Foorumi | Auburn Estate
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

My little baby ponies (monster edition) (off)

Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Isabella S. 04.09.17 11:58

// Peliin tulossa ainakin Tilda ja Anna. Joku muu/ muutama muu saa inspiraation iskiessä ja halutessaan liittyä vielä heidän jälkeensä mukaan. //

Maanantaiaamu starttasi yllättävän kirkkaana ja kauniina, mikä piristi mielialaani huomattavasti. Olen aina elänyt vähän liiankin vahvasti säätilojen mukaan. Laitoin hiukset ranskanletille ja pukeuduin urheiluvaatteisiin, sillä tänään en aikonut ratsastaa. En sanoisi meikanneeni, mutten myöskään herännyt sen näköisenä millaisena talliin saavuin. Tyylikkyys vaatii pientä ehostusta! Hymyillen ja täydellistä ryhtiä ylläpitäen astuin talliin.

Olimme Tildan ja Annan kanssa sopineet, että aloittaisimme varsojen koulutuksen tosissaan. Toki niitä oli käsitelty koko kesän ajan, mutta etenkin Verdistä olin huolissani. Cocoa nuorempi komistus oli jonkin verran tulinen pakkaus, liekö isänpuoleisella suvulla jotakin tekemistä asian kanssa. Kyllä Cocostakin pippuria löytyi, mutta pikkuneiti jäisi sentään omalle tallillemme meidän valvovien silmiemme alle. Verdi sen sijaan matkaisi jollekin vielä tuntemattomalle tallille meidän kasvattajaliitettämme kantaen – pikkuori olisi elävää mainosta tallillemme ja kasvatustyöllemme. Entä jos kyseinen mainos käyttäytyisi kuin katastrofi? Olin ehdottomasti sitä mieltä, että orin käytökseen piti koettaa vaikuttaa nyt, kun se oli fyysisesti mahdollisimman pieni ja hallittavissa. Onneksi Anna lupasi auttaa, hänhän hoitaisi orin myynninkin. Ah, delegoinnin kätevyys. Eipähän tarvitse mainostaa kultaiseksi sellaista varsaa, joka ei sitä ole. Anna keksiköön itse sopivat myyntipuheet. Coco taas oli virallisesti Tildan ongelma, vaikka koin toki pienen velvollisuudenpiston kasvattajana ja siksi tässä tilanteessa olinkin.

En nähnyt tallissa ketään, mutta kahvintuoksusta ei voinut erehtyä. Mahtavuutta, että sumppi maistui muillekin! Myönnän pistäväni pääni tallitupaan useammin kuin tallilaiset varmasti haluaisivat, sillä en mitenkään voi vastustaa tuoreen kahvin kutsua. Sitä paitsi olisi mahdottoman vaivalloista hakea oma kuppinsa kartanolta asti. Hyväntuulisena astuin tallitupaan, jossa Tilda ja Anna istuivat pöydän äärellä.
”Huomenta naiset”, tervehdin iloisen muodollisesti ja otin tarvittavat askeleet kohti kahvinkeitintä. (Minulla oli tänään se kuuluisa hyvä päivä.)
”Tehdäänkö jokin alustava suunnitelma siitä mitä tehdään? Vietäisiinkö koko nelikko kerralla? Voin tarvittaessa taluttaa Rillaa ja Vilaa samaan aikaan, jos te otatte pienet kullannuput haltuun. Tai kai niitä voisi suoraan kutsua riiviöksi tai maanvaivoiksi, mitä sitä omassa tallissa kaunistelemaan”, naurahdin.


Viimeinen muokkaaja, Isabella S. pvm 12.12.17 13:28, muokattu 1 kertaa

_________________
Kartanon omistajatar
Isabella S.
Isabella S.
Tallinomistaja

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 972

https://auburnestate.altervista.org/hevoset.html

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Tilda M. 05.09.17 13:32

Keittiönpöydällä lojui kasoittain hevoskirjallisuutta ja joitakin printattuja artikkeleita. Intohimo opiskeluun oli taas syttynyt ja suuntautui vaihteeksi muuhun kuin ammattikirjallisuuteen. Päätin paneutua varsani koulimiseen mitä suurimmalla hartaudella ja liikkeelle lähdettiin tietysti teoriapuolelta tekstiä tavaten. En täysi ummikko varsojen ja nuorten käsittelyssä ollut, mutta kuten kaikesta hevoselämästä, oli siitäkin aikaa. Sitä paitsi suurpiirteisenä perfektionistina kaikki pitäisi oman varsan kohdalla tehdä viimeisen päälle oikein.

Kulautin viimeiset kahvit kupistani ja totesin mielessäni, että eipä Kalla minulle vielä paljon muuta elämää ollut suonutkaan kuin työt ja hevoset. Siinä oli rutkasti aikaa keskittyä hevosiin. Vastaanotollani kävisi epäilemättä kohta myös kaikki Auburninkin rikkaiden teinien vanhemmat, joiden diagnoosiksi Freud olisi aikoinaan epäilemättä nimennyt hysterian. Nivoutuisi sitten työt ja hevosetkin vielä yhteen. Noniin vitsiniekka terapeutti, aika siirtyä varsan koulutuksessa käytäntöön. Kahmaisin pihalta pussillisen omenoita pyörän tangolle ja lähdin polkemaan kohti Auburnia. Olimme Isben ja Annan kanssa sopineet varsojen ulkoiluttamisesta yhdessä.

Haroin nutturasta karanneita kiharoita takaisin paikoilleen ja nypin hajamielisesti nukkaa villapaidastani kävellessäni kohti tallitupaa. Anna oli keittänyt kahvia ja istuin mielelläni juomaan aamun toisen kupillisen. "Herkkuja hevosille", totesin Annalle kohottaen omensäkkiäni. "Näitä on piha täynnä, en tiiä miten meinasin selvitä kaikista." Hetken kuluttua Isbekin ilmaantuu tallituvan ovelle aurinkoisesti hymyillen.
Tilda M.
Tilda M.
Entinen tallilainen

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 162

https://hummanihei.wixsite.com/talli/acacia

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Anna S. 09.09.17 10:20

Ehdin hetken hengähtää kahvikupposen äärellä, ennen kuin Tilda ja Isabella saapuivat sovittuun aikaan tallitupaan. Hevoset oli ruokittu ja viety ulos. Vielä ne saisivat hetken laiduntaa, vaikka ilma alkoi jo kylmentyä aika reippaasti. Syksy kolkutteli ovella ja minä odotin sitä kuin lapsi joulua. Ei enää lämpöhalvauksia tai hyttysiä, vaan ruskan värejä ja kirpeitä aamuja. Kyllä kiitos.

Tervehdin villapaitaan pukeutunutta Tildaa ja viitoin kohti kahvinkeitintä.
"Oi, nyt kyllä viet sydämen niiltä kaikilta", naurahdin katsoen mehukkaan näköisiä omenoita, "paitsi ehkä Fellulta, mutta musta tuntuu että sulla on jotkut omat keinot siihen?" lisäsin virnistäen. Tilda sopi sen vanhan kääkän kanssa ihmeellisesti yhteen. Sen enempää emme ehtineet jutellakaan, kun Isabellakin jo ilmestyi paikalle.
"Huomenta", tervehdin serkkuani hymyillen. Kaikki vaikuttivat hyväntuulisilta, vaikka oli se kuuluisa maanantaiaamu. Ei onneksi krapulaa ja vapinaa kuitenkaan. Ehkä syynä oli päivän ohjelma, jonka päätähtinä olivat kuluneen kesän varsat Verdi ja Coco. Ei sillä, ettenkö itse olisi koska tahansa vaihtanut paskanlappausta varsojen kouluttamiseen. Naurahdin Isabellan kommenteille 'kullannupuista'.
"Riiviöitä nimenomaan, Verdi varsinkin." Pikkuori oli kyllä tulta ja tappuraa, mutta mitäs muuta voisi Fellun pojanpojalta odottaa. Kääntöpuolena siitä kyllä voisi odottaa hyvinkin lahjakasta kilparatsua, joka loistaisi erityisesti kouluradalla. "Viedään vaan koko nelikko", vastasin ehdotukseen. Säästäisi aikaa. Ne karsinat kun kuitenkin odottaisivat siivoamista.

// Sori kun mulla kesti vastata tähän, on ollut vähän turhan rankka viikko irl.. ^^'

_________________
Kuuma kenttätamma Epi
Anna S.
Anna S.
Entinen tallilainen

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 175

http://annajaepi.weebly.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Isabella S. 16.09.17 13:49

"Ahh no niin, ei muuta sitten kun valmistelemaan hevoset ja riiviöt. Ostin muuten tällaiset ällösöpöt toisiinsa mätsäävät varsariimut", lisäsin ja kaivelin samalla pienestä tyylikkäästä nahkarepustani baby bluen ja baby pinkin väriset pikkuriimut.
"Molempia on onneksi joskus talutettu, mutta saatte mun puolesta itse päättää käytättekö riimunnarua vai jopa liinaa. Ainakin Verdin voisin kuvitella pukittelemassa, joten kypäräkään ei välttämättä olisi yhtään turvavarustelujen liioittelua", ohjeistin.
En todellakaan kaivannut onnettomuuksia omiin hevosiini liittyen - tallista oli juoruiltu muutenkin tarpeeksi. Varsojen telomat vuokraajat ja työntekijät olisivat maineellemme viimeinen niitti. Tarkemmin ajateltuna olisin voinut käydä ostamassa rullaluistelusuojat molemmille. Tai miksei saman tien jääkiekkoilijan tai rugby-pelaajan puvut kaikkine suojineen, sillä muistin liian hyvin muutamat potkuvammat joita olin saanut aikanaan varsoja käsitellessäni. Ja ne varsat olivat kuitenkin lähtökohtaisesti järkevämpiä kuin nämä Amandan orien jälkeläiset.

"Sopiiko teille, jos aloitettaisiin tallipihan ja suihkulähteen kautta kohti kenttää? Siitä voitaisiin jatkaa derbykentälle ja varsat voisivat juosta jonkun aikaa vapainakin. Tarhojen ohi tuskin kannattaa mennä, orit saattavat ottaa vähän liikaa kierroksia", pohdiskelin.
Katsoin Tildaa ja Annaa, joista Anna tuntui katsovan hivenen huolestuneesti ja kulmat kurtussa kelloa. Nainen tietenkin pohti tallitöitä!

"Itse asiassa odottakaapa vielä hetki", sanoin ja kaivoin taskusta ruusukultaisen puhelimeni.
"Huomenta rakas Amanda. Viitsit vihdoin vastata. Minulla on erittäin tärkeää asiaa. Anna on äärimmäisen estynyt eikä kykene tekemään aamutallia. Ehdottaisinkin, että sinä hoitaisit sen tällä kertaa. Ja jos karsinoiden siivous ei neidiltä onnistu, voit toki yrittää soittaa Jonnyn aiemmin töihin tai ihan miten vaan. Pääasia on, että sinä olet nyt vastuussa loppupäivästä." Puhelimesta kuului melko kiukkuista, lähes itkuista tykitystä ja siirsin puhelinta vaistomaisesti kauemmas korvastani.
"Kiitos rakas, tiesin että suostuisit. Onpa hyvä että olit tämän minulle velkaa. Hei hei", päätin puhelun kohteliaasti ja rakkaan siskoni yhä jatkuvista, kimittävistä vastaväitteistä välittämättä. Tiesin että hän hankkisi jostain jonkun pätevän töihin, blondi itse tuskin tekisi mitään.
"No niin, yksi asia taas hoidossa. Sinulla on Anna tänään vapaapäivä", virnistin naisille itsetyytyväisesti ja siirryin santsikupillinen kahvia käsissäni varustehuoneeseen miettimään, mitkä varusteet näyttäisivät Rillan ja Vilan päällä tänään parhaimmilta.

_________________
Kartanon omistajatar
Isabella S.
Isabella S.
Tallinomistaja

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 972

https://auburnestate.altervista.org/hevoset.html

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Tilda M. 24.09.17 4:57

Tuijotin huvittuneen epäuskoisena Isabellan repustaan kaivamia varsariimuja. Tämän muijan hevonen puettaisiin kyllä tulevaisuudessa ihan muuhun kuin vaaleanpunaiseen. Isabellalla oli täysi draivi päällä naisen luetellessa varo-ohjeita ja reittisuunnitelmia. Hetkeä myöhemmin Amanda oli valjastettu aamutalliinkin. Isabellan nimi löytyi epäilemättä “toiminnan nainen” määritelmästä ja saattoipa naisella olla kyky pyöräyttää tähtiäkin toiseen asentoon. Minä pallottelin yhä omenasäkkiä toisessa kädessäni ja mietin millä ilveellä sitä pääsisi Isabellan ja varsojen vauhtiin tänään mukaan, kun Isabella jo porhalsi kohti varustehuonetta.

“Jahaa, menoksi sitten ilmeisesti. Pukeeko Verdiä paremmin lällypinkki vai lällysininen?” Totean Annaan katsahtaen. Nyt sitä läsnäoloa tai Coco veisi meikäläistä kuin pässiä narussa.
Tilda M.
Tilda M.
Entinen tallilainen

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 162

https://hummanihei.wixsite.com/talli/acacia

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Anna S. 25.09.17 10:29

Virnistin huvittuneena pastellinvärisille varsariimuille. Isabellan jatkaessa puhettaan turvatoimista päätin, että ottaisin Verdin liinaan. Olin kerran saanut potkun päähäni erään toisen orivarsan kintuista. Onni oli ollut matkassa ja olin selvinnyt aivotärähdyksellä ja kuhmulla, mutta tuuriin ei näissä asioissa ollut luottamista. Kypärä ei siis todellakaan ollut liioittelua. Nyökkäilin myöntävästi Isabellan ehdotuksille, mutta mietin kuumeisesti miten pahasti päiväjärjestykseni kärsisi. En ehtinyt kuitenkaan avata suutani, kun Isabella jo kaivoi puhelimensa esiin ja soitti siskolleen.
"Kiitos", sanoin häkeltyneenä, kun sain kuulla, että minulla olisi tänään vapaapäivä. Toivottavasti en törmäisi Amandaan, jolle vastuu loppupäivästä oli siirretty..

Yhä iloisen hämmentyneenä katsoin Isabellan loittonevaa selkää, ja havahduin Tildan kysymykseen. Pyöräytin silmiäni, imitoiden Amandaa vastasin:
"Cocolle pinkkiä, tietenkin." Virnistin perään ja nappasin baby bluen. Nousin vihdoin tuolilta, huuhtasin kahvikuppini ja nappasin kaapistani kypärän. Siirryn Isabellan perässä satulahuoneeseen ja otin koukusta mustan liinan.

_________________
Kuuma kenttätamma Epi
Anna S.
Anna S.
Entinen tallilainen

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 175

http://annajaepi.weebly.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Isabella S. 25.09.17 14:22

Nappasin varustehuoneesta molempien tammojen harjalaatikot ja hetken pohdittuani päätin käyttää ihan vaan riimuja. Kumpikaan neitokaisista ei ollut mikään erityisen säikky, joten taluttamisessa ei pitäisi olla yhtään mitään ongelmaa. Aloitin harjaamalla Vilan karsinassaan ja laitoin tammalle valmiiksi riimun päähän. Musta kaunotar oli oikein kiiltävässä karvassa eikä likaa tai pölyä ollut juuri lainkaan. Josefin on selkeästi käynyt tallilla hoitamassa sitä, sillä itse en ollut ehtinyt rapsutella nuorikkoani ainakaan viikkoon. Verdi poukkoili karsinassa omiaan, mutta antoi minun harjata emäänsä. Hieman perästäni karsinaan saapui Anna, joka taisteli pikkuherralle ensin riimun päähän ja ryhtyi sitten käsittelemään tätä.
"Käyn harjaamassa Rillaa vielä vähän, niin voidaan sitten mennä", huikkasin Annalle.
Nainen nyökkäsi keskittynyt ilme kasvoillaan - Verdi kun koetti livahtaa perääni. Naurahdin oripojalle ja telkesin sen takaisin karsinaansa.

Tilda harjasi jo Cocoa ja pikkuneiti näyttikin erittäin nautiskelevalta. Hupsun värinen tamma taisi vaihtaa pikkuhiljaa karvaansa ja harjaus oli selkeästi sen mieleen. Coco nautiskeli oikein huuli tötteröllä ja silmät ummessa - sehän vaikutti kiltiltä kuin mikä! Tildakin hymyili, enkä yhtään ihmettele. Varsa oli kerrassaan ihana näky. Hyvä tuuleni sen kuin parani, sillä Rilla tuli hellyydenkipeänä minua vastaan. Siro ruunikko tuuppasi minua ystävällisesti turvalla ja lakkasi mutustamasta heinää. Mammatamma taisi olla parempien herkkujen perään.
"Ei mulla ole sulle mitään", sanoin Rillalle hymyillen.
"Mulla on tossa ulkopuolella omenia", Tilda sanoi.
"No niinpä tietysti, Rilla taisikin tietää sen."
Kipaisin nappaamassa yhden ja syötin sen uteliaalle Rillalle. Samalla sekunnilla takana olevasta karsinasta kuului vaativa hörähdys, joten nauravaisena syötin kalterin lävitse Vilallekin oman omenan. Varsatkin alkoivat kiinnostua, mutta jätin niiden herkuttamisen suosiolla Tildalle ja Annalle.

Kun olin harjannut puruisen Rillan salonkikelpoiseen kuntoon, laitoin tammalle riimun ja narun ja talutin sen käytävälle. Jätin riimunnarun kaulan päälle roikkumaan ja Rillan seisomaan käytävälle omin avuin, kun hain Vilan karsinastaan. "Joko mennään?" huikkasin naisille.
Kuulin muutaman vaimean "joo" -mutinan ja tulkitsin sen lähtömerkiksi. Tallissa kuului melkoista hörinää heti käytävälle astuttuani. Kurkkasin taakseni ja Mikael näkyi puuhaavan Mustiksen karsinassa. Ori hörhötteli tammoille minkä kerkesi. Ellen näkyi hoitavan Meidhriä ja Alessa Santtua, ja molemmat orit pistivät omat hörinänsä kehiin. Jopas tallissa oli porukkaa! Hyväntuulisena lähdin kulkemaan tammat molemmin puolin itseäni. Vila ja Rilla eivät paljon soidinmenoista kiinnostuneet, sillä molempien varsakiimat olivat onneksi jo ohitse. Orien puolella kulkeva Vila luimi kylläkin ilkeästi, sillä varsoja orien pitämä meteli selkeästi vähän ahdisti ja Vila otti emän roolinsa vakavasti. Pian olimme kuitenkin päätyovilla ja kuljimme kohti suihkulähdettä.  

_________________
Kartanon omistajatar
Isabella S.
Isabella S.
Tallinomistaja

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 972

https://auburnestate.altervista.org/hevoset.html

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Tilda M. 04.10.17 19:28

Nauroin päätäni pudistellen Annan imitaatiolle ja lähdin yhtä matkaa kohti varustehuonetta. Olin vasta alkanut tajuta, että saisin jo hamsteroida varusteita omalle hevoselle! Vaaleanpunainen riimu lentäisi nurkkaan sen jäädessä pieneksi ja hankkisin konjakinvärisen nahkariimun tietysti mustaa, kenties viininpunaistakin. Metsänvihreäkään ei olisi hullumpi harmaan ja mustan rinnalla. Kyllä olisi nimensä mukaisesti tyylikäs varsa tuloillaan.

Lainasin Rillan harjapakista välineitä. Täytyisi ajella kotimatkalla kaupoille ostamaan varsanketaleelle omansa. Coco pudotteli jo tupoittain varsakarvaansa ja pyörittelin kumisualla nautiskelevan varsan kylkiä. Emäänsä pikkutamma oli selvästi tullut ystävällisyydessään. Reaktiivinen se olisi vasta kun sen kanssa pääsi karsinasta pihalle. Hymyilin Cocolle ja katselin sitä onnesta soikeana. Jos Coco yhtään mallioppisi niin Rilla oli siihen mitä pätevin äitihahmo pohdin vilkuillessani Rillan ja Isabellan puuhailua.

Koppasin Isabellan perässä pari omenaa käsiini ja vippasin toisen Annalle viereiseen karsinaan. Sujautin Cocolle riimun päähän ja palkitsin varsan omenalla, jota se maiskutti tyytyväisenä. Napsautin liinan kiinni ja olin valmis lähtemään käytävällä huutelevan Isabellan perään. “Jos me livahdetaan tästä ensin?” Huikkasin Annalle ja pyysin Cocoa liikkelle. Varsa suorastaan loikkasin ulos karsinasta ja oli selvästi täpinöissään lähdössä pihalle.
Tilda M.
Tilda M.
Entinen tallilainen

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 162

https://hummanihei.wixsite.com/talli/acacia

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Isabella S. 08.10.17 19:05

Kuljimme pienessä letkassamme jännittävän suihkulähteen ohi ja tallipihan läpi. Matkanteko oli hidasta, sillä varsat joko jähmettyivät tai sinkaisivat vauhdilla eteenpäin vuoronperään. Mammatammoja niiden riekkuminen ei tuntunut niin hetkauttavan, mutta etenkin Vila tuntui piristyvän huomattavasti, kun se pääsi näkemään muutakin kuin saman tarhan joka päivä. Jouduin välillä pidättelemään ja toppuuttelemaan tammaa vartaloani hyödyntäen, sillä Vila olisi muuten kävellyt ylitseni. Onneksi Rilla oli täysin rento.

Kuulin takaatani välillä vaimeita kirosanoja, välillä vuolaita kehuja. En kuitenkaan juuri taakseni kurkkinut, sillä piristysruiskeen saanut musta tammani piti minut kiireisenä. Kuljimme hievenen kummallisia reittejä käyttäen aina derbykentälle asti, jossa varsat mammoineen saivat juosta ja ihmetellä vapaina. Vila oli niin innoissaan, että hyppäsi irtonaisena yhden esteenkin. Katselin sitä tyytyväisenä ja hymyillen, ainakin motivaatio tuntui tammalla olevan kohdillaan. Pian pääsisin treenaamaan sitä eteenpäin Josefinin avustuksella.

Tilda ja Anna viihtyivät hyvin toistensa seurassa, naiset rupattelivat keskenään ja seurasivat varsojen kohellusta aidot hymyt kasvoillaan. Varsat olivat kieltämättä hullunkurisia ihmetellessään esteitä ensimmäistä kertaa elämässään. Verdi oli todella rohkea, kun taas Coco kiersi jokaisen hyvin arabimaisesti askeltaen ja pöristen. Molemmat olivat hurjan kauniita ja kasvattaja sisälläni oli pakahtua ylpeydestä.

Seurasin naisten jutustelua vähän sivummalta, sillä jotenkin koin itseni hieman ulkopuoliseksi. En kuitenkaan pelännyt tutustua ihmisiin asemastani huolimatta, joten sain ajatuksen.
"Tilda ja Anna, miltä teistä kuulostaisi pieni viini- ja juustoilta kartanolla jonakin iltana? Vaikka sitten, kun varsat on vieroitettu - voitaisiin juhlistaa varsakesän päätöstä. Kaipaisin jotakin tekemistä työn ja hevosten lisäksi, eikä Kallan olematon yöelämä juuri innosta. Siis vain jos teille sopii", ehdotin rohkeasti.

Anna ei ainakaan voisi valehdella menoistaan, tai sitten serkku jäisi siitä hyvin nopeasti kiinni. Minulla kun oli vara-avaimet jokaiseen siipeen kartanossa, enkä hävennyt käyttää niitä tarvittaessa. Tosin, ystävyys olisi parempi rakentaa rehellisempien keinojen varaan. Ystävyys vain oli kaltaiselleni melko vahva sana, joka vaati perinpohjaista sulattelua. Jäin odottamaan yllättyneiden naisten vastausta hermostuneena, mutta ulkoisesti säilytin tyynen kuoreni. Yritin parhaani, ja hymyilin ujosti. Jospa se saisi naiset ottamaan tarjoukseni tosissaan.

_________________
Kartanon omistajatar
Isabella S.
Isabella S.
Tallinomistaja

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 972

https://auburnestate.altervista.org/hevoset.html

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Tilda M. 09.10.17 19:26

Coco oli niin kaunis. Nauroin ääneen Annan kanssa sen pörheltäessä Verdin mukana menemään derbykentällä. Varsalla oli liukkaat liikkeet ja draamakuningattaren elkeet. Siitä oli epäilemättä tulossa aikamoinen pakkaus ja olin tyytyväinen, että Auburnissa en jäisi sen kanssa vaille asiantuntevaa opastusta. Näin mielessäni, että tammasta kasvaisi herkkä ja eteenpäinpyrkivä ratsu, jossa olisi epäilemättä paljon Fellun hyviä puolia. Yritin itsepintaisesti olla ajattelematta niitä huonoja, tai ketä minä huijasin. Todellisuudessa Fellu oli kaikessa hirviömäisyydessään vienyt sydämeni aikapäiviä sitten. Kai minä tyhmä pidin hevosista, joilla oli persoonaa yli äyräidensä tai olin vain vaivihkaa tottunut siihen. Rillan paijaaminen Cocon kanssa touhutessa riitti hermolevoksi. Sitä paitsi, töistä pääsi parhaiten eroon kun ei ehtinyt ajatella muuta ja Fellun kanssa ei todellakaan ehtinyt, jos aikoi pitää itsensä ehjänä.

Olimme uppoutuneet Annan kanssa vilkkaaseen keskusteluun. Vilkaisin Isabellaa, joka loihti kasvoilleen hymyn. Nainen ehdotti illanviettoa kartanolla, viineineen ja juustoineen. Olin yllättynyt ja utelias. Isabella jakoi kai jonkin verran mielipiteitä tallilaisten keskuudessa. Meidän välimme olivat olleet hyvät, joskin etäiset enkä olettanut Isabellan erityisemmin haluavan hieroa tuttavuutta asiakaspalvelua enempää. Kiintoisa sauma kurkistaa kartanon sisäpiiriin ja hankkia sosiaalista elämää. “Kuulostaa hyvältä ja näissä jos missä on syytä juhlia” hymyilin ja katsahdin riekkuviin varsoihin. “Kiitos kutsusta! Me ollaan mukana vai mitä Anna?”.

Pyydystimme hevoset takaisin narunpäihin. Coco antautui omenoiden perässä nätisti kiinni Verdin juoksuttaessa Annaa niin, että nauroimme katketaksemme. Tallissa suikkasin suukon pöhkön varsani turvalle ja mietin riemulla ja kauhulla vieroituksen jälkeen kasvavaa työmäärää.
Tilda M.
Tilda M.
Entinen tallilainen

Ikä : 34
Viestien lukumäärä : 162

https://hummanihei.wixsite.com/talli/acacia

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Anna S. 11.10.17 8:02

Tällaisina hetkinä rakastin työtäni kaikesta sen raskaudesta ja vapaa-ajan vähyydestä huolimatta. Nautin Tildan seurasta ja varsojen kanssa puuhailusta - olkoonkin, että Verdi temppuili minkä kerkesi. Sain käyttää kaiken keskittymiskykyni hallitakseni pikkuista oria, joka sinkoili ennalta-arvaamattomiin suuntiin eikä osannut varoa varpaitani. Yllättävän paljon löytyi voimaa noinkin pienestä hevosesta.

Helpottuneena päästin poukkoilevan Verdin irti derbykentällä, ja katsoin sen riehakasta menoa. Haisteltuaan kummastuneena esteitä se lähti hurjaan pukkilaukkaan ja syöksähteli Cocoa päin. Sitten se jäi rinta rottingilla ravaamaan tammavarsan vierellä. Huvittuneena naureskelin Tildalle, että Verdihän flirttaili jo noinkin pienenä.

Keskustelumme katkesi Isabellan tehdessä yllättävän ehdotuksen. Katsoin serkkuuni hämmentyneenä, ja Tilda ehti luvata meidän tulevan mukaan ennen kuin sain omaa suutani edes auki.
"Tottakai", sanoin sitten hymyillen molemmille naisille. Olin alusta asti halunnut tutustua Tildaan paremmin, ja näinhän se voisi hyvinkin onnistua. Eikä Isabellan seurassa myöskään mitään vikaa ollut. Talliin päästyämme mietin jo melkoisen innostuneena tulevaa illanviettoa. Verdikin oli rauhoittunut - oli varmaan käyttänyt kaiken räjähtävän energiansa nurmella juostessa. Katselin varsaa hymyssä suin ja pohdin, millainen ihminen lopulta ostaisi sen omakseen.

_________________
Kuuma kenttätamma Epi
Anna S.
Anna S.
Entinen tallilainen

Ikä : 28
Viestien lukumäärä : 175

http://annajaepi.weebly.com/

Takaisin alkuun Siirry alas

My little baby ponies (monster edition) (off) Empty Vs: My little baby ponies (monster edition) (off)

Viesti  Sponsored content


Sponsored content


Takaisin alkuun Siirry alas

Takaisin alkuun


 
Oikeudet tällä foorumilla:
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa