissa maneesiin.

Pääsin maneesille juuri kun edellinen ratsukko oli radalla. Huh ehdin. Maneesin ovella oleva verkkavahti mulkaisi minua pahasti, sillä olin ilmeisesti sekoittanut verkan sujuvuutta lahjakkaasti kun en saapunut paikalle ajoissa. Lopulta huohottaen odotin verkka-alueen laidalla että edellinen ratsukko ratsastaisi ulos ja minut kuulutettaisiin sisään. Ei enää koskaan maastoverkkoja, ajattelin mielessäni.
Kiia K.
Kiia K.
Vuokraaja

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 37

http://unisiiven.net/h/toru/

Takaisin alkuun Siirry alas

Armin päiväkirja - Sivu 3 Empty Vs: Armin päiväkirja

Viesti kirjoittaja Kiia K. lähetetty 09.06.19 12:29

19.05.2019
Spring Circus (Kalla CUP:n 2. osakilpailu)
Helppo A, sijoitus 12/15
#springcircus

lue tarinan alku Torun päiväkirjasta

Ihan jäätävällä kiireellä paukasin tammatalliin jossa oli hulinaa ja vilinää muidenkin valmistautuessa kilpailuihin. Syhkäsin varustehuoneeseen niin että kirjaimellisesti törmäsin huoneesta pois kävelevään nuoreen mieheen.
- Sori sori sori mul on täs vähä kiire, pyytelin anteeksi mieheltä jonka olin nähnyt muutaman kerran ratsastavan Minaa. Taisi olla nimeltään Mikael, mutta en laittaisi päätäni pantiksi asiasta. Pujahdin miehen ohi ja yritin vältellä miehen hieman tuimaa katsetta kun nappasin huoneesta mukaani Armin harjat ja varusteet.
- Kannattaa vähän kattoo eteensä, mies sanoi ennenkuin katosi käytävän puolelle. Olisin varmaan kuollut häpeästä ellei minulla olisi ollut niin jäätävä kiire.

Armi seisoskeli karsinassa kaikessa rauhassa kun harjasin sen vielä kertaalleen läpi ja yritin varustaa sitä mahdollisimman nopeasti. Haasteellisinta oli saada kamppeet kaikessa kiireessä jopa niin etten saisi Amandalta puoli päivää kestävää saarnaa siitä kuinka kamppeiden pitää aina olla tip top. Varmaan ennätysajassa sain tamman valmiiksi ja itsekin olin jo täydessä kisavarustuksessa kypärää myöten. Ei ollu kyllä kaukana etten olisi suurinpiirtein juoksuttanut tammaa kentälle asti. Jännitin ihan mielettömästi uutta korkeampaa kilpailutasoa ja se vaikutti kyllä todella paljon. Jotenkin tuntui että en saanut Armia kulkemaan kunnolla edes verryttelyssä ja aavistelin ettei tässä kävisi hyvin. Kuulutuksesta kuulin, että olin tullut Torun kanssa kuudenneksi joten siihen sijotukseen olin kyllä tyytyväinen. Olihan kyseessä oriin ensimmäinen startti. Helppo A tasoinen luokka kuulutettiin alkaneeksi ja sain siirtyä hiekkakentän puolelle odottamaan vuoroani. Olinhan vuorossa toisena. Meidät kuulutettiin radalle ja yritin keskittyä rataan täysillä.

Radalta poistuessani olin todella pettynyt. Olin jännittänyt niin ettei edes perusjutut onnistuneet. Miten ihmeessä voi kämmätä tän tason hevosella jopa viimeisen pysähdyksen ja tervehdyksen! Koottu ravi meni ihan päin persusta moneen otteeseen radan aikana eikä toinen avotaivutuskaan ottanut onnistuakseen. Mielettömän kiukkuisena itselleni suuntasin käveleskelemään hetkeksi Armin kanssa että sen hengitys tasaantuisi ja talutin sen sitten takaisin tammatalliin. Vaikka kuinka tiesin että olisi hoppu päästä vapauttamaan Isbe Torun kynsistä, niin tiesin etten voisi hätiköidä Armin hoidossa. Amanda varmasti kuulisi asiasta ja saisin huutia niin että korvat soisi. Riisuin reippaasti tamman varusteet ja kylmäsin sen jalat harjauksen lomassa. Vihdoin sain tamman hoidettua asiallisesti pois ja jätin sen karsinaan lepäilemään. Ottaisin letit pois vasta myöhemmin päivällä. Vein varusteet takaisin paikoilleen ennenkuin lähdin vaihtamaan kisakamppeet pois.

Kiia K.
Kiia K.
Vuokraaja

Ikä : 25
Viestien lukumäärä : 37

http://unisiiven.net/h/toru/

Takaisin alkuun Siirry alas

Sivu 3 / 3 Edellinen  1, 2, 3

Takaisin alkuun

Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa